Ik heb deze pc al een tijdje, en hij word met de dag brakker.
Laatst een nieuwe HardeSchijf gekocht, heeft het een week goed gedaan, toen kreeg ik vastlopers, in de windows logboeken iets over timeout to device/0/d etc etc, zag hem ook niet meer in de bios, dus dacht, bah, nu al kapot, maar toen ik de andere op de pri master deed, zag hij hem ook niet. Na een bios reset en flash ziet hij ze nu wel weer ,maar de pc is erg traag.
Het vermoeden bestaat bij mij dat de IDE controller defect is, ik heb al diverse andere dingen uitgesloten
Geheugen -> Memtest, nix verkeerds
Voeding -> De voltages zijn goed
HD zelf -> Beide schijven met hun diag software bekeken, ook niks mis mee....
Hoe kan ik kijken/testen of de IDE controller defect is, maakt het uit of mijn hardeschijven op ide0 of 1 zitten?? Vind het een beetje jammer als ik nu nog een nieuw mobo moet kopen (wil over een half jaar/jaar een amd64 systeem)....
Specs:
MSI KT4V (laatste bios en alle drivers geinstallerd (chipset/audio)
AMD 2000+
VData 512mb DDR400
Club3d Radeon 9200vivo
ide0 M WD 160 gb
ide0 S Maxtor 250 gb
ide1 M dvd lg
ide1 S aopen cd-rw
Laatst een nieuwe HardeSchijf gekocht, heeft het een week goed gedaan, toen kreeg ik vastlopers, in de windows logboeken iets over timeout to device/0/d etc etc, zag hem ook niet meer in de bios, dus dacht, bah, nu al kapot, maar toen ik de andere op de pri master deed, zag hij hem ook niet. Na een bios reset en flash ziet hij ze nu wel weer ,maar de pc is erg traag.
Het vermoeden bestaat bij mij dat de IDE controller defect is, ik heb al diverse andere dingen uitgesloten
Geheugen -> Memtest, nix verkeerds
Voeding -> De voltages zijn goed
HD zelf -> Beide schijven met hun diag software bekeken, ook niks mis mee....
Hoe kan ik kijken/testen of de IDE controller defect is, maakt het uit of mijn hardeschijven op ide0 of 1 zitten?? Vind het een beetje jammer als ik nu nog een nieuw mobo moet kopen (wil over een half jaar/jaar een amd64 systeem)....
Specs:
MSI KT4V (laatste bios en alle drivers geinstallerd (chipset/audio)
AMD 2000+
VData 512mb DDR400
Club3d Radeon 9200vivo
ide0 M WD 160 gb
ide0 S Maxtor 250 gb
ide1 M dvd lg
ide1 S aopen cd-rw
"Mekker, blaat"