[2000/2003] Hoe AD backuppen, restore op andere hardware?*

Pagina: 1
Acties:

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, ik ben er weer zo een die loopt/zit/staat te zoeken naar de makkelijkste manier om een AD en MSExchange (het lieft ook nog op een DC) te kunnen back-up-pen.

Gedaan:
- 9x Win2kserv en 2k3serv geïnstalled + Domain, AD en Exchange2k-2k3.
- NTBackup gemaakt van een huidige 2k3 en die op een ander terug gezet. (verschillende HW, werkt niet)
- Simpelweg Exchange EDB en STM kopieëren en terug zetten. (mount error)
- Systemstate backup terug en daarna EDB en STM terug zetten, dit wil hij doen, alleen de HW nog. Alleen maar errors. (niet geschikt voor server)

Dit komt er dus op neer dat je best makkelijk een backup kan maken, maar er is 1 probleem: Je kan nooit bij een HW crash nieuwe HW neerzetten en gewoon de backup terugzetten.
Dit is de oorzaak van de systemstate backup.

Nu zit ik te zoeken op GoT en op Google hoe je alleen een backup kan maken van je AD.

Kunnen jullie me helpen?
Betalen voor programmatuur is niet erg, als het maar goed is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat wil je nou bereiken? Een server meerdere malen klonen in je domein? Je kan in een backup zoiezo gewoon het beste de hele system state mee nemen.

Wat heb je hierover al kunnen vinden? Voor het trerugzetten op nieuwe hardware naar een crash, zou je je moeten verdiepen in "Disaster Recovery". Dat is de door Microsoft gebruikte term daarvoor, en er circuleert veel documentatie op het internet.

Ik zet even je OS vooraan de titel. Dat is verplicht in Windows Operating Systems, per de Windows Operating Systems - Policy. Houd daar in het vervolg even op.
[AD&MSEXC] Backup and/or Copy > [2000/2003] Hoe AD backuppen, restore op andere hardware?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:51
Voor een restore op andere hardware moet je het OS opnieuw inrichten met dezelfde naamgeving, Exchange met dezelfde naamgeving en daarna een restore doen van je AD, Exchange stores en je reguliere data.

(maar dit staat volgens mij ook gewoon in de MS handleidingen )

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Maximilian schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 09:40:
...Nu zit ik te zoeken op GoT en op Google hoe je alleen een backup kan maken van je AD...
Kwenie hoor, maar waarom zoek je niet in eerste instantie op de website van de leverancier van je software? Daar vind je o.m: How to perform a disaster recovery restoration of Active Directory on a computer with a different hardware configuration

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Wat wil je nou bereiken? Een server meerdere malen klonen in je domein? Je kan in een backup zoiezo gewoon het beste de hele system state mee nemen.
Wat ik wil bereiken is eigenlijk gewoon een backup net als je je PST bestanden backupt alleen dan ook met een Active Directory
System State erbij en de nieuwe server werkt niet.
Wat heb je hierover al kunnen vinden? Voor het trerugzetten op nieuwe hardware naar een crash, zou je je moeten verdiepen in "Disaster Recovery". Dat is de door Microsoft gebruikte term daarvoor, en er circuleert veel documentatie op het internet.
Yah I know, maar het probleem is dus dat na de disaster recovery ik niet de mailboxen aan de praat krijg zonder de Users van de AD
Ik zet even je OS vooraan de titel. Dat is verplicht in Windows Operating Systems, per de Windows Operating Systems - Policy. Houd daar in het vervolg even op.
[AD&MSEXC] Backup and/or Copy > [2000/2003] Hoe AD backuppen, restore op andere hardware?*
Het spijt mij zeer, hier zal ik op letten de volgende keer
Voor een restore op andere hardware moet je het OS opnieuw inrichten met dezelfde naamgeving, Exchange met dezelfde naamgeving en daarna een restore doen van je AD, Exchange stores en je reguliere data.
(maar dit staat volgens mij ook gewoon in de MS handleidingen)
Yah, staat in de handleidingen, maargoed, je zegt nu ook zelf AD & Exchange niet AD, Systemstate & Exchange
De hardware is dus het probleem.
Kwenie hoor, maar waarom zoek je niet in eerste instantie op de website van de leverancier van je software? Daar vind je o.m: How to perform a disaster recovery restoration of Active Directory on a computer with a different hardware configuration
Dit is denk ik wat ik zoek, hoop (lees-)werk, maar het valt te proberen.
Ik denk dat ik nooit op Microsoft.com kijk omdat ik nooit echt vind wat ik zoek.
Hoe heb je dit gevonden? (ben nog in een leerstadium)

edit:

