Zoals de titel al zegt, ik ben er weer zo een die loopt/zit/staat te zoeken naar de makkelijkste manier om een AD en MSExchange (het lieft ook nog op een DC) te kunnen back-up-pen.
Gedaan:
- 9x Win2kserv en 2k3serv geïnstalled + Domain, AD en Exchange2k-2k3.
- NTBackup gemaakt van een huidige 2k3 en die op een ander terug gezet. (verschillende HW, werkt niet)
- Simpelweg Exchange EDB en STM kopieëren en terug zetten. (mount error)
- Systemstate backup terug en daarna EDB en STM terug zetten, dit wil hij doen, alleen de HW nog. Alleen maar errors. (niet geschikt voor server)
Dit komt er dus op neer dat je best makkelijk een backup kan maken, maar er is 1 probleem: Je kan nooit bij een HW crash nieuwe HW neerzetten en gewoon de backup terugzetten.
Dit is de oorzaak van de systemstate backup.
Nu zit ik te zoeken op GoT en op Google hoe je alleen een backup kan maken van je AD.
Kunnen jullie me helpen?
Betalen voor programmatuur is niet erg, als het maar goed is.
Gedaan:
- 9x Win2kserv en 2k3serv geïnstalled + Domain, AD en Exchange2k-2k3.
- NTBackup gemaakt van een huidige 2k3 en die op een ander terug gezet. (verschillende HW, werkt niet)
- Simpelweg Exchange EDB en STM kopieëren en terug zetten. (mount error)
- Systemstate backup terug en daarna EDB en STM terug zetten, dit wil hij doen, alleen de HW nog. Alleen maar errors. (niet geschikt voor server)
Dit komt er dus op neer dat je best makkelijk een backup kan maken, maar er is 1 probleem: Je kan nooit bij een HW crash nieuwe HW neerzetten en gewoon de backup terugzetten.
Dit is de oorzaak van de systemstate backup.
Nu zit ik te zoeken op GoT en op Google hoe je alleen een backup kan maken van je AD.
Kunnen jullie me helpen?
Betalen voor programmatuur is niet erg, als het maar goed is.