Toch denk ik dat het hebben van twee netwerkkaarten geen belemmering hoeft te zijn om twee monitoren te kunnen gaan gebruiken.
Ok, laten we ervan uit gaan dat je de monitoren toch maar op je vga kaart(en) gaat aansluiten 
Dan is het vrij gemakkelijk om met XFree86 > 4.01 twee monitoren aan te sturen.
Je doet dat met xinerama. Een optie van XFree86. Op hun webpagina staat er wel uitleg over.
Ik zelf heb een g400 dualhead en dat werkt uitstekend!
Suc6 ermee!
Dan is het vrij gemakkelijk om met XFree86 > 4.01 twee monitoren aan te sturen.
Je doet dat met xinerama. Een optie van XFree86. Op hun webpagina staat er wel uitleg over.
Ik zelf heb een g400 dualhead en dat werkt uitstekend!
Suc6 ermee!
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Multimonitor is erg makkelijk om te doen. Je moet gewoon Xfree4 laten detecteren welke kaarten je hebt en xinerama aanzetten.
Het resultaat is dit:
Multimonitor
PS. Dit zijn wel 4 monitoren.
Het resultaat is dit:
Multimonitor
PS. Dit zijn wel 4 monitoren.
Kewl! Toch maar eens een groter buro aanschaffen dan kan ik dat misschien ook kwijt
Hoe werkt het dan met resoluties? Kan je gewoon met ctrl-alt-+ en - wisselen? Doet-ie dat dan op alle monitoren tegelijk, of kan je ze allemaal verschillend laten draaien? En refresh rates, kan dat ook allemaal verschillend?
Er zijn 3 mogelijke instellingen.
1) Alle monitoren een eigen versie van X draaien. Dan heb je een toetsenbord en een muis per monitor nodig. Is niet echt praktisch tenzij je van plan bent om met 4 mensen tegelijk aan je compu te zitten.
2) Alle monitoren samen 1 X, maar met hun eigen instellingen. Dus eigen reso en refresh. Werkt al een styk beter. Maar je kunt geen vensters verslepen tussen monitoren. Is vooral voor mensen die echt meerdere dinge tegelijk willen doen nuttig. Wel is 1 muis en 1 toetsenbord genoeg.
3) Xinerama. Je krijgt gewoon een scherm van 4096x768 (4 x 1024x768). Sommige windowmanagers hebben in de gaten dat je 4 monitoren gebruikt en zullen dan ook de vensters slim plaatsen. Maar soms staat een venster halverwege 2 schermen. Enlightenment is dan de beste oplossing. Die is Xinerama-aware.... Volgens mij moet je ook reso en refresh-verschillen in kunnen stellen, maar dat heb ik niet getest.
1) Alle monitoren een eigen versie van X draaien. Dan heb je een toetsenbord en een muis per monitor nodig. Is niet echt praktisch tenzij je van plan bent om met 4 mensen tegelijk aan je compu te zitten.
2) Alle monitoren samen 1 X, maar met hun eigen instellingen. Dus eigen reso en refresh. Werkt al een styk beter. Maar je kunt geen vensters verslepen tussen monitoren. Is vooral voor mensen die echt meerdere dinge tegelijk willen doen nuttig. Wel is 1 muis en 1 toetsenbord genoeg.
3) Xinerama. Je krijgt gewoon een scherm van 4096x768 (4 x 1024x768). Sommige windowmanagers hebben in de gaten dat je 4 monitoren gebruikt en zullen dan ook de vensters slim plaatsen. Maar soms staat een venster halverwege 2 schermen. Enlightenment is dan de beste oplossing. Die is Xinerama-aware.... Volgens mij moet je ook reso en refresh-verschillen in kunnen stellen, maar dat heb ik niet getest.
Verwijderd
Op zondag 14 januari 2001 23:37 schreef Valium het volgende:
Er zijn 3 mogelijke instellingen.
/me gaat toch maar geen 22\" monitor halen, maar een setje 17\" [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]
maar wat ik me afvraag is of je dan niet problemen krijgt met IRQ oid. En kun je bijvoorbeeld een maxtor dualhead G400 en twee G200 kaartjes gebruiken??
Kut, ik had niet gezien dat ik had geschreven netwerkkaartjes:)
P.S Ben ziek geweest, daarom deze late reactie
P.S Ben ziek geweest, daarom deze late reactie
Iemand een idee of dit ook werkt met een v2 als 2e kaart?
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
een voodoo 2 doet enkel 3d geen 2dOp donderdag 18 januari 2001 02:58 schreef blouweKip het volgende:
Iemand een idee of dit ook werkt met een v2 als 2e kaart?
If it ain't broken it doesn't have enough features
Pagina: 1