Overstappen naar wanadoo livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Ik zit even met het volgende.
laatst heb ik van Wanadoo (mijn ADSL internet provider) een brief thuis gehad om over te stappen op de livebox.
Gezien de kosten die ik nu heb voor mijn ADSL+ abbo van 88,15 euro per maand en nog eens mijn ISDN verbinding leek mij dat een goede deal.
Nu kan men alleen de livebox leveren op een analoge lijn dus mijn ISDN moet ahw afgebroken worden zodat ik alleen nog een analoge telefoonlijn hier heb.

Zijn er mensen met ervaring tot het volgende.
1. Ik laat mijn ISDN afbreken en omzetten naar een analoge lijn geeft dit problemen?
Want mijn DSLAM zal namenlijk ook ISDN gericht zijn met mijn internet anders had ik geen Alcatel 510i nodig.
Mijn ADSL abbo bij Wanadoo loopt tot en met 1 january 2006 ben al 5 jaar abbonee.
Word dit dan ook overgenomen als ik het bijvoorbeeld vroeger wil hebben.

Kan ik mijn huidige telefoonnummer meenemen als ik overstap op internetbellen?

Ik heb hier het hele forum doorgebladerd mbt de livebox en een echt antwoord heb ik niet gekregen.
Na gebeld te hebben met wanadoo heb ik het idee dat ze het makkelijker voorspiegelen dan dat het in de praktijk is namenlijk.
Ik wil niet voor onverwachte verrassingen komen te staan dat ik straks of geen internet/telefoon heb of met dubbele rekeningen opgezadeld word.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
ik zou mijn post graag een subtiel schopje willen geven omdat er nog niemand heeft gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je ADSL van KPN of van Wanadoo?

Als je ADSL van KPN hebt, weet ik dat je niet van ISDN naar analoog kan terwijl er een ADSL verbinding op de lijn zit. Eerst moet de ADSL gesloopt zijn, en na het omzetten weer aangelegd.
Maar als je overstapt naar de Livebox zal het dan wel een telco-migratie zijn, dan is de onderbreking niet zo lang. (Euh, dat kan dan natuurlijk pas na het overzetten naar PSTN wat pas kan na het slopen van de ADSL...)
Ik kan me voorstellen dat KPN je omzetorder naar analoog niet zomaar uitvoert als er ADSL van Wanadoo op zit, want dan zouden ze de wanadoo dienst onderbreken. Dus dan zal het verzoek van Wanadoo moeten komen.

Je kan het best bij Wanadoo navragen - zij weten toch ook dat je ISDN hebt en sturen je toch het aanbod...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je 88 euro betaalt heb je de 8mbit verbinding via kpn, dat is volgens mij de enige die zo duur is. En inderdaad, ik zou even bij wanadoo navragen hoe het zit als je ISDN hebt.

Je kan niet zomaar in een stap van ISDN & KPN-Adsl (annex-B) naar PSTN + wanadoo-adsl (Annex-A). KPN kan alleen een telefoonlijn remigreren van ISDN naar analoog als er geen dsl signaal op zit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Inderdaad, dus zonder downtime overstappen zit er niet op en Wanadoo zal je KPN-DSL moeten opzeggen eerst zodat je ISDN lijn adsl-vrij komt voor remigratie naar PSTN.

Wanadoo levert Family helemaal niet op ISDN linesharing, dus niet alleen de Livebox die ze niet hebben voor annexB ;)

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 16-08-2005 23:02 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de livebox.
maar heb er NU al spijt van.

Poort 25 is zo danig dicht gerost bij wanadoo dat je geen mail server kunt draaien.
Sterker, en erger.
mocht je elders nog POP3 hebben ,dan kun je alleen nog maar post ophalen.
zoals ik al zij, poort 25 zit zo dicht ,dat je met alternatieve POP accounts geen mails meer kan versturen.

je ADSL wordt bij KPN opgezegt, verder niets.
b etreffende je telenummer?
als je de telefoon optie pakt, krijg je er een nummer bij.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:55:
Ik heb de livebox.
maar heb er NU al spijt van.

Poort 25 is zo danig dicht gerost bij wanadoo dat je geen mail server kunt draaien.
Sterker, en erger.
mocht je elders nog POP3 hebben ,dan kun je alleen nog maar post ophalen.
zoals ik al zij, poort 25 zit zo dicht ,dat je met alternatieve POP accounts geen mails meer kan versturen.

je ADSL wordt bij KPN opgezegt, verder niets.
b etreffende je telenummer?
als je de telefoon optie pakt, krijg je er een nummer bij.
Dat ligt volgens mij niet aan wanadoo, maar de "andere mailproviders" die het niet toelaten je mail te beheren via andere providers.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
bjck schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:01:
Inderdaad, dus zonder downtime overstappen zit er niet op en Wanadoo zal je KPN-DSL moeten opzeggen eerst zodat je ISDN lijn adsl-vrij komt voor remigratie naar PSTN.

