[domain] .com niet op naam, registrar reageert niet

Pagina: 1
Acties:

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45
Ik heb vroeger een .com domain geregistreerd bij http://byh.nl/ , in de tijd dat ik het nut van het 'op naam hebben van een domain' nog niet inzag. Toen ik er dus achterkwam dat BYH.nl mijn .com domain op hun naam hadden staan, heb ik er vrij weinig achter gezocht.

Nu heb ik een tijdje geleden gevraagd om dit domain op mijn naam te zetten, maar dit zou mij € 20 kosten.
Dit, ten eerste, lijkt mij al veel op geldklopperij.
Er is *geen* reden te bedenken om een .com NIET op naam van een particulier te registreren, behalve dan dit. Althans, bij mijn weten.
Het is immers ook geen oudere .nl domain, waar het nog nodig was.

Nu probeer ik het domain te verhuizen naar TransIP, alwaar ik ook de verhuizing aangevraagd heb. BYH.nl reageert echter *totaal* niet op de verhuizing, noch op de meerdere (6) e-mails die ik gestuurd heb.
Wél hebben ze mijn nameservers veranderd waardoor mijn domain al meerdere dagen (5/6) offline is.

Kan ik hier via TransIP een registrar dispute voor laten starten?
Of is mijn punt (het niet op naam hebben van de administrative contact terwijl er geen enkele gegronde reden is om dit niet te doen) hiervoor niet sterk genoeg?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Het domein wat je geregistreerd hebt, is niet van jou, maar van BYH.nl.
Die $20 zijn niks anders dan de kosten om je domein 'te kopen' en over te zetten op jouw naam.

Jij probeert nu een domein wat niet van jou is over te brengen naar een andere registrar en/of hoster, wat niet gaat lukken, anders zou iedereen zijn domein zomaar kwijt kunnen raken.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 21:39

Tys

*kuch*, half acht en ik slaap al :/

[ Voor 123% gewijzigd door Tys op 14-08-2005 19:36 ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Thiaz schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:15:
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,47,5,0,,Verhuizen.html

In jou geval in BYH dat dus verplicht, niet mailen maar bellen dus :)
SIDN heeft niets te maken met .com domeinnamen.

• r0b
Emmeau schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:15:
Het domein wat je geregistreerd hebt, is niet van jou, maar van BYH.nl.
Die $20 zijn niks anders dan de kosten om je domein 'te kopen' en over te zetten op jouw naam.

Jij probeert nu een domein wat niet van jou is over te brengen naar een andere registrar en/of hoster, wat niet gaat lukken, anders zou iedereen zijn domein zomaar kwijt kunnen raken.
Ik betaal jaarlijks € 17,84 voor het gebruik van dit domain, wat mij toch een aardig idee geeft dat dit domain van mij is.
Het punt is juist dat het op naam staat van BYH.nl, en dat er € 20 gevraagd voor het op naam zetten.
Dit is *niet* de koop van het domain, imo, maar meer "administratieve kosten". Een lachertje.
Desalniettemin ben ik best wel bereid dit te betalen, ware het niet dat er nergens op gereageerd wordt.
Thiaz schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:15:
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,47,5,0,,Verhuizen.html

[...]

In jou geval in BYH dat dus verplicht, niet mailen maar bellen dus :)

Mits dat op je naam staat, dat kan tegelijkertijd, maar je zal eerst moeten verhuizen en dan pas de naam aanpassen, zie deze pagina.
Het gaat om een .com domain, dus dat is net wat anders. Als het een .nl was dan had ik het nut van het op BYH's naam zetten ook wel gezien. Nu niet.

[ Voor 7% gewijzigd door r0b op 14-08-2005 19:19 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
die 20 euro zal administratie- en mutatiekosten zijn. Niet echt gek want overzetten van een dotcom naar een nieuwe eigenaar is een beste bonk met werk.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

r0b schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:18:
[...]Ik betaal jaarlijks € 17,84 voor het gebruik van dit domain, wat mij toch een aardig idee geeft dat dit domain van mij is.
Het punt is juist dat het op naam staat van BYH.nl, en dat er € 20 gevraagd voor het op naam zetten.
Dit is *niet* de koop van het domain, imo.[...]
Je zegt het precies goed, je betaalt voor het gebruik van het domein, maar je bezit niet de eigendomsrechten.
parrallel: Het feit dat je huur betaalt voor een huurwoning maakt je nog geen eigenaar van die woning.

Ben bang dat er niks anders op zit om die 20 dollar te dokken, en het domein op jouw naam te laten zetten.

If you choose to criticise you choose your enemies

• HunterPro
  • Niet online
je bezit nooit de domeinnaam. Je betaalt voor opnaamstelling en gebruiksrecht.

• r0b
HunterPro schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:18:
die 20 euro zal administratie- en mutatiekosten zijn. Niet echt gek want overzetten van een dotcom naar een nieuwe eigenaar is een beste bonk met werk.
Het wijzigen van WHOIS informatie valt anders aardig mee, bij mijn andere domains :?
Of bedoel je wat anders?
Emmeau schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:20:
[...]

Je zegt het precies goed, je betaalt voor het gebruik van het domein, maar je bezit niet de eigendomsrechten.
parrallel: Het feit dat je huur betaalt voor een huurwoning maakt je nog geen eigenaar van die woning.

Ben bang dat er niks anders op zit om die 20 dollar te dokken, en het domein op jouw naam te laten zetten.
Puur en alleen omdat het op naam staat van BYH?
Heerlijk. Nu dan alleen nog wachten op reactie.

