geforce 6600GT tv-out werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-07 18:05
ik heb die probleem al meer gelezen op internet, en ik het al een behoorlijke tijd gezocht naar antwoorden op mijn probleem maar nog geen gevonden. dus zal ik nu mijn vraag hier stellen.
ik heb een geforce 6600GT van club 3d, hierbij heb ik een soort splitter gekregen die tussen je kabel naar de tv en je videokaart zit. nu heb ik al heel wat geprobeerd maar het beeld op mijn tv blijft zwart wit als ik het beeld van mijn beeldscherm over wil zetten op tv.

weet iemand raad?

ps ik heb de nieuwste drivers (al heeft het daar niks mee te maken)

bvd voor alle reacties

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-07 05:49
Gebruik je tv tool om naar je tv om te schakelen?

Heb namelijk precies dezelfde kaart, en heb geen problemen, maar ik gebruik tv tool. ik neem aan dat je dat ook gebruikt??

En anders ff je kleurinstellingen checken van je videokaart.

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je al een 2e beeldscherm als je dat item opent op het configuratiescherm? Zo niet... forceer tv-detectie dan eens in de "geavanceerde instellingen" van je nvidia kaart...

• skillet
ik ga gewoon naar instellingen van mijn monitor dan naar geavanceerd en dan naar 6600 GT daar kan ik dan meerdere opties kiezen (gewoon een beeldscherm, kloon, en verticaal uitgebreid en horizontaal uitgebreid)
maar ik zal het dan wel eens proberen met tv tool kijken of dat werkt

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:56

sapphire

Die-hard pruts0r

ik had het ook met de zelfde kaart, bleek dus dat ik ergens PalG/H moest aanzetten ipv. Pal B.
Maybe het proberen waard.

Gabriël AM5

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik ben het met sapphire eens dat je even naar je tv format instellingen moet kijken, dit staat nogal eens verkeerd wat ook een zwart/wit beeld op kan leveren.

maar de meeste van deze dingen staan ook allemaal in de videoplanken & beeldkanonnen FAQ er is zelfs een speciale tv-out FAQ

Verwijderd

Ik had gisteren hetzelfde probleem, wilde film kijken en beeld was zwart wit, terwijl het 2 weken geleden wel werkte. In de tussentijd had ik dus de nieuwste geinstalleerd en daar zat het probleem, de laatste nvidia drivers in combinatie met de 6600gt geeft zwart wit beeld op je tv out. (ik weet niet vanaf welke maar bij de 77.77 is het dus al, ik weet ook niet hoe het zit met tv tool).

• skillet
ik heb laatst weer eens geprobeerd om de tv-out van mijn videokaart aan de praat te krijgen maar het was nog steeds zwart wit.

ik heb een vermoeden dat het misschien aan het verloop kabeltje kan liggen, heb hier al verschillende dingen over gelezen op internet.

eerst had ik een videokaart met een 4-pins s-video maar deze 6600GT heeft een 9-pins s-video uitgang (dit zou s-video en composite in een moeten zijn). nu moet ik op mijn oude kabel (scart-uitgang om aan de tv aan te sluiten en s-video en audio om op de pc aan te sluiten) een verloop stekkertje aansluiten. en ik denk dat het door dit verloop stekkertje komt dat het beeld op tv zwart wit is.

weet iemand hier misschien meer van, want ik heb hier verder op gezocht op google maar kon er niet veel van vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door skillet op 13-05-2007 00:12 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Met alle respect, maar er zijn tig topics over tv-out die zwart/wit is...en dat is toch echt meestal een software probleem, ik denk niet dat je het in je bekabeling moet zoeken.

• skillet
hehe, ik heb het gevonden na al die tijd! :)
zag toevallig iets staan over de verkeerde scartuitgang.
wij hebben 2 scartuitgangen op onze tv en de eerste schijnt alleen zwart wit te geven en de tweede daar krijg je kleur mee. en het is dan dus ook de bedoeling dat je de scartkabel ook rechtstreeks op de tv aansluit.

iedereen bedankt voor alle hulp maar ik denk dat jullie dit ook niet hadden kunnen weten dat dit het probleem zou zijn :P
Pagina: 1