Toon posts:

overclocken van laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nergens hier iets van gezien op het forum maar is het mogelijk om je laptop te overclocken?
Zo ja, met wel programma?

Ik ben in het bezit van een Acer Aspire 1692 en ik vroeg me af of ik bv mijn X700 tegen hogere clocks kan clocken, of mijn centrino 1.73 kan overclocken?

iemand hier misschien ervaring mee?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
wat denk je zelf, heb je al es in het bios gekeken?
heb je uberhaupt al de search gebruikt op het forum?
doe dat ff, dan kijken we verder
http://gathering.tweakers...25///laptop%2Coverklokken

en dan mag je daarna verder gaan, goed?
http://gathering.tweakers...top+overklokken&where=GoT

[ Voor 49% gewijzigd door Murcielago op 15-08-2005 10:55 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:52:
wat denk je zelf, heb je al es in het bios gekeken?
heb je uberhaupt al de search gebruikt op het forum?
doe dat ff, dan kijken we verder
http://gathering.tweakers...25///laptop%2Coverklokken

en dan mag je daarna verder gaan, goed?
http://gathering.tweakers...top+overklokken&where=GoT
Ik heb dus gezocht op "overclocken" ;)

bedankt voor de links.

off: een mede-dj?
Wat voor stijl draai jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 03:23:
Ik heb nog nergens hier iets van gezien op het forum maar is het mogelijk om je laptop te overclocken?
Zo ja, met wel programma?

Ik ben in het bezit van een Acer Aspire 1692 en ik vroeg me af of ik bv mijn X700 tegen hogere clocks kan clocken, of mijn centrino 1.73 kan overclocken?

iemand hier misschien ervaring mee?

greetz
Ja het is mogelijk om je laptop over te klokken. Is het verstandig? Ik vind van niet. Een laptop is al duurder dan een desktop, meestal dus prijzige hardware. En ten tweede: een laptop is gemaakt met een bepaalde warmteproductie en bijbehorende koeling. Bij een desktop kan je nog wel een fannetje extra plaatsen, een laptop wordt lastiger. En ten derde: met overklokken wordt er ook meer energie gegeten van je accu. Ik zou het in ieder geval niet doen...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Je cpu is snel genoeg(vergelijkbaar met een penitum4 3.6ghz denk ik) en is meestal niet de beperkte factor in games.

De videokaart kan je meestal wel overclocken, maar je hebt een x700 en dat die zou de meeste games wel (soms lagere resoltie/settings) wel naar behoren doen. Je kan meestal wel een aantal mhz omhoog hoor, daar niet van maar of je het veel zal merken???

Mijn geforce5200go in mijn laptop kan van core(gpu) 230mhz naar 260 en het geheugen van 513mhz naar 530mhz. Zit dus weinig speling in, maar het helpt wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 15:34
@ToFast: Hoezo denk je dat hij vergelijkbaar is met een desktop 3.6ghz? Volgens mij eerder met een desktop 2.8 ~ 3.2ghz

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Vind het heel gewaagd wat jij van plan bent.
Een laptop is niet 1 van de goedkoopste computers en bedenk wel dat je veel meer warmte en energiegebruik gaat genereren.
Qua ontwerp heb je totaal geen mogelijkheden om bijvoorbeeld de airflow te verbeteren en zullen je componenten per definitie veel harder gaan slijten.

Ik zou zeggen niet aan beginnen en gezien je specs is je laptop meer dan snel genoeg.
Ik doe het nog met een compaq armada v300 met een celeron 466 mhz cpu die prima volstaat voor de werkzaamheden die ik er mee doe.
(tekstverwerking,programmeren en routenavigatie onderweg)

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sluuut schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:06:
@ToFast: Hoezo denk je dat hij vergelijkbaar is met een desktop 3.6ghz? Volgens mij eerder met een desktop 2.8 ~ 3.2ghz
Ongeveer zelfs een 2.6 volgens de FAQ van dit forum, maar met Dothan core 5-10% erbij, 2,8. Niet meer dan dat :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Sluuut schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:06:
Ja sorry mijn fout, zat met mn hoofd bij de overgeclockte mobiles pentium. Idd zon 2.6-2.8ghz vergeleken met de desktop variant.

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 15-08-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou zeggen: als je wil gamen op een laptop, waarom heb je bij aankoop van je laptop daar dan niet op gelet?

Misschien is overclocken mogelijk, maar je cpu genereert sowieso al best wat warmte. Zelfs al verhoog je alleen de kloksnelheid en niet het voltage, dan nog zal je warmteproductie omhoog gaan. Dat geldt zowel voor je cpu als je gpu.

Ik zou zeggen: blijf er af, heb al genoeg gehoord dat sommige laptops tegenwoordig last hebben met teveel hitte, je hebt waarschijnlijk heel weinig marge.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:17:
[...]

Ik heb dus gezocht op "overclocken" ;)

bedankt voor de links.

off: een mede-dj?
Wat voor stijl draai jij?
sorry, ben geen dj