Nieuwe stille krachtige PC

Pagina: 1
Acties:
  • 649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteral
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09-2021
Hoi Allemaal,

Graag zou ik wat advies willen hebben van de wijze heren op dit forum met betrekking tot een nieuwe PC. Ik heb gekeken naar de Best buy guides van mei en juli. Daarop is een deel van dit systeem gebaseerd. Verder zijn er een aantal dingen die ik belangrijk vindt en heb gezocht naar onderdelen die daar hopelijk aan voldoen. Wat zijn mij uitgangspunten.
- Hij moet stil zijn.
- Stroomverbruik niet al te achtelijk hoog.
- Gaming is belangrijk. Met snelle fps bij resoluties van 1024 x 800 ben ik tevreden.

Processor
AMD Athlon 64 3500+ Venice. (S939,2.2GHZ, 512KB tray)
Ben altijd intel fan geweest maar AMD heeft op dit moment het wel beter voor elkaar mtb gaming en de stroom/warmte. Als koeler wil ik er een Zalman opplaatsen. Mischien kan boxed ook wel.

Geheugen
2 x 512mb PC3200 DDR Kingston.
best buy guide advies

Kast
Antec Performance One P160.
Ik heb begrepen dat die een goede en stille kast is.

Voeding
Zalman ZM400B-APS 400W.
Ook hier heb ik begrepen dat dit een goede en stille voeding is.

Moederbord
Asus A8N-sli, nForce4 SLI
Dit moederbord komt erg goed uit een hoop testen. Hoewel ik geen sli nodig heb is dit geen duur moederbord. Verder wil ik de koeler op de Northbridge vervangen met een passieve Zalman koeler. Evt plak ik er nog een fan op. http://www.ikbenstil.nl/p...th=26_52&products_id=1571

VideoKaart
Sapphire Radeon X800 XL 256MB DDR3 ULTIMATE.
Aangezien ik het zonden van het geld vindt om 2 videokaarten te kopen. Plus lettend op het stroomverbruik en het feit dat over 3 jaar de 2 SLI kaarten ouderwets zullen zijn heb ik gekozen voor de Sapphire X800 xl Ultimate. Uit tests komt kaart goed uit de bus plus hij is erg still vanwege de standard aanwezige zalman cooler. Ik heb ook gekeken naar de HIS 800xl Ice-Q maar ben bang dat deze niet zal passen op de Asus moederbord als de northbridge koeler is vervangen.

Harddisk
Samsung HD60JJ SpinPoint P Series 160GB. SATA 3.0 gb/s 7200rpm
Dit is niet te snelste HD maar hij is wel lekker stil.

DVD speler
Lite-On 16x48x LTD-166S.
Best buy guide advies maar ik weet niet of deze speler stil is !!!.

DVD Brander
NEC ND-3540 of BenQ of LG.
In de best buy guide staat de NEC vermeld, op het forum leest ik dat de NEC wel wat lawaai maakt. De Benq is stiller. De LG wordt ook genoemd als goede brander

Geluidskaart
Ik heb nog een goede liggen dus die hou ik :)

Maximaal wil ik aan dit alles 1000 tot max 1100 euro uitgeven.

Overzicht:
2 x 512MB PC3200 DDR (Kingston)
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
Zalman CNPS7000B-AlCu (Socket A/478/754/939/940)
IBL® Cooler nF4 (northbridge koeler zalman plus fan)
Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)
Antec Performance One P160 (ATX, Geen PSU, Aluminium/Zilver)
Zalman ZM400B-APS, 400W (ATX)
Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zilver)
Lite-On 16x48x, LTD-166S (Zilver)
NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zilver)
Sapphire Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCIe, DVI, ViVo), Ultimate
Samsung SpinPoint P80SD, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)

Totaal : circa 1090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 16:01
prima ding, kopen die hap