Wanadoo levert Family helemaal niet op ISDN linesharing, dus niet alleen de Livebox die ze niet hebben voor annexB ;)
Ik heb een aantal postcodechecks voor mensen moeten doen en ISDN is mogelijk in combinatie met Wanadoo Family. Ook de helpdesk geeft dit aan. Dus ik weet niet waar jij die info vandaan hebt, maar het is wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
ik ben nu al ruim 5 jaar abbo bij wanadoo met een kpn adslplus abbonement.
Bevalt mij verder prima heb absoluut geen klachten over de werking hiervan.
Wat mij nu dus eigenlijk een beetje tegenstaat is dat ik behoorlijk wat geld over de balk aan het gooien ben wat dus niet hoeft.
Theoretisch moet ik een snelheid behalen van 8 mbit maar in de praktijk haal ik maar ongeveer 6550 wat zeker niet slecht is.
Toen ik nog op 4 mbit zat behaalde ik de volle snelheid dus daarom wil ik gaan downgraden.
Een prima snelheid samen met een prima prijs is mijn reden.
Verder is mijn quattrofox huiscentrale defect en zal ik een nieuwe moeten kopen a199 euro wil ik weer kunnen bellen.
Als ik al die kosten afweeg zou ik dus mijn abbo op moeten zeggen met de looptijd van het einde van het jaar.
Vervolgens als de adsl lijn afgebroken is zal ik na de bevestiging van de open lijn weer een aansluitaanvraag moeten indienen bij wanadoo.
dus dan heb ik een analoge lijn waarop ik een aansluiting kan aanvragen voor de wanadoo livebox.

eerlijk gezegd zie ik geen andere optie maar ik heb graag die downtime over om dat geld te besparen.
Van de wanadoo helpdesk word ik niet veel wijzer die zeggen heel makkelijk dat ik eerst mijn isdn moet opzeggen om vervolgens in aanmerking te komen voor een livebox via analoog.
Aangezien het abbo van isdn ook stukken duurder is dan van een analoge lijn en mede dat ik geld bespaar op mijn internetkosten vind ik het wel de moeite waard om over te stappen.
Over de langere termijn kan ik dus alsnog geld besparen ik probeer alleen nog even te regelen dat ik van een aanbieding gebruik kan maken dat ik geen aansluitkosten of iets dergelijks hoef te betalen.
ik blijf immers bij wanadoo alleen stap ik dan over op het netwerk van wanadoo zelf ipv adsl via kpn.

Zijn er nog mensen die mischien een beter tip hebben met betrekking tot dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Na gebeld te hebben met Wanadoo heb ik het volgende advies gekregen.
Ik moet bij de primafoon mijn ISDN om laten zetten in een belbudget abbonement.
Dan word mijn ISDN opgezegd en kan ik de livebox bestellen.
Dit zou kostenloos zijn :?
Verder zou het geen nadelige gevolgen hebben alleen zou ik dan een week of 3 a 4 zonder internet komen te zitten.
Het omzetten van mijn ADSL naar de Livebox zou dan ongehinderd plaats kunnen vinden.

Al met al trek ik deze info weer in twijfel en waarom weet ik niet.
straks zit ik met een duur internetabbo waarop ik niet kan internetten en heb ik dat gezeur weer.

Eerlijk gezegd snap ik er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van mijn Wanadoo lite abo overgestapt naar Familie.
Inmiddels zit ik al 7 dagen vast aan het nieuwe abo.
Ik heb grote spijt dat ik overgestapt ben. Ik heb met het lite abo (4 jaar gehad) nog nooit echt grote problemen gehad.

Maar nu heb ik alleen maar problemen. Mijn verbinding viel de 22e al weg terwijl ik omgezet werd op de 23e. Dus heb ik een dag zonder internet gezeten. Vervolgens valt mijn nieuwe abo telkens uit. Ik heb om de 15 min. geen verbinding. Ik kan wel mijn gateway pingen maar maar niet naar een ander IP adres. Wanneer ik mijn modem opnieuw opstart heb ik vaak wel weer een verbinding. Soms lig ik er dan weer na 5 min. uit. Je wordt er niet goed van.

Dan bel je de helpdesk a' 10 cent per minuut. Inmiddels heb ik al 7 a' 8 maal de helpdesk gebeld en ben niet veel wijzer geworden. Alles is aangesloten zoals de helpdesk dat graag wilt. Toch levert het niks op.
Ik heb op een gegeven moment gevraagd naar een tweede liner (4 jaar geleden kreeg je die gewoon aan de lijn). Ik krijg de tweede liner niet aan de lijn omdat Wanadoo te groot is geworden. Dit vertelde een helpdesk medewerker aan mij. Hij was zelf ook niet tevreden over de behandeling van de klanten !!!

