[XP] .vcf converteren naar .csv

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik wil een aantal .vcf-jes converteren naar .csv files (of één grote csv?). Het .vcf formaat wordt namelijk niet ondersteund als import formaat voor mijn samsung d500. Voordat iedereen met goedbedoelde verwijzingen komt: ik heb in het grote d500 topic al gezocht, niets gevonden. Deze vraag is algemeen, dus heb ik hem hier gesteld. Ik hoop dat iemand het weet.

Ik heb trouwens hier: http://coollame.org/archives/000516.html een script gevonden om precies te doen wat ik wil, alleen heb ik geen idee hoe ik dit gebruik onder XP... Bij mijn weten zit er geen terminal meer in XP, alleen remote desktop connect ofzo, maar die kan geen scripts als deze aan.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 03:17

Gerco

Professional Newbie

Om dat script te kunnen gebruiken zou je ActiveState perl kunnen installeren op je WIndows computer, dan kun je dit script draaien. Je kan ook even de documentatie over het vcf formaat opzoeken en dan zelf een programma schrijven wat dat kan converteren, in Python bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Gerco op 14-08-2005 20:01 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Gerco schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:01:
Om dat script te kunnen gebruiken zou je ActiveState perl kunnen installeren op je WIndows computer, dan kun je dit script draaien. Je kan ook even de documentatie over het vcf formaat opzoeken en dan zelf een programma schrijven wat dat kan converteren, in Python bijvoorbeeld.
Bedankt voor je reactie, ik krijg hem helaas nog steeds niet aan de praat: Als ik dat perl prog installeer en run krijg ik een prompt "ppm>" als ik daarachter intyp wat ik moet intypen volgens die website, krijg ik de veelzeggende melding "unknown command (bla blah blah...)"

oftewel "u begrijpt niet hoe u dit programma moet gebruiken" en dat is zeker zo. Ik kan er echt nog niets mee... Kan je nog een tipje van de sluier oplichten?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee - je zal - zoals ook op de door jouw gelinkte website staat - vanuit een command prompt (Start -> Run -> Cmd.exe -> ok) dat programma moeten opstarten, eventueel met de volledige path naar de perl interpreter :)