Toon posts:

[FTP] Upload/ download veel bestanden na tijdje traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde vanmiddag mijn site te downloaden. De site is 328Mb en bestaat uit zo'n 9500 bestanden.
Ik gebruik WS_FTP, Passive mode en ADSL BASIC van XS4all met een Thomson speedtouch 510 (nieuwste firmware).

het downloaden starte netjes met zo'n 320kb/s. Na een paar minuten zakte de snelheid hard in en lag deze uiteindelijk op 0. Toen heb ik gezocht op internet, en een paar mensen die hetzelfde probleem hadden werd geadviseerd een ander FTP programma te proberen. Ik heb LeechFTP gedownload en deze meld steeds dat er geen connectie is! Wat resulteerd in heel veel bestanden van 0kb :S

Ik heb ongeveer een gelijk aantal bestanden/Mb's geprobeerd te uploaden naar een andere server maar dit resulteerde in hetzelfde probleem, snelheid zakt naar 0. Wat mij ook opvalt is dat wanneer de snelheid zo laag ligt, browsen bijv ook heel traag gaat, en na een paar minuten helemaal niet meer! Ik heb Slam FM opstaan via internet (Winamp) en deze blijft gewoon onafgebroken doordraaien!

Heeft iemand enig idee wat hier mis gaat? Moet ik het in m'n PC/ Software zoeken of in m'n Speedtouch 510?

Verwijderd

Topicstarter
Heb net nog even het een en ander geprobeerd, o.a. via de verbinding van mijn broertje. Hij heeft een soortgelijk ADSL abonnement, echter gebruikt hij een Linksys modem, en daar werkt alles naar behoren. Het lijkt dus echt aan de Speedtouch te liggen.

In de log van de Speedtouch verschijnt deze regel regelmatig:

NAPT Protocol: TCP Open port: 21 Helper: FTP => failed

Geen mensen die hier ook last van hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, (nog) niet ge-supporte firmware was de oplossing, meer info staat hier:

http://www.adslgebruikers.nl/ftopicp-11610.html