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wursel2000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01-2024
'k zou der nie veel meer aan veranderen :)
alleen een zahlman koelerke op de beeldkaart zetten zou volgens mij nog interessant kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je toch geen sli wilt gebruiken kan je nog wat beknibbelen op het mobo.
je zou dan de asus A8N-E kunnen nemen met nForce4 ultra chipset ;)
wursel2000 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:41:
alleen een zahlman koelerke op de beeldkaart zetten zou volgens mij nog interessant kunnen zijn
zijn heb ik gekozen voor de Sapphire X800 xl Ultimate. Uit tests komt kaart goed uit de bus plus hij is erg still vanwege de standard aanwezige zalman cooler

;)

[ Voor 60% gewijzigd door chucky666 op 14-08-2005 22:43 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
wursel2000 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:41:
Uit tests komt kaart goed uit de bus plus hij is erg still vanwege de standard aanwezige zalman cooler.
;)

Ontopic: Perfect bij elkaar gezocht :Y) Ik zou zeggen veel plezier met die bak :P
Alleen waarom wil je niet hoger als 1024x768? Met zo'n systeem kan je ook wel @ 1280x1024 gamen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Als die pc echt stil moet zijn en je wilt ook gamen, dan vind ik persoonlijk die Zalman koeler geen goede keuze. Die is alleen stil als je hem langzaam hebt draaien, maar met gamen is dat geen doen. Ik zou dan eerder kiezen voor een flinke koeler van Thermalright met een stille 12cm fan er bovenop van bijv Papst. Maar nogmaals, dat zou ik persoonlijk doen; ik weet ook niet hoe stil hij moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sion_
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-11-2023
chucky666 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:42:
als je toch geen sli wilt gebruiken kan je nog wat beknibbelen op het mobo.
je zou dan de asus A8N-E kunnen nemen met nForce4 ultra chipset ;)

[...]

zijn heb ik gekozen voor de Sapphire X800 xl Ultimate. Uit tests komt kaart goed uit de bus plus hij is erg still vanwege de standard aanwezige zalman cooler

;)
*offtopic*
Er komt bij alleen post uit de bus maar ik heb nooit een video kaart uit de
bus zien komen. ;) *offtopic*

*ontopic*
verder knap systeem :9~
Persoonlijk zou ik voor de nec brander gaan. Ik heb er ook 1 aangeschaft
van Nec en het is een prima ding. :9

Ooooh, what does this command do! ":(){ :|:& };:"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 112308 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:43:
Als die pc echt stil moet zijn en je wilt ook gamen, dan vind ik persoonlijk die Zalman koeler geen goede keuze. Die is alleen stil als je hem langzaam hebt draaien, maar met gamen is dat geen doen. Ik zou dan eerder kiezen voor een flinke koeler van Thermalright met een stille 12cm fan er bovenop van bijv Papst. Maar nogmaals, dat zou ik persoonlijk doen; ik weet ook niet hoe stil hij moet zijn :)
Vf-700cu is ook voldoende @ 5 volt hoor tijdens gamen ;) Iniedergeval wordt mijn 6800le met die koeler @ 5 volt nooit warmer als 55 graden. En die x800xl is volgens mij niet veel warmer :)

@hieronder: dan nog maakt het niks uit :P Mijn boxed fan houdt hem ook @ 2500 rpm koel genoeg.
Als je de boxed koeler van 3300 rpm (standaard) naar 3000 doet is gelijk een flink deel van het geluid weg btw :)

[ Voor 15% gewijzigd door Satch op 14-08-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metal schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:50:
[...]

Vf-700cu is ook voldoende @ 5 volt hoor tijdens gamen ;) Iniedergeval wordt mijn 6800le met die koeler @ 5 volt nooit warmer als 55 graden. En die x800xl is volgens mij niet veel warmer :)
Ik bedoelde eigenlijk de CPU-koeler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteral
Alvast bedankt voor de replies.

Chunky666. Ik zal eens kijken naar de Asus A8N-E

Metal. Op dit moment heb ik mijn 19"CRT monitor op 1152 x 864 staan, maar tot heden speelde ik alle spelen in max 1024 x 800. Mij huidige videokaart MSI 4200 TI heeft met hogere resoluties moeite.

