Toon posts:

[Wireless netwerk] Merk router

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een gewone router, maar helaas heeft die het begeven.
Over 2 dagen krijg ik een laptop en wil ik overstappen naar een wireless router.

Maakt het merk van de router veel uit? of moet ik echt voor een linksys van 70 euro gaan?

In totaal komen er 4 pc's aan te hangen.
3 met kabel en 1 wireless.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 00:59 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:39
Kwaliteit kost meestal geld, ik heb zelf erg goeie ervaringen met Linksys & DrayTek.. Niet goedkoop, wel goed.. :)

edit:
Magere topic-start trouwens voor iemand met bijna 5k posts

[ Voor 26% gewijzigd door SyS_ErroR op 15-08-2005 00:53 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zoals die ^^ ook al zegt. Topicstart is wel erg matig voor iemand met 5K aan posts ;)

Maargoed: Ik zou zeker weten voor een Linksys gaan. :) Ik heb sindskort ook een WRT54G van Linksys. Het wireless bereik is gewoonweg super. Hij is tot nu über stabiel en veel beter als mijn vorige SMC :)

Verwijderd

Topicstarter
dat komt omdat ik meestal in spielerij post ;)
maar goed .. mijn vraag is toch duidelijk?

-edit-

De WRT54G had ik ook op het oog.
Maar mischien is er iemand die ook goeie ervaring heeft met het goedkopere spul? :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 01:00 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:39
Goedkopere spul is al gauw SMC / SiteCom.... niet echt iets waar je vrolijk van wordt... (Wlan bereik van bijvoorbeeld Sitecom is om te janken, zoiets wil je dus niet.... :))

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 20:22
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:58:
dat komt omdat ik meestal in spielerij post ;)
maar goed .. mijn vraag is toch duidelijk?

-edit-

De WRT54G had ik ook op het oog.
Maar mischien is er iemand die ook goeie ervaring heeft met het goedkopere spul? :)
Ik zou niet voor goedkoper spul gaan. Ik heb altijd betere ervaringen gehad met het "dure spul". En ik geef liever geld uit aan iets wat te minsten lang mee gaat en goed werkt (met vele opties meer), dan iets dat het gewoon begeeft (na de garantie termijn). Maar zoals eerder gezegd zijn Draytek en Linksys DE merken om voor te gaan als je iets meer geld er voor over hebt. Ik heb met beide goede ervaringen.

Heb 1 jaar een Draytek gehad voor Chello maar die heb ik verkocht omdat ik een wireless router wilde en overstapte naar XS4ALL (wilde namelijk sip-spoof modus runnen met een alternatieve firmware). Dus heb ik de WRT54G gekocht. Hierop heb ik al verschillende firmwares op gedraait en dat werkt gewoon perfect. De opties zijn tal rijk en dan vind ik erg fijn. (zie ook)

Als ik jou was zou ik dus voor de WRT54G gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 15-08-2005 01:14 . Reden: typo ]

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Helaas is die Linksys van 70 Euro ook "goedkoop spul". Echt degelijke routers kosten al snel een paar 100 tot 1000 Euro.

Zelf heb ik een "budget" D-Link DGL-4300. Deze heeft wireless, gigabit lan en packet prioritizing. Ding kost tegen de 200 Euro maar er is toch echt verschil in vergelijking met mijn ouwe goedkope routertje.

Afbeeldingslocatie: http://www.dlink.com/images/products/DGL-4300/DGL-4300_main_long.gif

Dingen waar je problemen mee kunt hebben:
- router word traag / begint te crashen als je p2p gebruikt (1000'en connecties tegelijk).
- trage wireless, regelmatg verlies van je verbinding (zeker bij 802.11a/b).

Alles hangt een beetje af van de omgeving. In een open ruimte presteert elke wireless router goed, zodra er wat muren tussen komen te zitten maakt een betere antenne bv. een wereld van verschil.

