Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mp3 speler in de auto, hoe zijn jullie ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 18:45

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Hi,
Er zijn vast mensen hier die hun mp3 speler op hun autoradio hebben aangesloten.
Waar ik benieuwd naar ben, hoe hebben jullie 'm aangesloten en zijn julie er tevreden over?
reden: Ik wil een mp3 speler kopen met harddisk, lekker veel muziek en handig om bestanden op mee tenemen.
Ik heb een prettige lease auto (peugeot 407, offtopic, maar erg leuke gadget :D) waar al een radio inzit en ik kan deze er niet uithalen om een andere in te zetten met meer mogelijkheden. Toch lijkt het me erg prettig om naar mn muziek collectie te luisteren in de auto, als ik in dat geval toch al een mooie mp3 speler heb. :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb een versterker in de kofferbak, en een 3,5mm jack-plug die uit m'n dashboard steekt. Hierop kan ik aansluiten wat ik wil. Op dit moment gebruik ik m'n mobiele telefoon met ingebouwde mp3-speler. (Handsfree bellen werkt ook meteen :-)

Siditamentis astuentis pactum.

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 20:48
Heb je misschien een cassettedeck in je autoradio zitten? Vaak kan je dan via een speciaal cassette-bandje met een jack-plug een mp3-speler aansluiten en zo genieten van jouw muziek.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Stimpy1978
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 11:50
MP3 speler met harddisk zou ik toch mee oppassen ivm schokbestendigheid. En ik zou kijken dat er een fatsoendelijke uitgang op je mp3 speler zit en eerst ff checken wat voor ingang er op je radio zit.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Heb een Clarion DB 348 in m'n peugeot zitten. Erg prettige gadget en stukken beter dan wat peugeot zelf meelevert. Ik ben er dik tevreden over, enige minpuntje is dat 'ie geen cdtext doet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06

delorean7

Let's take the Aston toni

Heb een Creative Zen Touch in mijn PDA houder zitten. Ben net een weekje terug uit Spanje en ik moet zeggen ik wil nooit meer zonder een goede MP3 speler zo'n reis maken! Hoe geweldig is het om nooit eenzelfde nummer te horen tijdens een trippie, altijd het nummer bij je wat je net wou horen.

Bouw je er wel eentje in die lang mee gaat met batterijen/accu, leipe Creative ding ieg 23 uur+ ;)

Heb bij mijn Seat de CD wisselaar kabel afgetakt met een tulp -> mjack, die komt vervolgens uit mijn dash zetten.

• BlackMage
  • Laatst online: 06-11 07:53
Die truuk met het cassettebandje werkt absoluut erg slecht! een dikke afrader dus. (het geluid is heel zacht dus je moet het volume heel hard zetten en in sommige radio's past hij niet goed en is het goed mogelijk dat ie ineens het contact verliest en op de radio springt wat met het hoge volume dat je nodig hebt om het goed te kunnen horen een behoorlijke schrikreactie oplevert wat niet zo veilig is tijdens het rijden.

Ikzelf heb een LineX FM zender dingetje aangeschaft via inkoopacties.net (die actie is er weer dus als je wilt kan je een mini fm zendertje daar bestellen voor 22 euro). Dit ding werkt prima en doet exact wat jij wilt en je hoeft helemaal niets aan te sluiten op de radio of wat dan ook open te maken.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
BlackMage schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:25:
Die truuk met het cassettebandje werkt absoluut erg slecht! een dikke afrader dus. (het geluid is heel zacht dus je moet het volume heel hard zetten en in sommige radio's past hij niet goed en is het goed mogelijk dat ie ineens het contact verliest en op de radio springt wat met het hoge volume dat je nodig hebt om het goed te kunnen horen een behoorlijke schrikreactie oplevert wat niet zo veilig is tijdens het rijden.