Herelam. In PCM van deze maand staat een artikel over stille PC's. De meeste ervan zijn uitgerust met een Zalman CPU koeler, zodoende mij keuze ervoor. Weet niet zoveel over andere koelers en hun prestatie. Dat hoop ik van jullie te horen _/-\o_ . . Mij doel is om in de buurt van de 30 decibel te blijven. Mijn verwachting is dat dat zeker moet lukken. Wil je echt stil dan moet je alle fans eruit halen en waterkoeling nemen.Maar dat wordt toch te duur voor mij :)

Sion. Lol je heb gelijk over die bus.

[ Voor 12% gewijzigd door Esteral op 14-08-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 19:59
ik heb zelf de zalman voeding, een 7000cu en de vf700 cu op men 6800 LE in een Cooler Master Centurion 5 kast met 2 zalman casefans erin aangesloten op een zalman fanmate. op z'n laagste stand staat alles altijd en hij is superstil. je moet je oor ertegenaan houden wil je wat horen. (zie ook m'n specs als je wilt). ik raad de zalman's zeker aan.

voor de rest super systeem. misschien dat je nog voor een DFI bord kunt kijken, die zijn wel kicken de laatste tijd, maar ik heb zelf ook asus en dat is ook topkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Alleen opmerking over de harde schijf.
Ik zou de Samsung SpinPoint P80SD, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB) vervangen voor een
Samsung Spinpoint SP2004C(P120 serie), 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)
= nieuwere generatie Samsung schijven
http://www.silentpcreview.com/article258-page1.html

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 614 op 14-08-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je hebt je huiswerk gedaan :Y). Ivm de Zalman - hierboven werd gezegd dat je daar niet in stille modus mee kan gamen, maar dat zou mij ten zeerste verbazen. De AMD 64 is over all een koele cpu, en in combinatie met de Antec kast (die ongetwijfeld goede fans aan boord heeft) en de Zalman cooler moet dat zeker goede resultaten geven, ook onder full load.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 18:26
Ik moet wel uit eigen ervaring zeggen dat de Lite-On CD-branders en DVD spelers die ik heb zeker niet stil zijn, de BenQ 1620Pro DVD-brander is dat wel. Misschien voor een Plextor DVD speler gaan?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteral
Jozy: Bedankt voor de info over de zalman's. Ik zal ook kijken naar de DFI mobo's. Heb zelf geen ervaring met de DFI's mobo's.

Sake: Zelf heb ik de indruk dat de SpinPoint P80SD, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB) nieuwer is dan
Spinpoint SP2004C(P120 serie), 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ). Dit herleid ik uit het feit dat de SP serie onder de 1.5 GB/s SATA staat en de P80SD (HDJJ60) onder de 3.0GB/s SATA staat.
Uit een andere test las ik wel dat de SP serie iets stiller is dan de P80SD serie. Maar ik kan op dit moment op geen winkel vinden die de SP serie voor een redelijke prijs verkoopt, ten opzichte van de P80SD serie. Maar ik zal nog eens goed zoeken.

Gaming247: Bedankt voor de info over de LiteOn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

Ik zou niet voor de Zalman voeding gaan ... Die is helemaal niet zo heel stil en qua Amperes is die redelijk slecht voor een Zware PC ....

De Antec true power 380 heeft al wat meer Amp.. maar ik denk dat je het best voor een wat zwaardere voeding kan gaan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteral
Mosselman: Wat zijn goede stille voedingen. Of waar kan ik goede info vinden over stille voedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Anoniem: 89464 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 08:33:
Ik zou niet voor de Zalman voeding gaan ... Die is helemaal niet zo heel stil en qua Amperes is die redelijk slecht voor een Zware PC ....
Heb je er ervaring mee?

