Toon posts:

Wat kan een Celeron D315 Processor

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf altijd computer met een Pentium processor (momenteel heb ik een 2 jaar oud systeem met een P4 2,60 Ghz.

Mijn zoon heeft nu een systeem werkend op een AMD Athlon64 2800+, dit werkt ook perfect.

Mijn andere zoon gebruikt nu een "oudje" en wel een P3 500Mhz, 128 Mb geheugen en een 32 Mb videokaart, draaiend op Windows 98.

Nu kan ik een systeem op de kop tikken met een Celeron D315 processor, 256 MB geheugen op windows XP. Geluid en video zijn on board. Nu kan ik natuurlijke een videokaart er bij zetten als ik besluit over te stappen naar dit systeem en het geheugen kan ik ook uitbreiden. Maar voor ik een bestuit neem over dit systeem wil ik weten of ik er wel goed aan doe.

Mijn vraag is wat kan wel en wat kan niet met zo'n Celeron processr, gaat hij er op vooruit als ik dit systeem voor hem koop of niet???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 21:29 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46
Je zoon gaat er fiks op vooruit. Hoewel Celerons niet zulke krachtpatsers zijn als Athlon 64 / Pentium 4's / M's, mag hij er best wezen, zeker als het een upgrade vanaf een 500mhz betreft. Als je er voordelig aan kunt komen, zou ik het gewoon doen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
NTEL Celeron D315 - 2,26 GHz, Cache L2 256 Kb Socket 478 (box)
Rip van computershop. Lijkt me dus wel duidelijk :)
Next time: Google is your friend

Verwijderd

LollieStick schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:07:
[...]

Rip van computershop. Lijkt me dus wel duidelijk :)
Next time: Google is your friend
damn.. is toch een normale vraag?

Verder zou ik dan wel aanraden om er nog een reepje geheugen (256mb) en een videokaart aan te schaffen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En afhankelijk wat hij ermee gaat doen zou je er voor kunnen kiezen de videokaart uit die P3 500 gewoon in die celeron te vrotten (als dat past). Ook al is dat ding maar 4MB.

onboard VGA betekent meestal shared ram en dat is minder grappig, want intel cpus zijn nogal dol op bandbreedte die je vervolgens van ze afpakt.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Die CeleronD klokt waarschijnlijk trouwens nog wel met heel veel gemak een heel stuk sneller (zelfs met boxed koeling), de 315 (2.26Gz) moet met kinderlijke eenvoud richting 3Ghz te klokken zijn, en is dan denk ik net zo snel als je 2.6ghz pentium (northwood). Dat alles hangt een beetje af van het onderliggende moederbord en gebruikte geheugen.
Zelfs als je daar geen zin in hebt is het een leuke processor. De CeleronD core presteert zeker vergeleken bij oudere Northwoods per Mhz nauwelijks minder. Je zal het uiteindelijk niet moeten gaan vergelijken met je AMD Athlon64 2800+, maar als je een leuk prijsje kan maken heb je er zeker een bruikbare PC mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Luxx op 14-08-2005 21:16 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:08:
[...]

damn.. is toch een normale vraag?
offtopic:
Het is een normale vraag en ik geef normaal antwoord :)

Ik zeg er alleen bij dat een search op "Celeron D315" gelijk resultaat oplevert. Namelijk de eerste hit kan je al afleiden hoeveel GHz dat ding is. Ok, Ghz zegt niet alles, maar je kan er wel uit opmaken dat dat ding sneller is als de 500Mhz waar hij nu op werkt.

Verder correspondentie hierover prima, maar dan mail je me maar. Dit draadje daar verder over vervuilen heeft ook niet veel zin.

Verwijderd

Topicstarter
Alle reacties zijn duidelijk, bedankt hier voor.

Nog een laatste vraag, spellen draaien dus ook goed onder zo'n processor???

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 21:34 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50
Alles wat op een P!!! 500 draait, draait ook op zo'n Celeron D315, maar dan véééééle malen sneller. Dus ik zie verder niet zo'n probleem, temeer je zo even had kunnen checken wat voor cpu het nu daadwerkelijk is :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.