ik was bezig PHP 5 te leren , toen ik het in mijn bol kreeg en zelf even een klein projectje op te zetten om te kijken of ik het onder de knie had , ik begon klein:
ik maakte een script die je ip adres weergaf en je browser type , daarna dacht ik :dit wil ik ook kunnen loggen. daarom had ik in mijn script een include() gedaan naar een script die logde , dit is mijn script :
als je de code niet kan zien moet je op het pijltje drukken bij de code window
dus ik heb dit gemaakt, ook een directory : log waarin log.txt aanwezig was:
maar dit is de error die ik krijg als ik mijn script gebruik:
ik ben nog niet zo bedreven in PHP dus ik heb geen flauw idee wat deze error betekent , ik heb fwrite al geprobeerd te vervangen voor fputs maar dat zette ook al geen zoden aan de dijk...
HELP
ik maakte een script die je ip adres weergaf en je browser type , daarna dacht ik :dit wil ik ook kunnen loggen. daarom had ik in mijn script een include() gedaan naar een script die logde , dit is mijn script :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php if(isset($_SERVER['REMOTE_ADD']) && isset($_SERVER['REMOTE_ADD'])) if(isset($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']) && isset($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'])) $logfile=fopen($rootdir . "htdocs/log/log.txt",'a'); fwrite($logfile, date("d.m.Y, H:i ",time()) . ', ' . $SERVER['REMOTE_ADD'] . ", ". $SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ."\n"); fclose($logfile); ?> |
als je de code niet kan zien moet je op het pijltje drukken bij de code window
dus ik heb dit gemaakt, ook een directory : log waarin log.txt aanwezig was:
maar dit is de error die ik krijg als ik mijn script gebruik:
code:
1
2
3
4
5
| Hallo uw ip adres is xx.xx.xxx.xx u gebruikt: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl-NL; rv:1.7.10) Gecko/20050717 Firefox/1.0.6 Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in J:\servertje\xampp\htdocs\log\logfile_func.inc.php on line 7 Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in J:\servertje\xampp\htdocs\log\logfile_func.inc.php on line 9 |
ik ben nog niet zo bedreven in PHP dus ik heb geen flauw idee wat deze error betekent , ik heb fwrite al geprobeerd te vervangen voor fputs maar dat zette ook al geen zoden aan de dijk...
HELP
"Stilte, een gat in het geluid...."