Ik wel, dat ding is echt stil en moet het systeem wat de topicstarter uitgekozen heeft kunnen trekken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:40

GVR

Met de NB-fan vervangen door een passieve moet je wel voorzichtig zijn. De NB is niet voor niks actief gekoeld door Asus, je zal dus een goede airflow in je case moeten hebben. Mijn Venice wordt idle 30 graden met de Zalman koeler op volle snelheid, en met de bijgeleverde fanmate op de laagste snelheid maar 2 a 3 graden warmer. Dit scheelt veel lawaai.

Als voeding heb ik overigens de Tagan 480, ben er erg tevreden over.

[ Voor 10% gewijzigd door GVR op 15-08-2005 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 89464 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 08:33:
Ehm :? De zalman 400w is zeker stil en kan prima een zwaar systeem laten draaien. Zeker de hardware die de TS heeft gekozen gaat prima werken met deze voeding :)

Ik zou zelf persoonlijk gaan voor de seagate harde schijf. Ook niet de snelste, maar wel de stilste in vele reviews. Zou ook nooit voor de boxed cooler gaan en zeker dus de zalman erbij aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zou ook voor een seagate gaan, stil + er zit standaar 5 jaar garantie op.
En de amd64 boxed koeler is lekker stil, niets op aan te merken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:52
Welke voeding heb ik nodig? Deel 12 voor je voeding

post je ff je specs

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom toch nog even terug op mijn eerder post over de keuze van de Zalman koeler als 'stille koeler'. Ik heb hem zelf ook en ben er, zeker na een jaar nu de fan wat meer herrie begint te maken, niet meer zo heel tevreden over. Hier is een review dat aantoont dat bij dezelfde geluidsproductie de Thermalright met een 120mm fan toch echt beter koelt dan de Zalman 7700 (opvolger 7000, dus komen vrijwel overeen denk ik).
If the data comparison was changed so that the noise was the constant rather than the airflow, then we'd see the XP-120 running up to 5~6°C cooler than the Zalman at the same noise level. No matter how you look at it, the fan in the Z7700 is not as quiet as it could be.
Maar goed, ik zeg nogmaals dat ik niet weet hoe stil stil is bij jouw en volgensmij is die case die je hebt gekozen ook al aardig geluidsdempend.

edit
wil je toch voor de Zalman gaan, dan zou de 7700 beter zijn dan de 7000

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 112308 op 15-08-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Hebben de mannen de samsung/seagate review wel gelezen :X
http://www.silentpcreview.com/article258-page1.html

Ik heb de Seagate en later de Samsung erbij gekocht. De Seagate 7200.7 NCQ is stil (de 7800.8 zeker niet meer), maar de Samsung SP2004 is zeker stiller. Helemaal bij harde schijf leesacties.

Enne welke het nieuwere model is: de SP2004 is de SP120 serie en de SP80SD 160JJ is P80 serie. Welke denk je dat nieuwere techniek heeft :+
En de SP2004 zit hier bij mij in een A8N SLI DLX.
Op SATA2. In BIOS en in XP (x64) (mooi te zien onder nVidia nForce4 Seral ATA controller properties (2-3G))

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 614 op 15-08-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Leuk systeem, al ben ik wat minder lovend over de zalman. Heb verder goeie ervaringen met een Tagan, die nu ook een systeem met afhaalbare connectors heeft.

Een 74GB raptor harddisk(170 euro), kan veel uitmaken qua performance. En dan bedoel ik niet de performance van 2 fps meer. Maar pure windows performance, je niet meer ergeren aan dingen die iets langer nodig hebben om op te starten etc. B)

Voor de rest is dit een heel netjes systeem wat ik zo met je zou ruilen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Timo op 15-08-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeeeJeeee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
Maar die Raptor schijven schijnen niet echt de stilste te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

nope en 2 stille schijven op raid0 hebben dat performance effect ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:52
BeeeeJeeee schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:31:
Maar die Raptor schijven schijnen niet echt de stilste te zijn :)
mijn raptor is stiller dan mijn PATA Maxtor Diamond` 9 160GB

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteral
1) Ik heb even gekeken naar de Thermaltake cooler. Maar deze is wel een stuk duurder dan de zalman. De kast is volgens een test behoorlijk stil. Ook in de test werd gebruik gemaakt van een zalman cooler op een msi nf4 bord. Deze kast is net zo stil als de Li Lian PC v1000. Kast is voorzien van 1 120mm fan, een tweede 120mm fan kan erbij worden geplaatst. Ik verwacht dan ook geen echte geluids overlast.

