het "uitrollen" van "prefs/settings"

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
/*
* Ik wist niet helemaal hoe dit topic te noemen, dus als het te vaag was / de termen niet correct zijn
* de termen mislijdend zijn, mijn excuses.
*/

Ik heb een computer met meerdere gebruikers nou wil ik graag dat voor elke gebruiker standaard een paar extenties van firefox zijn geinstalleerd en standaard de flashplayer al is geinstalleerd.

Het is voor mij lastig en omslachtig om appart als elke gebruiker in te loggen en dat te doen en het is natuurlijk ook zonde om de flashplayer 30x te downloaden op 1 computer.

Wat ik daarom heb gedaan is de .mozilla folder van mij naar de home-directories van de andere gebruikers gekopieerd (ik heb het nu alleen bij wijze van test vanaf een andere machine naar deze machine gedaan).
Dit lijkt op zich te werken met als enige nadeel dat ik dan tijdelijk al mijn eigen bookmarks en cookies moet verwijderen zodat mensen niet zomaar op mijn naam op t.net/GoT ingelogd worden.

Daarom vroeg ik mij af of er ook mooiere/betere oplossingen zijn om dit soort dingen te doen (ook voor andere programma's wil ik 'gewoon' de desbetreffende .bla directories gaan kopieren tzt.).

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:19

Garyu

WW

Hey, goeie vraag. Ik ben ook benieuwd hoe dit makkelijk te doen is.. :). Het selectief kopieren van .bla dirs lijkt me een ieder geval een mogelijkheid..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:34

M-ThijZ

Riding on Rails

Je moet ook geen bestaande map kopieren.
Maak een tijdelijke gebruiker aan en configureer daar alle globale instellingen.
Maak dan de gebruikers aan en kopieer de desbetreffende instellingen.
Verwijder de tijdelijke gebruiker en 'fine-tune' de andere gebruikers.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:45

deadinspace

The what goes where now?

Flash kun je iig system-wide installeren. Ik heb flashplayer.xpt en libflashplayer.so in /usr/lib/mozilla/plugins staan, en daardoor heeft elke gebruiker op mijn computer flash. Wellicht kan dat met de extensions ook?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:43

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb laatst in Linux magazine en howto gelezen hoe dat moet. Het behoort namelijk wel tot de mogelijkheden van Mozilla. Ik heb dat artikel nu niet bij de hand, maar kan dat vanavond/morgen wel voor je posten hier.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 23:24
is het niet zo dat linux een skeleton heeft voor nieuwe gebruikers.
dacht dat er ergens een default home folder was voor een nieuwe gebruiker.
daar zouw je dan mischien een standaard met alle algemene links .mozilla dir in kunnen plempen en dan een nieuwe user aanproberen te maken en kijken of ie het goed mee neemt

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

De skeleton lijkt me iig de way to go.
Als je een tijdelijke user maakt en daarop alles instelt dan kun je de homedir van die tijdelijke user kopieeren naar /etc/skel
Als je dan met useradd -m -k /etc/skel toevoegt moet de nieuwe user als het goed is alle "defaults" hebben.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Keeper of the Keys
Heel erg bedankt voor de /etc/skel tip. Die is zeer geschikt voor alle nieuwe gebruikers accounts.

Maar zijn er ook nog betere manieren dan gewoon .bla mappen uit een "standaard account" naar al bestaande users te kopieren? (wat weer problemen geeft met evt. al bestaande prefs)

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Je zou je instellingen in LDAP kunnen zetten maar dan moet je denk ik elk bestaand programma patchen :D
Wat je evt wel zou kunnen doen is een merge-script maken. Dat script laat je dan gewoon kijken of een bepaalde configuratie file al bestaat en zo ja dan laat ie die gewoon bestaan maar de rest kopieert ie wel.
Ook niet echt ideaal maar zo overschrijf je iig niet de instellingen van de gebruikers.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Voor instellingen van Gnome (en dus Gconf) zou je Sabayon kunnen gebruiken, zie ook dit. Maar dat zijn dus alleen Gnome porgramma's, Mozilla en OpenOffice dus helaas niet.

[ Voor 13% gewijzigd door ajvdvegt op 16-08-2005 21:45 ]

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Blijkbaar geeft sabayon toch ondersteuning voor mozilla/firefox lees ik hier net op hun site. En in de nabije toekomt ook voor openoffice. Lijkt me een handig iets :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Keeper of the Keys
/etc/skel geeft (helaas) zeer gevarieerde resultaten.

Voor mozilla heeft het gewoon geen zin, die gaat daardoor 'kapot' en dan moet je alsnog de .mozilla map verwijderen en alle extensions opnieuw installeren.
Ik vermoed dat dit komt doordat alle 'register' bestanden "complete" adressen bevatten (dus /home/$user/.mozilla/bla etc.) en niet relatieve adressen (de reden daarvoor is als ik me niet vergis een toegevoegde waarde voor de veiligheid).
Dat is een vermoeden morgen ga ik het even nakijken.

Met xmms gebeurde ook iets vaags, maar ik weet niet helemaal zeker of dat nou aan mijn gespeel met /etc/skel lag of dat er daar een stap eerder iets is misglopen.

RealPlayer (10) gaf wel prima resultaten...

Ik ga denk ik Sabayon een dezer dagen eens installeren...

Zitten de totem-prefs trouwens in .gstreamer?

edit:

chrome.rdf zit vol met referenties aan /home/$user/.mozilla/bla dus dat werkt niet goed als je het naar iemand met een andere username kopieert.

[ Voor 12% gewijzigd door Keeper of the Keys op 31-08-2005 16:57 ]

Verwijderd

Keeper of the Keys schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 01:37:
/etc/skel geeft (helaas) zeer gevarieerde resultaten.

Voor mozilla heeft het gewoon geen zin, die gaat daardoor 'kapot' en dan moet je alsnog de .mozilla map verwijderen en alle extensions opnieuw installeren.
Ik vermoed dat dit komt doordat alle 'register' bestanden "complete" adressen bevatten (dus /home/$user/.mozilla/bla etc.) en niet relatieve adressen (de reden daarvoor is als ik me niet vergis een toegevoegde waarde voor de veiligheid).
Dat is een vermoeden morgen ga ik het even nakijken.

Met xmms gebeurde ook iets vaags, maar ik weet niet helemaal zeker of dat nou aan mijn gespeel met /etc/skel lag of dat er daar een stap eerder iets is misglopen.

RealPlayer (10) gaf wel prima resultaten...

Ik ga denk ik Sabayon een dezer dagen eens installeren...

Zitten de totem-prefs trouwens in .gstreamer?

edit:

chrome.rdf zit vol met referenties aan /home/$user/.mozilla/bla dus dat werkt niet goed als je het naar iemand met een andere username kopieert.
Is datgene wat je wilde gelukt met Sabayon?
(excuus voor het schoppen van dit topic)

• Keeper of the Keys
Tot nog toe ben ik helaas niet toegekomen aan het proberen van Sabayon, indertijd zat het zelfs nog niet in unstable, en midden in het schooljaar wilde ik niet iets gaan veranderen.
Afgelopen vakantie had ik geen tijd doordat ik nu in het leger zit, hopelijk ergens binnenkort als test op mijn laptop oid....
Pagina: 1