[EXCHANGE] Pair mail doorsturen

Pagina: 1
Acties:

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Het probleem
Op het netwerk bij ons thuis gebruiken we Windows Server 2003 met het Roaming Profiles en Offline Folders systeem. Dat werkt goed op 1 punt na, het gebruik van e-mail. De gebruikers hebben allemaal een eigen .PST bestand en ontvangen zelf in Outlook mail via een POP3 connectie. Dat werkt, maar is erg gevaarlijk. Outlook houdt een live connectie met het .PST bestand dat op de server staat en als de server om een of andere reden offline gaat, dan wordt Outlook heeeel verdrietig en kan het je .PST bestand opblazen. Daarnaast is het vrij lastig om s'nachts een backup te draaien als iemand zijn Outlook open gelaten heeft, want dan is het bestand in gebruik.

Broeder Exchange
Voor dit soort situaties heb je natuurlijk heel prachtig Exchange en ik heb al het nodige speurwerk op Internet gedaan, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik heb een domein bij Pair, laten we zeggen www.mijndomein.com. En mijn interne domein op het LAN heet Olympus.

Om de mail van Pair direct af te laten leveren bij de Exchange server heb ik de volgende DNS records aangemaakt (@ staat voor alles op mijndomein.com):

MX Records
@ IN MX 10 olympus.mijndomein.com
@ IN MX 25 perthro.pair.com

A Records
olympus IN A 123.12.123.12

De vraag
Als de mail niet verstuurd kan worden naar olympus.mijndomein.com, dan wordt de mail dus gestuurd naar perthro.pair.com. Alleen hoe krijg je het dan voor elkaar dat perthro.pair.com het later weer netjes stuurt naar olympus.mijndomein.com, zodra olympus.mijndomein.com weer actief is?

Daarnaast wil ik alles goed dichttimmeren, zodat ik niet op een of andere blacklist terecht kom. Is hier voor Exchange 2003 een goede how-to voor?

Alvast bedankt!

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als (@ IN MX 25 perthro.pair.com) een fallback server is, dan duwt die de mail netjes door als de verbinding op je thuis ip weer in de lucht is.

Pair moet je antwoord kunnen geven of ze deze dienst (fallback server) leveren...

[ Voor 25% gewijzigd door bgrr op 15-08-2005 09:17 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
bgrr schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 09:16:
Als (@ IN MX 25 perthro.pair.com) een fallback server is, dan duwt die de mail netjes door als de verbinding op je thuis ip weer in de lucht is.

Pair moet je antwoord kunnen geven of ze deze dienst (fallback server) leveren...
Klopt...

Wat betreft veiligheid kan je een hoop vinden als je zoekt op Open Relay.
Het beste gebruik je de "Exchange 2003 Mail Wizard".

Zie o.a.:
http://www.msexchange.org...nge_2003_Mail_Wizard.html

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Zyphrax
Bedankt voor de snelle reacties!

Reactie van Pair, paar dagen geleden ze dezelfde vraag gestuurd
Thank you for contacting pair Networks. Unfortunately it is not possible have perthro attempt to send the messages to your Exchange server. Once the mail arrives on the server it will stay there until you download it. There might be a way to download the messages with your Exchange server and distribute them to the appropriate mailboxes, however we can not offer support for this. Perhaps you should check with the newsgroups to see if someone can offer any assistance.
Ik heb er niet echt zin in om bijvoorbeeld alsnog met een POP3 Connector ieder uur te checken of er niet stiekem mail op Perthro terecht gekomen is.

Over Exchange heb ik ook gelezen dat je meldingen van de Exchange server (blokkeren van e-mail) naar andere servers moet voorkomen. Anders riskeer je dat je opgenomen wordt op een greylist.

[ Voor 3% gewijzigd door Zyphrax op 15-08-2005 09:39 ]

• Vunzz
Je kan natuurlijk ook de MX-records weer terug zetten en de mail sowieso met een POP-connector ophalen.
Op een beetje POP-connector kan je gewoon de "ophaalinterval" instellen en je hebt er geen omkijken naar.
Zo doe ik het zelf ook...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Zyphrax
Nadeel is dat je dan met een vast interval werkt, laten we zeggen 5 minuten. Dan heb je niet direct de allernieuwste mail.

Welke POP3 connector gebruik jij?

• Vunzz
Ik gebruik PopCon.

Die heb ik overigens op een interval van 1 minuut ingesteld.
Dit draait al een aantal jaar zonder problemen.

Wat bedoel je precies met:
Over Exchange heb ik ook gelezen dat je meldingen van de Exchange server (blokkeren van e-mail) naar andere servers moet voorkomen. Anders riskeer je dat je opgenomen wordt op een greylist.

• Zyphrax
Ik las dat als je Exchange server te reactief is op SPAM. En bijvoorbeeld "The user does not exist on this server" meldingen gaat sturen. Dat dit ervoor kan zorgen dat je op een greylist terecht komt. Ik weet er het fijne niet van, maar ik dacht misschien zegt het jullie iets :)

• Vunzz
Zyphrax schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 09:59:
Ik las dat als je Exchange server te reactief is op SPAM. En bijvoorbeeld "The user does not exist on this server" meldingen gaat sturen. Dat dit ervoor kan zorgen dat je op een greylist terecht komt. Ik weet er het fijne niet van, maar ik dacht misschien zegt het jullie iets :)
Het komt mij niet bekend voor, maar naar mijn mening kan je bij spam en virusmails sowieso beter niet bouncen, maar gewoon weggooien. Als je op al die rotzooi weer replies gaat sturen komt er alleen nog maar meer onzin mail op het Net.
PS: Verkeerd geadresseerde mail enzo kan je natuurlijk gewoon bouncen.

• Zyphrax
ok, thnx

Ik ga nog even wat ruzieen met Pair en als dat niet lukt, dan zal ik me neer moeten leggen bij de POP3 connector :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Volgens hun website hebben ze bij pair gewoon procmail draaien: http://www.pair.com/suppo...-mail/using_procmail.html
't Is FF stoeien, maar het moet echt wel voor elkaar te krijgen zijn om je mails te forwarden naar jouw exchange servert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zyphrax
Reactie van Pair :(
Unfortunately this is a service that we do not provide. Once the mail is
accepted on the server level here it will be delivered to the mailboxes.
The mail will then be processed on perthro, and then it will be queued
until it is ready to be delivered to the individual mailboxes.

You are welcome to check the mailboxes every 5 to 10 minutes via POP3 if
you would like. I apologize there is not much we could do for you.
Ziet er uitdagend uit dat procmail :)

Pagina: 1