2) Ik ga nog verder kijken naar een andere voeding. Zie wel dat de meningen verdeeld zijn.

3) Verder blijf ik bij de samsung schijf. Of het de P120 of P80 wordt dat weet ik nog niet. Ik wacht toch nog een maandje met het bestellen. Wil even weten wat ATI doet met hun videokaarten. Kan mij zo weer 50-100 euro schelen als ze met de nieuwe lijn uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152141

Ik ben zelf bezig een vergelijkbaar systeem samen te stellen. Ook al speelt esthetica een grote rol bij de keuze van de behuizing, wil ik je toch wijzen op de Antec Sonata II. Deze kast is stil en heeft een 450 W smartpower 2 voeding. Het scheelt weer een paar centjes in vergelijking met de P160 + Zalman voeding.

Voor een 'stille' dvd-speler zou je eens kunnen kijken naar een Asus DVD-E616P2. Deze komt uit de Asus QuietTrack-serie. De conclusie van een review van een Asus CD-speler met QuietTrack op silentpcreview luidt: 'recommended for noise-aware users'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Qua stilte van de raptoren, die kan je makkelijk in een zalman harddrive cooler hangen.
Dan maken ze veel minder geluid. :) En het is gewoon zonde om het niet te doen imo. :'(

@pokeran,
90% van de windows map is onder de 5mb. Betekend dat hoe eerder de hdd kan beginnen, hoe sneller hij klaar is. In dit geval hebben de raptors _altijd_ een voorsprong op een raid setup van normale, of 36gb schijven. ( scsi daarbuiten gelaten)

[ Voor 58% gewijzigd door Timo op 15-08-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteral
Dante : Ik heb ook al gekeken naar de Sonera II serie. Maar heb nog geen info gevonden van gebruikers. Het is wel een goed lopende serie begrijp ik. Ik zal er zeker na vraag naar doen.

De DVD speler van ASUS is niet zo stil als je denkt. Uit de PCM test van stille PC's komt deze DVDdrive als een van de luidruchtigste drives. Wat de schrijver van het artikel ook heel erg verbaasde. Zeker omdat de CD lijn juist zo stil is.

Fooker: Ik zal eens kijken naar de Raptor serie. Het is afhankelijk hoe ik met mij budget uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Vergeet niet dat de northbirdge fan op de A8N-Sli erg veel kabaal maakt, veel mensen hier hebben al een vervangende fan gekregen van asus of een Zalman passieve northbridge cooler gebruiken. Ikzelf gebruik de premium variant met heatpipe op de northbridge, die is dus volledig stil, alleen daar betaal je wel wat voor.

De Zalman voeding zou voldoende moeten zijn, maar je zou bij toekomstige uitbreidingen in de problemen kunnen komen, daarom zou ik kijken naar een voeding van Tagan, die zijn zeer stil, stabiel en ook nog een beetje betaalbaar.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152141

Oh jammer van de asus dvd-speler ... welke dvd-speler kwam goed uit de test?

Misschien dat je een dvd speler alleen stil kan krijgen door softwarematig de snelheid te verlagen met bijvoorbeeld Nero DriveSpeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 14:04
Anoniem: 152141 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:39:
Oh jammer van de asus dvd-speler ... welke dvd-speler kwam goed uit de test?

