[XP] Bsod tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hier nu al geruime tijd een asus AK4 notebook. Stevig ding, enorm tevreden over.

Het ding wordt geleverd met recovery cd's in het nederlands en engels. Het probleem is nu dat mijne nederlandse cd's beschadigt zijn.

Op zich geen probleem dacht ik. Ik bestel gewoon via de serienummer van mijn notebook nieuwe revovery cd's. Niet dus. Asus levert onder geen enkele voorwaarde nieuwe recovery cd's.

Dan maar een andere Windows installatie erop en de drivers zelf installeren. Allemaal goed en wel, maar TIJDENS de installatie krijg ik al bsods. Dus niet erna als windows opgestart is ofzo, gewoon tijdens de installatie. Hij formatteert, kopieert, reboot, doet 5 minuten zijn werk en geeft vervolgens een mooi blue screen. Foutmelding: iets in de trend van "stack can not be loaded".

Iemand enig advies, een uur zoeken op google en got leverde niets op.

Life is simple, make choices, don't look back...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke BSOD's krijg je dan? Al in Windows XP en 2000 BSOD guide gekeken wat je er aan kan doen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Little Bear
  • Niet online
Na onderzoek kwam ik bij gateway uit en deze bleken hetzelfde probleem te kennen. Nu heb ik wel geen gateway pc, maar het probleem was hetzelfde dus het proberen waard.

Het blijkt dat windows installaties enkel lukken bij installaties waar SP2 al in geslipstreamd zit. Dit heb ik dus even gedaan met mijn windows cd. Daarna ging de install gewoon perfect.

Topic mag dicht!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Was de bijgeleverde recovery inclusief SP2 dan misschien ? Wellicht vanwege wat drivers...

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 15-08-2005 17:47 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Little Bear
  • Niet online
Bijgeleverde recovery was idd inclusief SP2. Vond het zo gek omdat ik de foutmelding in geen enkele "bsod-gids" kon terugvinden. Ik kon ook niet verder googlen, omdat ik de exacte syntax niet meer wist.

Nog maar eens opnieuw geprobeerd, en uiteindelijk tot die oplossing gekomen. Bleef vreemd, omdat er uitgebreide lijsten bestaan over bsod errors die afhankelijk zijn van drivers, maar deze stond er nergens tussen. Ook opmerkelijk dat ik wel feilloos een Win2k kon installeren.

Anyway, het is dus opgelost met een Windows XP Install waar SP2 in gestreamd zit.