Philips Virtual Pinball probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
Ola,

Ik heb hier een brok nostalgie op mijn bureau staan, wat bekend staat als de philips virtual pinball.
Voor de personen die het ding niet kennen, even een korte beschrijving :

Het is een bak ongeveer net zo breed is als een normale flipperkast. Aan de zijkant zitten 2 knoppen voor je flippers, aan de voorkant zit een trekknop om de bal te lanceren, en als je hem indrukt kun je je virtuele flipperkast een duw naar links of naar rechts geven.
En zo ziet het ding eruit :
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpinball.com/reviews/screenshots/philips_virtual_pinball-2.gif

Nu staat dat ding hier dus sinds kort op mijn bureau, alleen nu zit ik me dus af te vragen hoe ik het apparaat ga laten werken.
Er zitten 2 aansluitingen aan, 1x een 5 polige DIN aansluiting (oude keyboard aansluiting dus) en een PS/2 ingang. Ik gok dus dat die DIN aansluiting in mijn pc moet, en op de PS/2 eventueel een keyboard.

Nu heb ik helaas al jaren geen pc meer met een DIN aansluiting dus heb ik het ding met een verloopplug op mijn PS/2 aansluiting gepropt. Deed helaas niks. PS/2 toetsenbord aangesloten op dat doorlus poortje, doet ook niks.

Ik heb ergens op internet (in de weinig informatie die er nog te vinden is) gelezen dat het ding automatisch zou moeten werken, zonder iets te installeren. Helaas is dit dus schijnbaar niet het geval.

Is er hier op GoT toevallig iemand die dit stuk nostalgie ook nog heeft staan, of heeft gehad, en weet hoe ik het ding werkend kan krijgen ?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:23

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Gaaf ding. Maar dat is niet wat je wou horen :+ , wat ik op Lonely Originals lees:
Its PS/2 plug comes into the keyboard socket of the computer and the keyboard is then attached to the Philips equipment.
Volgens deze quote zou er zowel een PS/2 in- als uitgang moeten zijn, ik zou het niet weten, ik ken het ding alleen van plaatjes. Of dat met een DIN aansluiting zou moeten kunnen (al dan niet met converter plug), zou ik niet weten.

Succes en veel speelplezier als het gaat werken!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:35
Als ik me niet vergis betekend de quote van bovenstaande persoon dat je de verkeerde poort aansluit op je pc.

Hoe dan ook, heb je wel is geprobeerd hem in notepad ofzo te gebruiken? Of in een ouderwets keyboard test programma? Ik denk namelijk dat dit apperaat gewoon 3 knoppen van je TB nadoet.