Toon posts:

[Access] Formulierenprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem. Ik heb een aantal tabellen, te weten:

Tabel reparatie:
  • Reparatienr
  • Klantnr
  • Fietsnr
  • Filiaalnr
  • Datum ontvangst
  • Probleemomschrijving
  • Probleemoplossing
  • Garantie
Tabel Klant:
  • Klantnr
  • Klantadres
  • Klantpostcode
  • Enz.
Tabel fiets:
  • Fietsnr
  • Merk
  • Type
  • Uitvoering
Tabel filiaal:
  • Filiaalnr
  • Filiaaladres
  • Filiaaladres
  • Enz
Er liggen relaties tussen de verschillende tabellen aan de hand van de bewuste "nr-velden". Ik heb nu een mooi formulier in elkaar gezet waarin je een reparatie kan invoeren, waarbij een niet bestaande klant toegevoegd kan worden in een apart formuliertje, evenals een nog niet ingevoerde fiets. Dit is bij filiaal niet nodig, omndat het om een aantal vaste filialen gaat. Tot zover gaat alles goed.

Nu heb ik ook een formulier gemaakt waarin ik de onderhoudshistorie van een klant wil bekijken, dit heb ik gedaan met behulp van een formulier en een subformulier, waarin ik de benodigde gegevens opvraag per klant. (Merk, Type, Probleemomschrijving, Oplossing en Garantie) Dit doe ik met een apart formulier waarin ik de klant selecteer en vervolgens via een WHERE voorwaarde laat ik de onderhoudshistorie opvragen. Ook dit gaat nog wel goed, maar nu het volgende:

Ik selecteer klant met klantnr 1: Bijvoorbeeld Bonenberg (Ik dus :P ) Ik heb 2 keer mijn fiets ter reparatie aangeboden. Dit krijg ik ook netjes te zien.
Nu selecteer ik ik klant met klantnr 2: Bijvoorbeeld Hulstein. Ook zijn historie krijg ik keurig te zien. Sluit ik vervolgens het formulier, dan is de reparatie die bij klantnr 1 stond ingevuld, verplaatst naar klantnr 2.

Er zal vast een logische verklaring voor zijn, maar ik kan er niet achter komen (Zelfs niet na 3 dagen van oplossingen bedenken/proberen, slecht he :P ). Wie kan me helpen met dit probleem?

Alvast bedankt.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat de listbox waarmee je een klant kiest, is gebonden aan een veld in de tabel. Eigenlijk wil je dat dus niet in deze situatie. Listbox niet aan een vled binden en het zou moeten werken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.