Linuxrouter, 2 windowsbakken: hoe netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 12:51
Ik heb hier een RH6.2 linuxrouter / firewall / dhcp-server / caching DNS-server (p180/48mb) met een verbinding naar een hub. Op de hub zitten twee machines: w2000 laptop (ook voor werk) en een w98se. IPs worden via dhcp geregeld.

Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik de gedeelde mappen van de ene windows machine kan benaderen vanuit de andere windows machine? Bij voorkeur geen ftp aub.

Iemand een idee?

Het is vast wel mooi weer buiten.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Gewoon onder windows bestands en printerdeling aanzetten. En voor je 2000 maschjien moet je everybody leesrechten geven op bepaalde mappen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Pierik

I'll be back!!!

Gewoon met bestands en printerdeling ja.

Maar wat heeft die Linuxbak er mee te maken dan?

Iracing Profiel

• Batje4
Dat werkt net niet helemaal.
De w2000 is lid van een domain op mijn werk (bijv. WORKDOMAIN), en als ik de w2000 toevoeg aan mijn werkgroep thuis (localloco) dan ben ik de instellingen kwijt van het bedrijfsdomein.
Is er een mogelijkheid om te combineren? Zodat ik bij het inloggen kan kiezen voor aanloggen bij het bedrijfsdomein, of bij mijn werkgroep thuis?

• Batje4
En die linuxbak, dat is voor de volledigheid der informatie :D en een beetje trots *D (vooral dat eigenlijk, want mijn kennis van linux is zeer basaal)

Verwijderd

Er zijn apps. die je de netwerkinstellingen bij het opstarten laten kiezen (bijv. via tucows).

Waarom zorg je er eigenlijk niet voor dat je thuis-situatie aansluit bij die op je werk -> maak linux primaire domeincontroller via samba.

Je moet dan /etc/smb.conf wat aanpassen en de wachtwoorden voor samba regelen met smbpasswd. 8-)

• Batje4
Goede tip Debber, ik zal eens kijken hoe ik dat aan moet pakken.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dan moet je wel minimaal samba 2.2.x of samba tng hebben want andere (lagere) versies ondersteunen het joinen van nt4 en/of 2000 niet .

www.samba.org
www.samba-tng.org

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• day
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 23:38

day

It's a beautiful...

Op maandag 15 januari 2001 09:17 schreef Batje4 het volgende:
Dat werkt net niet helemaal.
De w2000 is lid van een domain op mijn werk (bijv. WORKDOMAIN), en als ik de w2000 toevoeg aan mijn werkgroep thuis (localloco) dan ben ik de instellingen kwijt van het bedrijfsdomein.
Is er een mogelijkheid om te combineren? Zodat ik bij het inloggen kan kiezen voor aanloggen bij het bedrijfsdomein, of bij mijn werkgroep thuis?
verander localloco in het de werkgroup van het bedrijfsdomein

De training 'omgaan met tegenslagen' is wederom uitgesteld...

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Op dinsdag 16 januari 2001 00:22 schreef day het volgende:

[..]
verander localloco in het de werkgroup van het bedrijfsdomein
Dat lijkt mij ook de handigste optie. Doe ik hier ook. Een kamergenoot van mij heeft een laptop van de Universiteit en hier gebruiken we detzelfde werkgroep naam.

• Batje4
Tja, dat zou inderdaad een goede tip zijn, als ik op het werk een werkgroep had! :Z
Klein bedrijf, start-up, voorlopig is het voor ons het slimst om iedere pc voor eenieder open te stellen.
Zie het als een kleine afdeling waar hetvertrouwen nog ongeschonden is B-)

Pagina: 1