Toon posts:

Geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn boxjes aangesloten op de groene poort op mijn moederbord maar nu heb ik geen geluid.
Nou heb ik al even rondgevraagd en er werd tegen mij gezegd dat ik jumpers moest verplaatsen.
Dus heb ik even in het boekje gekeken en kwam het volgende tegen:

Front panel audio connector
This is an interface for the intel front panel audio cable that allow convenient connection of audio devices.
By default, the pins labeled LINE_OUT_R/BLINE_OUT_R and the pins LINE_OUT_L/BLINE_OUT_L are shorted with jumper caps. remove the caps only when you are connecting the front panel audio cable.

Ook stond deze afbeelding erbij:
Afbeeldingslocatie: http://eservice.asus.com.tw/eService/eService/sShowImage?id=7E555641-0507-F199-7124-9C8BC7C383FB.JPG

Nu heb ik 2 jumpers ( tenminste volgens mij 2) want bij 1 zit een ijzerdraadje en 1 is gewoon dicht.
Maar nu heb ik dus geen id waar ik die jumpers moet plaatsen.
Dus is er iemand die het wel weet? Of doe ik iets anders fout.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:46:
Front panel audio connector
This is an interface for the intel front panel audio cable that allow convenient connection of audio devices.
By default, the pins labeled LINE_OUT_R/BLINE_OUT_R and the pins LINE_OUT_L/BLINE_OUT_L are shorted with jumper caps. remove the caps only when you are connecting the front panel audio cable.

Nu heb ik 2 jumpers ( tenminste volgens mij 2) want bij 1 zit een ijzerdraadje en 1 is gewoon dicht.
Maar nu heb ik dus geen id waar ik die jumpers moet plaatsen.
Dus is er iemand die het wel weet? Of doe ik iets anders fout.
Die twee jumpers moet je volgens de instructies juist weghalen mits je geluid wilt hebben. Ik vind het wel raar dat ze ervan uitgaan dat je standaard geen geluid wilt hebben :?

[ Voor 21% gewijzigd door Roamor op 14-08-2005 21:50 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

heb je die boxen op de voorkant van je kast aangesloten of aan de achterkant? dat is in dit geval nogal een essentieel verschil, omdat jij het nu over de voorkant hebt :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:17
De instructies zijn alleen voor het geluid als je ze doorlust naar een front poort. De ts heeft het over de groene poort op zijn moederbord. Waarschijnlijk bedoelt hij dus aan de achterkant. Is het niet zoiets simpels dat het geluid gedempt is.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 17:34

DataGhost

iPL dev

je moet de jumpers weghalen en dan natuurlijk ook de front audio aansluiten op die aansluiting he.. 8)7 als ik het goed herinner heb je met die jumpers je audioaansluitingen achter, met de frontaudio heb je alleen voor en niet meer achter op je pc
dus het is niet zo dat ze ervanuit gaan dat je standaard geen geluid wilt hebben, standaard komt het achter uit je pc

[ Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 14-08-2005 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dus ook dat ik het gewoon op me mobo heb aangesloten maar ik krijg geen geluid. en de jumpers hebben er nooit opgezeten.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil dus geluid vie de achterkant en dat doet het nu dus niet. dus is er iemand die weet hoe dat kan komen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 17:34

DataGhost

iPL dev

als je het via de achterkant wilt moet je die jumpers terugstoppen natuurlijk :Z het is toch geen back-panel connector 8)7
en als je geen jumpers hebt moet je ze ergens anders vandaan halen dus. desnoods wikkel je een niet-geisoleerd draadje om de 2 pinnetjes waar normaal de jumper op moet (let op voor kortsluiting!)

en dit staat gewoon in je boekje

[ Voor 51% gewijzigd door DataGhost op 16-08-2005 09:29 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah die jumpers moeten daar dus zitten, simple as that...

Voortaan graag een iets duidelijkere titel en even goed lezen dus :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah die jumpers moeten daar dus zitten, simple as that...

Voortaan graag een iets duidelijkere titel en even goed lezen dus :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.