[n00b modus]
Er zijn zeker geen tooltjes om dit uit te voeren?
[/n00b modus]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ga je alsjeblieft eens verdiepen in de materie voordat je mensen die je allemaal erg nuttige tips geven in de richting die je wil gaat lopen afkraken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Maximilian schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:11:
[...]Hoe heb je dit gevonden? (ben nog in een leerstadium)
Je gaat naar http://support.microsoft.com en klikt op "geavanceerd zoeken". Als zoekterm geef je op "disaster recovery" AND "active directory", je gaat in de Engelse knowledge base zoeken en je "maakt gebruik van boole-waarde (tekst bevat AND/OR)".
Zo vind je in dit geval 47 artikelen, waarvan de derde degene is die je zoekt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:49:
Ga je alsjeblieft eens verdiepen in de materie voordat je mensen die je allemaal erg nuttige tips geven in de richting die je wil gaat lopen afkraken.
Luister, ik kraak niemand af, tis de ervaring die spreekt.
Ik kan het ook niet helpen, vind het net zo min leuk als jij. :'(
Brahiewahiewa schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:55:
[...]
Je gaat naar http://support.microsoft.com en klikt op "geavanceerd zoeken". Als zoekterm geef je op "disaster recovery" AND "active directory", je gaat in de Engelse knowledge base zoeken en je "maakt gebruik van boole-waarde (tekst bevat AND/OR)".
Zo vind je in dit geval 47 artikelen, waarvan de derde degene is die je zoekt.
Dank je wel boelkloedige Brahiewahiewa

Verwijderd

StevenK schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:54:

(maar dit staat volgens mij ook gewoon in de MS handleidingen )
AD kan je simpel back-uppen met system state.
Restoren kan je niet in de live omgeving doen.
Wat ook handig is, is een extra domaincontroller inrichten die in een aparte site zetten en bijvoorbeeld 1 of 2 weken achter laten lopen op de productie omgeving, zo kan je namelijk gemakkelijk AD restores doen zonder echte downtime.

Tis maar een idee...

Verwijderd

Maximilian schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:11:
[...]

Wat ik wil bereiken is eigenlijk gewoon een backup net als je je PST bestanden backupt alleen dan ook met een Active Directory
System State erbij en de nieuwe server werkt niet.
Goh bij mij wel (wellicht toch ff wat meer testen)
[...]

Yah I know, maar het probleem is dus dat na de disaster recovery ik niet de mailboxen aan de praat krijg zonder de Users van de AD
Dat lijkt me logisch, omdat bij AD alles een AD object is.
[...]

Dit is denk ik wat ik zoek, hoop (lees-)werk, maar het valt te proberen.
Ik denk dat ik nooit op Microsoft.com kijk omdat ik nooit echt vind wat ik zoek.
Hoe heb je dit gevonden? (ben nog in een leerstadium)

edit:

[n00b modus]
Er zijn zeker geen tooltjes om dit uit te voeren?
[/n00b modus]
Hmmm... wellicht is het toch een idee om eens een cursus te gaan doen, daar krijg je standaard dit soort zaken

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Over het gedeelte nieuwe server.
Het verschil tussen een AMD K6 600Mhz 512MB en een HP Proliant DL360 is wel erg groot.

Hoe je het ook went of keert, zelfs met de stappen van Microsoft (specifiek scenario 3):
Scenario 1: Windows starts successfully.
• Scenario 2: Windows stops responding, or hangs, when you try to start it, but it starts successfully when you select the Safe Mode option. This behavior occurs because of the bus architecture chipset or because of an incompatible driver in the new computer. You may have to run an in-place repair or an upgrade operation.
• Scenario 3: The computer stops responding in Start Windows Normally mode and in safe mode. You must run an in-place repair or an upgrade. This is typically caused by a mismatched hardware abstraction layer (HAL). You may have to press F7 during Windows startup to force the standard version of the HAL for the operating system to start successfully.
To resolve the issues that are described in scenarios 2 and 3, perform an in-place upgrade repair. To do this, follow these steps:a. Start the computer by using the Windows 2000 CD-ROM. The repair operation begins after you accept the license agreement and after the Setup program searches for previous installations of Windows to repair.
b. When the Setup program finds the damaged installation, press R to repair the selected installation. the Setup program re-enumerates your computer's hardware (including the HAL) and performs an in-place upgrade while maintaining your programs and user settings. This procedure also refreshes the %SystemRoot%\Repair folder with accurate information that you can use for repair operations.
For additional information about how to turn off the Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) by pressing F7 during the in-place upgrade repair, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
237556 (http://support.microsoft.com/kb/237556/) How to troubleshoot Windows 2000 Hardware Abstraction Layer issues
Note If the in-place repair operation is not successful, and if Windows restarts after every power-on self test (POST), start the computer by using the recovery console, and then run the following command to disable the ACPI:
disable acpi
After the ACPI has been disabled, restart the in-place repair. To force Windows to use the Standard PC HAL, press F7 when you are prompted with the following:
Press F6 if you safe install a third-party SCSI or RAID driver.
After the repair or the upgrade operation starts, and after the Setup program proceeds to the graphical user interface (GUI) part of Windows Setup, Windows typically installs successfully.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je gewoon je Exchange wilt migreren naar een nieuwe server en je hebt nu al meerdere DCs - kan je ook eens naar de leapfrog migratie methode kijken, dan creeer je voor jezelf wat meer tijd voor de daadwerkelijke migratie maar heb je ook wat nadelen (verlies van SIS als voornaamste) :)
Pagina: 1