Toon posts:

Bittorrent client/server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, omdat ik nog veel moet leren mbt het proggen. En steeds programma's wil maken waardoor ik weer nieuwe technieken moet gebruiken, was ik op het idee gekomen om met bittorrent te gaan klooien.
Hiervoor moet ik een client en een server bouwen en krijg ik te maken met client/server technieken, multithreading en UI-design.
Ik heb got, google en sourgeforge afgezocht en heb wel client's en server's gevonden voor bittorrent. Maar voor ik bijvoorbeeld de code van Azareus heb doorgespit en alles snap, ben ik een redelijke tijd verder. Weet iemand toevallig artikelen, boeken of andere bronnen, waar het bittorrentprotocol wordt uitgelegd of een api is die gebruikt kan worden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En wat had je zelf al gevonden? Op deze manier wordt dit topic een linkdump, en daar hebben we hier in Programming & Webscripting geen behoefte aan.

Had je http://www.bittorrent.com/protocol.html al gelezen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar daarmee had ik niet het idee dat ik aan de slag kon. Ik ben nog niet zo bedreven in client/server app's en voor het krijgen en geven van tcp berichten heb ik altijd een kant en klare server gebruikt. Ik heb gekeken naar de code van Azareus en PHPBBTtracker. Maar ik hoef geen kant en klare scripts. Alleen een duw in de richting, een plek met wat duidelijke uitleg.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 13:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als het met dat protocol niet gaat lukken lijkt het me handiger om een iets simpeler project te beginnen. Met een heel simpele chat server en client is een stuk makkelijker om client-server programmeren onder de knie te krijgen. Ik zou sowieso niet naar de code van een product gaan kijken. Deze is over het algemeen al zo bloated met features en geoptimaliseerd dat je waarschijnlijk weinig van de daadwerkelijke client server code opsteekt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je niet genoeg hebt aan de link van -NMe- is het misschien verstandiger eerst een eenvoudiger client/server project te maken?

Heb je al eens gekeken naar [rml][ Contest] BotWars[/rml] ook een client/server programma dat volgens een bepaald protocol werkt, maar iets eenvoudiger en met veel voorbeelden erbij :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl