Toon posts:

[XP] USB Apparaten alleen herkend na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje geeft mijn computer een rare tik met USB apparaten.
Ze worden alleen herkend als het apparaat is ingeplugt tijdens het opstarten van Windows.
Als ik ze gewoon erin plug dan geeft Windows geen melding erover, net alsof er niets is aangesloten.

Ik vind dit zwaar irritant i.g.m. mijn USB Stick en MP3 Speler, aangezien ik niet "ff snel" iets erop kan zetten.

Ik heb zo een gevoel dat het iets kleins is, maar wat wil ik graag van jullie weten :)

Een schone installatie helpt trouwens niet!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Volgens mij zijn het je USB-poorten die het laten afweten. Vertonen alle USB-poorten hetzelfde gedrag?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Ik weet niet welk mobo je hebt, maar kijk een sin het bios naar je usb settings. Staan ze misschien op 1.1? Welke was het ook alweer ? Klinkt ff warrig, maar misschien dat je me snapt.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
@Borromini,
Ja alle USB Poorten doen zo.
Mijn 2 front poorten doen het zelfs helemaal niet meer.

@Gompy58,
Ik zal even kijken.
Heb gekeken, ik kon niks vinden over 1.1
Alleen dat ik kon kiezen of mijn poorten werken op USB v1.1 + v2.0, alleen v1.1 of disabled

Heb een MSI K7N2 Delta-L

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 23:52 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als een herinstall (wat ook vers geïnstalleerde USB-drivers inhoudt) niet werkt, dan denk ik dat RMA je beste optie is. Zeker als het bij alle USB-poorten voorvalt en die vooraan het helemaal laten afweten!

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het heb gevonden!
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=57472.0

Ik ga het morgen maar proberen, want nu is het net wat te laat ervoor.
Bedankt voor jullie hulp, en ik laat horen of het werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe het is gelukt!
Alle USB Poorten werken weer en hij detecteerd alles in Windows alweer, dat 1 pinnetje zoveel verschil kan maken zeg! :D

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:52

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb dit probleem ook gehad! Maar dan met een Asus moederbord. Bij mij was de oplossing gewoon Windows SP1 installeren... :)
Pagina: 1