Toon posts:

Bij afspelen video veranderen kleuren*

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op het moment dat ik een film afspeel veranderd de kleur van de film, met een oranje gloed.
Mijn desktop enz ziet er goed uit. Het gebeurd ook in alle players. Ik heb winamp, sdscaler enz verwijderd maar het probleem is er nog. De drivers van mijn tv-kaart zijn ook verwijderd.
Ik heb dit nog nooit gehad, maar ik kan nu geen films kijken.
Weet iemand wat ik moet doen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke videokaart en drivers heb je?
Toevallig een Nvidia met de 77.72 drivers? Daarbij is dit namelijk een bekend probleem.
Of nieuwere drivers ervan installeren of even bij de color correction bij de nvidia tab kiezen voor "all", "all channels" en dan klikken op apply, dan werkt het ook weer.

Verwijderd

Wat voor een film? een AVI of een dvd? In het geval van een avi is het waarschijnlijk een probleem met je codecs.
Probeer die eens te herinstaleren

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 16:43
sowieso iets met de codecs, ik zou als ik jou was alle codecs opnieuw installeren en goed kijken welke codecs je installeert, of anders een pack nemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik had het probleem al voordat ik de codecs installeerde.
Ik had het probleem na het installeeren van dscaler.
Ik had wat lopen kloten met de instellingen in dscaler. Maar die heb ik verwijderd!!

Dscaler weer geinstalleerd, ik wou een screenie maken,maar die ziet er normaal uit!!!!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 20:44 ]

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 16:43
instellingen van dscaler hebben als het goed is geen effect op je instellingen van je codecs e.d.
Als je iets meer info geeft over wat er precies fout is, dan gaat het makkelijker. Maar heb je al geprobeerd codecs te herinstalleren?

Verwijderd

Topicstarter
ja, codecs zijn nu pas geinstalleerd!
Ik ben nu de nieuwste drivers van nvidea aan het downen 78.10.
Maar ik heb het bij alle filmpjes. een voorbeeld: start een film en geef er een oranje gloed overheen.
Dat heb ik bij alle mediaplayers (wmp, Winamp, dscaler, christv en al die online zooi ook)
dus ook bij tv en ook bij video

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de topictitel even aan zodat je probleem er iets duidelijker door wordt beschreven:
kleurprobleem > Bij afspelen video veranderen kleuren*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe drivers geven meer problemen, zonder drivers was het goed!
Bij de nieuwe drivers wordt het groen/zwart en het hapert, je kunt prakties niets zien.
Ben nu de officiele nieuwste aan het downen van nvidiadotcom 77.77

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk een normale reactie gehad op het vewijderen van mijn drivers resolutie naar 640
Het kwam door de drivers. Ik had ze gehaald van Guru3d. De drivers van nvidia site werken perfect. Ik had hier nooit aan gedacht omdat de rest er allemaal normaal uit zag!
Pagina: 1