Het is vast wel mooi weer buiten.
Gewoon onder windows bestands en printerdeling aanzetten. En voor je 2000 maschjien moet je everybody leesrechten geven op bepaalde mappen
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Gewoon met bestands en printerdeling ja.
Maar wat heeft die Linuxbak er mee te maken dan?
Maar wat heeft die Linuxbak er mee te maken dan?
Dat werkt net niet helemaal.
De w2000 is lid van een domain op mijn werk (bijv. WORKDOMAIN), en als ik de w2000 toevoeg aan mijn werkgroep thuis (localloco) dan ben ik de instellingen kwijt van het bedrijfsdomein.
Is er een mogelijkheid om te combineren? Zodat ik bij het inloggen kan kiezen voor aanloggen bij het bedrijfsdomein, of bij mijn werkgroep thuis?
De w2000 is lid van een domain op mijn werk (bijv. WORKDOMAIN), en als ik de w2000 toevoeg aan mijn werkgroep thuis (localloco) dan ben ik de instellingen kwijt van het bedrijfsdomein.
Is er een mogelijkheid om te combineren? Zodat ik bij het inloggen kan kiezen voor aanloggen bij het bedrijfsdomein, of bij mijn werkgroep thuis?
Verwijderd
Er zijn apps. die je de netwerkinstellingen bij het opstarten laten kiezen (bijv. via tucows).
Waarom zorg je er eigenlijk niet voor dat je thuis-situatie aansluit bij die op je werk -> maak linux primaire domeincontroller via samba.
Je moet dan /etc/smb.conf wat aanpassen en de wachtwoorden voor samba regelen met smbpasswd.
Waarom zorg je er eigenlijk niet voor dat je thuis-situatie aansluit bij die op je werk -> maak linux primaire domeincontroller via samba.
Je moet dan /etc/smb.conf wat aanpassen en de wachtwoorden voor samba regelen met smbpasswd.
Goede tip Debber, ik zal eens kijken hoe ik dat aan moet pakken.
Dan moet je wel minimaal samba 2.2.x of samba tng hebben want andere (lagere) versies ondersteunen het joinen van nt4 en/of 2000 niet .
www.samba.org
www.samba-tng.org
www.samba.org
www.samba-tng.org
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
verander localloco in het de werkgroup van het bedrijfsdomeinOp maandag 15 januari 2001 09:17 schreef Batje4 het volgende:
Dat werkt net niet helemaal.
De training 'omgaan met tegenslagen' is wederom uitgesteld...
Dat lijkt mij ook de handigste optie. Doe ik hier ook. Een kamergenoot van mij heeft een laptop van de Universiteit en hier gebruiken we detzelfde werkgroep naam.Op dinsdag 16 januari 2001 00:22 schreef day het volgende:
[..]
verander localloco in het de werkgroup van het bedrijfsdomein
Tja, dat zou inderdaad een goede tip zijn, als ik op het werk een werkgroep had! 
Klein bedrijf, start-up, voorlopig is het voor ons het slimst om iedere pc voor eenieder open te stellen.
Zie het als een kleine afdeling waar hetvertrouwen nog ongeschonden is
Klein bedrijf, start-up, voorlopig is het voor ons het slimst om iedere pc voor eenieder open te stellen.
Zie het als een kleine afdeling waar hetvertrouwen nog ongeschonden is
Pagina: 1