[XP] AGC probleem

Pagina: 1
Acties:

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:21
hallo allemaal,

ik heb nu sinds een tijdje het programma VoipBuster -> gratis bellen, zie ook het topic Gratis bellen met VoipBuster [deel 2]

alles werkt, geregistreerd enzo, bellen gaat ook goed...

het enige probleem is dat het programma automatisch het volume bijsteld van de microfoon. en wel zo laag dat ik aan de andere kant niet te verstaan ben. na wat zoekwerk (oa hier @ tweakers.net) ben ik er achter gekomen dat het ligt aan een programma-onderdeel genaamd AGC (Automatic Gain Control).
volgens sommigen kan dit aangepast worden bij de instellingen in de volumeregeling, onder een knopje Advanced. helaas kan ik dit niet vinden (heb echt gezocht O-)). volgens anderen zijn er registersleutels waar je in kan gaan kloten. de sleutels heb ik wel gevonden, maar zomaar iets aanpassen doe ik niet ;)
verder heb ik ook hierover iets verstuurd op de site van VoipBuster, Contact Customer Services. hier heb ik nog geen reactie op gekregen sinds 10-8-2005. zodra ik een reactie krijg zal ik deze natuurlijk met jullie delen ;)

bij het programma skype kan dit aangepast worden in een config file desnoods, maar dat is er bij voipbuster dus niet...

verder gebruik ik windows xp met alle updaters en sp2. het opnemen van geluid gaat via een nameless headset en via een creative audigy 1 geluidskaart.

wie ow wie kan mij hier mee helpen??

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 14-08-2005 22:05 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,