Toon posts:

Beeld op monitor scheef, bureaublad met harde lijn

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen..

alweer een probleem bij Geeviz. (andere pc)

dit keer gaat het om een Medion beeldscherm.. een 17 inch TFT schermpje..
type MD6155 AJ

Wat wil het geval: als ik Windows XP Home opstart.. zie je zegmaar het zwarte scherm waar Windows XP ** instaat met het vlaggetje.. dit beeld schuift hele tijd heen en weer.. om een goede positie aan te nemen ofzow.. het inlogscherm is goed.. soms ook niet.. maar soms is het ook zo dat mn pictogram 'Deze COmputer' in het midden op het scherm komt (met harde onzichtbare niet overschrijdbare lijn.. en dan mn muis het linkergedeelte scherm niet kan gebruiken..

zie het als dat het rechtergedeelte eraf geknipt is en voor deze computer geplakt is. Zeer irritant.. weet iemand wat het voor probleem is en hoe ik eraf kom.. mn ouders klagen nu steeds hele tijd bij me.. maar dit probleem ben ik in mn werk als systeembeheerder ook nog niet eerder zo tegengekomen.

---//---
Geeviz.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je al wel op de 'Auto-knop' op het scherm hebt gedrukt?

Maar ik denk dat sowieso iets defect is. Kan je TFT zijn, maar net zo goed je videokaart. Evt. zou het de kabel nog kunnen zijn, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk. Maw. test het met een andere monitor en videokaart en op een andere PC (lijkt me een standaardprocedure voor iemand die werkt als systeembeheerder ?)

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 14-08-2005 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is't allemaal niet, helaas.
oorzaak zal ergens anders liggen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dan is 100% zeker de monitor kapot -> RMA

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

staat je refresh rate niet te hoog, sommige TFT's gaan dan flippen namelijk. probeer je refreshrate eens op 60hz te zetten

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb er op mijn CRT ook wel eens last van. Spelen met het synchronisatiesignaal helpt dan.
Probeer eens wat verschillende instellingen: alleen horizontaal, alleen verticaal, beiden...iig iets anders dan wat er nu ingesteld is.

[ Voor 13% gewijzigd door Vaudtje op 16-08-2005 09:45 ]

In deeze zin staan drie fauten

Pagina: 1