Toon posts:

Welke laser printer?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij gebruiken hier thuis nu al bijna 10 jaar een Star LaserPrinter 8II, maar de laatste tijd begint deze echter kuren te vertonen. Het is dus hoog tijd om een nieuwe laser printer te kopen, alleen is het aanbod zo groot dat ik niet goed weet welke printer ik moet kiezen.
Wij gebruiken die printer bijna uitsluitend voor tekst, maar ik zie dat je tegenwoordig al voor minder dan 500€ een kleuren laserprinter hebt en vraag me dus af of het de moeite is om zo een te kopen? Hoe is de kwaliteit van deze printers in vergelijking met inkjet printers? En zijn kleuren laserprinters veel duurder in gebruik dan zwart-wit laser printers?
En kunnen jullie tot slot misschien specifieke modellen aanraden? Ons budget gaat tot +/- 500€ of zelfs iets hoger (een peulschil in vergelijking met de meer dan 2000€ die we vroeger betaald hebben voor onze huidige printer :+ )

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je hier zelf allemaaal over gevonden? Er zijn erg veel merken, met ieder zo karakteristieke eigenschappen. Om er een paar te noemen: HP, Xerox, Canon. In www.tweakers.net/productsurvey staat redelijk veel info . Welke heb je op 't oog, en waar twijfel je nog aan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Voor dat weinige geld kun je i.i.g. geen goede kwaliteit kleurenprints verwachten. Meestal hebben ze daarnaast nog 3-4 prijzige drums die vervangen moeten worden. Foto's afdrukken lijkt aardig te gaan maar vergelijk ze eens met de afdrukken van een inktjetprinter en je weet gelijk waarom je (nog) niet moet overstappen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel de Samsung CLP-510 (al dan niet met netwerk ondersteuning op het oog). Ik heb een hele hoop positieve reviews van deze printer gevonden op internet. Heeft er toevallig iemand ervaring met deze printer?

Verwijderd

ik heb hem sinds gisteren en de kwaliteit is erg goed hele mooie fotos alleen kun je deze niet op foto papier afdrukken

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Wat zijn je eisen? En zoek je perse nieuw of mag t ook 2ehands zijn?

Op gewoon papier kan een kleurenlaser prima resultaten bereiken, wat door het enigszins glimmende uiterlijk van de afdruk nog iets mooier lijkt.

Als je echter goed kijkt of op beter papier print is een inktprinter superieur vind ik.

Als je zwart-wit wilt, nieuw, kijk dan eens naar een Samsung of Brother.
Voor een nieuwe kleurenprinter zou je de modellen van bv Epson, Oki en HP eens moeten vergelijken. De goedkoperen kleurenlasers zijn weer duur per pagina. (Deel eens de kostprijs van alle 4 toners + eventueel fusers/drum afschrijving door het aantal paginas bij 5% dekking).

2e hands is ook een goede optie: Daar ga ik ook altijd voor.

Een HP 4050 (heb ik zelf) is 2ehands vanaf zo'n 100 eur te krijgen. Voordeel: De meeste modellen hebben ook al netwerkmogelijkheid. Je kan ze ook prima uitbreiden met extra papierbakken en duplexmogelijkheid. Tenslotte kost de toner ook niet veel, je ziet ze ook regelmatig op marktplaats voor een paar 10-tjes, en per pagina is zo'n ouder ding een stuk voordeliger dan een nieuw instapmodel. (scheelt soms de helft per pagina!).

Kleurenlaser heb ik ook: HP 4500N. Ook daarvoor zijn de toners goedkoop, +/- 50 eur per kleur op marktplaats ed. Origineel rond de 100 eur geloof ik. Maar daar print je dan wel 3000-4000 paginas mee volgens specs, in tegenstelling tot een nieuwe instaplaser waar je voor hetzelfde geld rond de 1500-2000 zit.
Alleen zijn de oudere kleurenlasers traag, vooral met opwarmen, maar goed, ik gebruik m niet dagelijks dus voor mij is dat niet onoverkomelijk.

Enige risico is dat ie defect raakt, maar ja, 2x een 2ehands is nog altijd goedkoper dan 1x een nieuwe die duurder in gebruik is.
Pagina: 1