BreedBeeld TV Probleem

Pagina: 1
Acties:

• moffermn
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01-2025
Hallo iedereen,

Ik heb een breedbeeld televisie van 2 jaar oud.
Hij is uit de garantie maar ik heb nu het volgende probleem:
Als de tv te lang op een wit beeld staat( of heel erg licht) dan komt er een zogezegt een groen/blauwe vlek op me beeld. Het is zwaar irritant al ben je een film aan het kijken en na een periode van lichte scene's dat opeens een groen/blauw vlek links in beeld verschijnt :s
Ik wil hierbij graag wat advies wat ik zou kunnen doen om dit weg te halen of te voorkomen dat het gebeurt ( en dan niet zeggen geen films kijken die licht zijn :p).

Thnx.

[ Voor 10% gewijzigd door moffermn op 15-08-2005 00:34 ]

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:43

Zeeuw

5.6

Wij hebben een breedbeeld van JVC
Al vanaf de aankoop hebben we een donkere vlek rechts onder, vooral goed te zien bij rode oppervlakte.

Omgerolen met een andere JVC, hetzelfde probleem

Er is toen een monteur langs geweest en die zei dat dat in de beeldbuis zit, maar dat het te verminderen is door je contrast te verminderen...

Schijnbaar word daar de beeldbuis warmer als op andere plekken...

Read the badge, Bitch!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 14:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hier hetzelfde op een Phillips. Langdurig kijken naar licht beeld (bv lucht bij F1 races) zorgt ervoor dat er rechtboven een donkere vlek verschijnt. Dit schijnt inderdaad behoorlijk vaak voor te komen.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Mijn Philips heeft er ook last van (groen/blauwe vlek rechtsboven die vooral (of bijna alleen) te zien is bij een rood beeld).

In sommige gevallen kan het verholpen worden door de beeldbuis te laten demagnetiseren, ik heb het nog niet gedaan/laten doen aangezien een vriend zo'n apparaat van z'n werk mee kan nemen.

Het zou veroorzaakt kunnen worden door een magnetisch veld van b.v. een (niet goed afgeschermde) luidspreker, maar volgens mij zie je het dan altijd, maar misschien kan een zwak magnetisch veld ervoor zorgen dat het pas later zichtbaar wordt en alleen bij bepaalde kleuren.

Zie ook: [TV] Demagnetiseren