Ikzelf heb een LineX FM zender dingetje aangeschaft via inkoopacties.net (die actie is er weer dus als je wilt kan je een mini fm zendertje daar bestellen voor 22 euro). Dit ding werkt prima en doet exact wat jij wilt en je hoeft helemaal niets aan te sluiten op de radio of wat dan ook open te maken.
als dat zo'n fm transmittertje is moet je er wel rekening mee houden dat ie illegaal is :o

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Stimpy1978 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:31:
MP3 speler met harddisk zou ik toch mee oppassen ivm schokbestendigheid. En ik zou kijken dat er een fatsoendelijke uitgang op je mp3 speler zit en eerst ff checken wat voor ingang er op je radio zit.
Als je dat ding gewoon op een handige manier opbergt/neerlegt/inbouwd in de auto is er niks aan de hand.
Die dingen kunnen opzich wel tegen een stootje, als je er een van goeie kwaliteit hebt.

@TS: handigste zou zijn als je autoradio een line-in had, en je mp3speler een line out.

• BlackMage
hellboy123 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:06:
[...]

als dat zo'n fm transmittertje is moet je er wel rekening mee houden dat ie illegaal is :o
Alsof iemand op dit forum zich laat tegenhouden iets te doen omdat het simpelweg illegaal is.... :z
Dat zo'n apparaatje niet mag is gewoon omdat er geen uitzonderingen gemaakt worden. Als je al een bestaand station wegdrukt is dat maar in een straal van 1 meter ofzo, daarna begint het gewone station alweer de kop boven te steken (afhankelijk van de sterkte van het signaal van die zender natuurlijk)

[ Voor 33% gewijzigd door BlackMage op 16-08-2005 06:47 ]

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 18:45

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
zo'n fm transmitter lijkt me nog wel een aardige oplossing.
Ik zal eerst eens kijken wat de mogelijkheden zijn van mijn autoradio.
Hebben jullie er ook een oplader voor in de auto bij of draaien jullie gewoon op de batterijen/accu?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32
BlackMage schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:25:
Ik gebruik zelf ook een cassettebandje in combinatie met een mp3 speler. Wat jij allemaal benoemt heb ik dus absoluut geen last van. Geluid is aardig goed en het volume is ook prima. Het verschil valt allemaal wel mee. En bij hij is in het afgelopen jaar nog nooit het contact verloren. :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb een tijdje met een FM modulator gewerkt, gaat prima !

Je kunt ook kijken als de ingebouwde radio voor de GSM voorbereid is, dan heb je een soort van schakeldraad met een line-in.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48

Barrycade

Through the...

Het volgende gevonden via google:

(klik)
MultiMedia/DVD set of Ipod aansluiten op RD4 autoradio - Peugeot 407 -
Voor diegene die het geluid van hun MultiMedia set of b.v. Ipod willen aansluiten op de RD4 radio van Peugeot 407, hierbij DE oplossing:
-1- Peugeot levert voor de RD4 autoradio een AUX-input kit onder partnumber 9706AG.
-2- De Peugeot dealer kan vervolgens met Diagnose tester Planet 2000 de AUX-2 input activeren.
Een externe audio-aansluiting voor een portable audiobron, bv Ipod, kan gemaakt worden in het handschoenkastje. Voor een MultiMedia/DVD set kan men de audio uiteraard rechtstreeks aansluiten op de AUX-input kit 9706AG.

Nu heb jij niet de standaard radio, dus gaat bovenstaande wellicht niet op. Zou eens bij je dealer vragen of bovenstaande ook voor jouw type radio op gaat.

• BlackMage
Onze autoradio (VDO DAYTON dinges) heeft een aux input, zodra je die activeerd in het optiesmenu kan je die gewoon kiezen als source. (alleen heeft mijn vader geen zin in losbungelende kabels in zijn auto).
MADG0BLIN schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:03:
[...]

Ik gebruik zelf ook een cassettebandje in combinatie met een mp3 speler. Wat jij allemaal benoemt heb ik dus absoluut geen last van. Geluid is aardig goed en het volume is ook prima. Het verschil valt allemaal wel mee. En bij hij is in het afgelopen jaar nog nooit het contact verloren. :)
Dat is heel erg afhankelijk van het type autoradio, maar ik heb nog geen enkele gezien die alles echt goed deed, bijkomend probleem is dat tegenwoordig autoradio's met cassettebandje schaars worden en als je bijv. een leaseauto of de auto van je ouders gebruikt dat je dan dus niets hebt aan een cassetebandje converter :P

[ Voor 65% gewijzigd door BlackMage op 16-08-2005 08:52 ]

Pagina: 1