Maar goed een verhaal kort te maken maak niet de overstap naar Wanadoo. Geef iets meer geld uit aan een goede en betrouwbare provider.

Ik ben van een heel tevreden klant een erg ontevreden klant geworden.
Dit heeft zeker ook met de helpdesk van Wanadoo te maken.

Cybercop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
dat is hele nuttige informatie waar ik iets mee kan.
Helaas heb ik het de laatste tijd dat mijn kpn adsl via wanadoo ook uitvalt.
Kan gewoon op mijn modem/router komen maar hij geeft aan dat er geen dsl verbinding is dus het zal wel niet alleen aan mijn modem liggen.
mijn abbo loopt tot en met 31 maart 2006 en dan kan ik overstappen naar een andere provider of andere mogenlijkheid die voor mij goedkoper is en de zelfde diensten aanbied.

Eerst wil ik eens realiseren dat mijn isdn omgezet word in een bel budget abbo om vervolgens over te stappen naar iets anders (lees goedkoper) abbo met de zelfde mogenlijkheden.
Het leek mij een mooi stukje techniek en gratis bellen via internet wil toch iedereen?
Dat is voor mij de reden geweest om te overwegen over te stappen naar de livebox tezamen met een internetabbonement die qua snelheid bij mij past.
Omdat ik in praktijk de 8 mbit niet haal en de 4mbit wel volledig benut kan het dus makkelijk goedkoper.

Volgens sales van wanadoo is het heel makkelijk alles om te zetten maar wie is mijn aanspreekpunt als ik met dubbele kosten opgezadeld word??
Volgens de medewerker kan ik voordat mijn ADSL plus abbo afloopt al overstappen maar de kosten draaien ze dus mooi omheen word er een wijs uit.

Kortom voor mij teveel vraagtekens wat mij zo aan het twijfelen maakt en de vele slechte ervaringen met deze opzet van telefonie en internet in 1 product.

Dat is dus de reden dat ik dit topic geopend heb omdat de vragen van mijn kant niet werden beantwoord in de search op het forum hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Edwin van Cleef schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:57:
Ik moet bij de primafoon mijn ISDN om laten zetten in een belbudget abbonement.
Dan word mijn ISDN opgezegd en kan ik de livebox bestellen. Verder zou het geen nadelige gevolgen hebben alleen zou ik dan een week of 3 a 4 zonder internet komen te zitten.
Wat hier staat klopt precies. Je hebt nu adsl + ISDN, je moet de adsl opzeggen (dat is gratis en doet wanadoo voor je bij kpn). Als dat opgezegd is, kan je ISDN naar een Belbudget (analoge lijn) 'geremigreerd' worden (ik weet niet wat dit kost, vraag na bij kpn op 0900-0244 klantenservice vaste telefonie) en dan kan wanadoo er adsl via hun eigen netwerk met een livebox op aansluiten (dat is sowieso gratis).

Dus volgens mij klopt die info grotendeels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
JvS schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:34:
[...]

Wat hier staat klopt precies. Je hebt nu adsl + ISDN, je moet de adsl opzeggen (dat is gratis en doet wanadoo voor je bij kpn). Als dat opgezegd is, kan je ISDN naar een Belbudget (analoge lijn) 'geremigreerd' worden (ik weet niet wat dit kost, vraag na bij kpn op 0900-0244 klantenservice vaste telefonie) en dan kan wanadoo er adsl via hun eigen netwerk met een livebox op aansluiten (dat is sowieso gratis).

Dus volgens mij klopt die info grotendeels wel.
Nu vertel jij mij precies het omgekeerde als sales van wanadoo :?
die zeiden dus eerst ISDN om laten zetten in belbudget (volgens medewerker is dat gratis maar volgens mij kost het 75 euro)
Als de datum bekend is wanneer ik weer een analoge lijn heb dan moet ik die doorgeven aan wanadoo die de rest regelt.
Snap jij nu mijn verwarring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nu vertel jij mij precies het omgekeerde als sales van wanadoo
Nou dan zou ik maar beter lezen.

Volgens mij zegt wanadoo hetzelfde hoor. Eerst adsl (kpn) eraf, dan isdn omzetten naar analoog en dan weer adsl (wanadoo) aanvragen. Het enige waar ik over twijfel is of dat remigreren naar een pstn lijn wel gratis is.
Als de datum bekend is wanneer ik weer een analoge lijn heb dan moet ik die doorgeven aan wanadoo die de rest regelt.
Ja, dat is dus zodat zij weten wanneer zij kunnen beginnen met aansluiten van adsl. Dat kan pas als je lijn analoog is.

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 28-08-2005 13:09 ]

Pagina: 1