Ga dus minstens voor die Linksys van 70 Euro, liefst van al koop je nog iets duurder....

[ Voor 10% gewijzigd door WhiteDog op 15-08-2005 01:21 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
nevermind. offtopic geblaat :P

[ Voor 98% gewijzigd door Satch op 15-08-2005 01:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik weet genoeg... en dat met zo'n magere topicstart :+
Bedankt allemaal.

En maakt het ook uit wat voor merk van de PCMCIA kaart?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 01:31 ]

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 01:30:
Oke ik weet genoeg... en dat met zo'n magere topicstart :+
Bedankt allemaal.

En maakt het ook uit wat voor merk van de PCMCIA kaart?
Koop minstens een 802.11G router en pcmcia kaart. Als je kan, Linksys en d-link hebben ook "SuperG" en van die dingen waarmee je 108 Mbps kan halen (praktijk bij mij thuis: 4 MByte / sec wireless, voorheen 300-400 Kbyte met oude router). als je zo'n 108 Mbps router zou nemen bij linksys koop dan ook een pcmcia kaartje van 108 Mbps bij D-Link. Die dingen zijn op elkaar afgestemd hiervoor.

Zoals ik al zei, kijk naar je omgeving. Heb je veel/dikke muren waar je heen moet dan daalt de kwaliteit soms dramatisch snel (hier thuis 1 plafond, weet niet wat erin zit maar het blockt echt zowat alles, heb echt een zwaardere router moeten kopen).

Als je wat koopt zorg dan zeker dat je het kan ruilen binnen de week moest het niet zo werken zoals gehoopt.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik had een SMC en ik heb er niet dan problemen mee gehad, disconnects freezes enz. Nu een linksys en in 4 weken 0! (nul) problemen.

Geef eenmalig een paar cent meer uit joh

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Ben zeer tevreden over linksys. Ook ander mobile netwerk spul van bijv. Intel werkt goed! (de wap54g is ook centrino gecertificeerd)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik heb nu 2 maandeneen SMC wireless routerje. (Gebruik routerfunctionaliteit neit BTW) en noit problemen mee gehad. Simpel in te stellen. Ding staat op de 1e verdieping enheb overal bereik. Simpel doet wat hij moet doen.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Ikzelf heb al enige tijd een Linksys WRT54G. De standaard firmware is wat teleurstellend als we nagaan, dat we het hier hebben over een 'dochter' van Cisco System. Weinig mogelijkheden, alles is wat binnen de perken afgesteld. Het is wel te merken dat in eerste instantie Linksys hierdoor de interface wat simpel wilt houden, zodat Ome Joop zijn nieuwe aanwinst zonder zijn nek te breken kan installeren. Er zijn echter zeker meerdere derden, die firmware schrijven (specifiek en alleen voor de WRT54G/S/C). Deze firmware breidt de mogelijkheden toch aardig flink uit en elk stukje firmware biedt op zichzelf andere extra functionaliteiten aan. Ook de wireless verbinding krijgt vrijwel standaard een boost met de betreffende firmware. Heb nooit problemen gehad en de beschikbare firmware maakt de Linksys WRT54G de aankoop waard.

Ps. Op http://www.linksysinfo.org/ kan je vrijwel alle firmware vinden, beschikbaar gesteld voor deze router.

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-02 18:20
LOL ik heb een sweex braodband router :P ontzettend rot ding. Vaak moet ik dat ding resetten omdat ik niet meer de router in kan. Of ik heb bijna geen connectie meer met internet. :(
Ik wil die D-Link router.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Ik heb hier een Linksys WRT54G en bevalt me prima. Al bijna een jaar in gebruik, 2x gereboot om de firmware te updaten. Veder heb ik nog een WAP54G bij me oma (aan de overkant van de straat) die het netwerk daar verder expand. Werkt ook prima!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14
Dit is een oud topic, mensen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.