Iets kapot in mijn breedbeeld?

Pagina: 1
Acties:

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 07:34
Ik heb een vraagje, ik heb een JVC Breedbeeld 28" 100Hz, ik heb deze TV ongeveer 5 jaar en was tot gister zeer tevreden :*) anyhow, gisteravond zat ik tv te kijken viel me ineens een soort van dode pixel op, nu weet ik dat CRT's geen pixels hebben, maar deze pixel geeft wit weer als het zwart moet zijn, kleuren doen het wel, althans dan lijkt het probleem er niet te zijn? Ik heb op de search dit topic http://gathering.tweakers...ages/902112///pixel%2Ccrt gevonden maar daar is het probleem dat de pixel op zwart blijft.

Mijn vraag is? als ik mijn TV wegbreng is zoiets dan te repareren of is dit het begin van het einde van mijn TV?

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
een voorzichtige doch ferme kick (mmm... op deze pas was iemand anders nog ingelogd :( )

[ Voor 48% gewijzigd door markjuh op 16-08-2005 14:30 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik zou er niks aan doen. Je tv is 5 jaar oud, dus de garantie zal waarschijnlijk verlopen zijn. Volgens mij kun je niet 1 enkele pixel repareren, maar dan moet de hele beeldbuis vervangen worden en dat kan flink in de kosten lopen. Als ik jou was zou ik nog een aantal jaartjes met die dode pixel proberen uit te zingen en dan weer een nieuwe te kopen.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2