Ik ben bezig met een bordspel in VB6 te maken, maar er gaat iets verkeerd. Hieronder staat een deel van de code. De bedoeling is dat VB eventjes moet wachten voordat hij verdergaat nadat Command6_Click wordt geactiveerd. Het gaat om ongeveer 100ms. Ik gebruik liever geen timers. Ik heb in de code erbij gezet waarvoor de regels dienen. Ik ben hier absoluut geen ster en, dus sorry als ik verkeerde info geef of iets anders totaal verkeerd doe...
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Private Sub Command3_Click() Text3.Text = "" 'textbox leegmaken Randomize kaartnummer = Int(Rnd * 53) If kaartnummer = 0 Then 'als kaartnummer = 0, overnieuw beginnen Command3_Click 'overnieuw Else Command6_Click 'controleren of de kaart al ingebruik is (zet een 1 in text3) ' <HIER MOET ER GEWACHT WORDEN> If Text3.Text = "1" Then 'als deze dus wel ingebruik is Command3_Click 'overnieuw beginnen Else Command5_Click 'doorgeven dat de kaart nu wel ingebruik is Image1.Picture = _ LoadPicture("c:\kaarten\kaart" & kaartnummer & ".jpg") 'kaart weergeven End If End If |