Misschien dat je een dvd speler alleen stil kan krijgen door softwarematig de snelheid te verlagen met bijvoorbeeld Nero DriveSpeed.
Ik heb de Asus E616P gekocht na een oude post gelezen te hebben waar ook een scan van een review in te vinden was, daar was die de stilste van alle, heb al lite-on's en samsungs gehad en geen is zo stil als deze.
Als ik me niet vergis is de binnenwerk in de E616P van pioneer

(kon die post helaas niet snel vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteral
In het artikel van PCM gaat het om de Asus E616P dvd speler. Waarom hij in de test zo luidruchtig is terwijl Mono-oXide juist tegenovergestelde ervaring heeft kan ik niet verklaren. Ik zal een mailtje sturen naar PCM voor na vraag. Mischien was er we iets mis met de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteral
http://www.cdrinfo.com/Se...ific.aspx?ArticleId=14511

Hier is een link met een test van verschillende DVD branders. Aan de linkerkant is zijn links naar reviews van de individuele branders. Benq komt goed uit. Helaas zeggen ze niets over geluid productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

Prutz0r schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 08:36:
[...]

Heb je er ervaring mee?

Ik wel, dat ding is echt stil en moet het systeem wat de topicstarter uitgekozen heeft kunnen trekken.
Ja ik heb er ervaring mee ... en ben tot de conclusie gekomen dat de Zalman ondanks de grote naam en hype .... minder is als de Antec 380 Watt ... Antec is ook stiller btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esteral
Hoi Mosselman,

Ik ben eens verder gaan zoeken. De zalman is wel een goede voeding maar is niet super stil. Niet dat hij luidruchtig is hoor, maar andere doen het ook goed.

Ik heb 1 voeding gevonden die ik graag zou willen hebben, de seasonic S12-430W. Maar helaas is deze niet te krijgen in nederland. Of hij is achtelijk duur.
http://www.silentpcreview.com/article226-page1.html

Zelf zit ik nu te kijken naar de Antec Smartpower 2 450watt. Deze zit ook in de Lifestyle Sonara 2 case van Antec en die krijgt goede reviews. De Truepower 2 is ook een optie.
Verder heb ik gekeken naar de Tagan voedingen. Maar deze voedingen hebben zeer uit één lopende reviews, wat het moeilijk maakt om een goede indruk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:09
het systeem siet er super uit, ik wil zelf ook een nieuwe PC samenstellen, en nu is mijn vraag of je al de artikelen uit aparte winkels hebt besteld, of samengesteld op een bepaalde site of iets anders.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78880

Esteral schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:36:Ik heb 1 voeding gevonden die ik graag zou willen hebben, de seasonic S12-430W. Maar helaas is deze niet te krijgen in nederland. Of hij is achtelijk duur.
http://www.silentpcreview.com/article226-page1.html
Arctic Cooling gebruikt Seasonic voedingen voor hun T-serie behuizingen. Prijs ca 70 euro. http://www.arctic-cooling.com/pc_case1.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik heb lange tijd een Asus DVD Speler gehad. Dat ding was tijdens het lezen wel redelijk stil. Ik had daarvoor een Samsung en die maakte zeker weten meer lawaai. Nu heb ik een Nec dvd brander en die maakt ook aanzienlijk meer lawaai als de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Mooie setup heb je hier staan. Overigens zou ik als je gamed niet zo'n punt maken van het geluid, je hebt immers toch geluid over je geluidskaart en daar valt dat gezoen van je pc dan wel weer bij weg. Kan je zo 200 euro schelen op je pc hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou ook afzien van de Zalman voeding. Ik weet niet in hoeverre het ding stiller is dan zijn voorganger(ZM400A-APF), maar als het vergelijkbaar is, kan ik me niet voorstellen dat er voor hetzelfde (of iets meer) geld geen stillere voeding te vinden is. (Ik heb de voorganger overigens (al ongeveer zo lang als het ding bestaat, is in ieder geval betrouwbaar en inderdaad redelijk stil))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 20:59

McGryphon

Veul vrouwkes!

:9~ :9~ :9~ dat zal lekker stil zijn, dat zal lekker stil zijn, geef maar op! geef maar op! ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Pagina: 1