• HunterPro
  • Niet online
ik vind 20 euro ook helemaal geen belachelijk bedrag ofzo? Of moet alles voor jou voor een knakie gebeuren :?

• r0b
HunterPro schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:29:
ik vind 20 euro ook helemaal geen belachelijk bedrag ofzo? Of moet alles voor jou voor een knakie gebeuren :?
Als ik in de veronderstelling ben dat het wijzigen van wat whois info niet veel werk is, dan vindt ik het best een belachelijk bedrag.
Verder ben ik gewend geraakt aan service bij andere registrars, dat dit bij BYH.nl niet bekend is, is dan wel even slikken. ;)
Verder lijkt het mij billijk dat als er geen enkele reden is om een domain niet op naam te zetten, dat je dit ook gewoon op naam zet, en niet later nog eens € 20 gaat vragen hiervoor.
Maar blijkbaar verschillen we daarover van mening.

Desalniettemin wil ik het wel betalen (als mijn domain maar weer functioneerd), maar reageert BYH.nl niet op e-mail's.
Maar als de uitkomst is dat ik het maar moet uitzitten (met een site offline), dan weet ik genoeg.

[ Voor 34% gewijzigd door r0b op 14-08-2005 19:35 ]

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 21:39

Tys

Mijn excuus voor mijn eerdere post, was teveel gefocussed op dat ".nl" inderdaad ;)

Dat wil overigens niet zeggen dat een bedrijf verplicht is mee te werken aan een verhuizing - wat het dus zeker wel is - je domein moet namelijk unlocked worden, dit is gewoon een kwestie van opbellen en die order terug kijken (jij hebt dat domein gekocht), zij unlocken jouw domein en TransIP kan die dan gewoon verplaatsen (let op, in unlock status kan iedere ISP jou domein verplaatsen).

Maar het lijkt me stug dat BYH je weigert het af te geven, overigen zou ik de kosten voor je naam verandering ook niet betalen, gezien deze door 3/4 van de ISP's gratis gewijzigd kan worden.

Transferren van een .com domein duurt gemiddeld een halve minuut (voor degene die zei dat het een bonk werk meebracht) en is volledig automatisch, mocht evt. TransIP moeilijk doen over de naam bij de transfer dan leg jij gewoon de factuur voor (van het betreffende domein) en is er niets aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door Tys op 14-08-2005 19:37 . Reden: Wat typo's her en der. ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Waarom fax je niet een bericht naar hun faxnummer, dan weet je zeker dat het bericht aankomt.

[ Voor 6% gewijzigd door dev icey op 14-08-2005 19:41 ]

• r0b
dev icey schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:41:
Waarom fax je niet een bericht naar hun faxnummer, dan weet je zeker dat het bericht aankomt.
Nog afgezien van het feit dat mijn eigen fax niet werkt, hoort een e-mail ook wel aan te komen.
Thiaz schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:36:
Mijn excuus voor mijn eerdere post, was teveel gefocussed op dat ".nl" inderdaad ;)

Dat wil overigens niet zeggen dat een bedrijf verplicht is mee te werken aan een verhuizing - wat het dus zeker wel is - je domein moet namelijk unlocked worden, dit is gewoon een kwestie van opbellen en die order terug kijken (jij hebt dat domein gekocht), zij unlocken jouw domein en TransIP kan die dan gewoon verplaatsen (let op, in unlock status kan iedere ISP jou domein verplaatsen).

Maar het lijkt me stug dat BYH je weigert het af te geven, overigen zou ik de kosten voor je naam verandering ook niet betalen, gezien deze door 3/4 van de ISP's gratis gewijzigd kan worden.

Transferren van een .com domein duurt gemiddeld een halve minuut (voor degene die zei dat het een bonk werk meebracht) en is volledig automatisch, mocht evt. TransIP moeilijk doen over de naam bij de transfer dan leg jij gewoon de factuur voor (van het betreffende domein) en is er niets aan de hand.
Zo gaat het in theorie, ja. In dit geval reageert BYH.nl niet, en kan ik dus niks, omdat het op hun naam staat.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Juist. Dus laat dat domein eerst op jouw naam zetten en verhuis hem daarna.

• r0b
Sendy schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:50:
Juist. Dus laat dat domein eerst op jouw naam zetten en verhuis hem daarna.
No offence, maar wil je in het vervolg eerst even het topic doorlezen?
De registrar in kwestie reageert dus niet, dus ik vraag mij af wat ik nog kan doen.

Stond een ander nummer in EurID registrar informatie, daar de voicemail ingesproken (what else is new), ik wacht af.

[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 14-08-2005 20:03 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
r0b schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:52:
[...]

No offence, maar wil je in het vervolg eerst even het topic doorlezen?
De registrar in kwestie reageert dus niet, dus ik vraag mij af wat ik nog kan doen.

Stond een ander nummer in EurID registrar informatie, daar de voicemail ingesproken (what else is new), ik wacht af.
Lees jij eerst je startpost nog eens na:
Nu heb ik een tijdje geleden gevraagd om dit domain op mijn naam te zetten, maar dit zou mij € 20 kosten.
Het lijkt me dat zij best geld mogen vragen om dit domein aan jou te verkopen. Had je maar slimmer moeten zijn.

Verwijderd

Sorry voor het kicken van dit topic maar zou toch graag nog even de afloop van dit incident hier posten voor de goede orde.

Het probleem met deze klant is opgelost, wij hebben wel degelijk gereageerd op mailtjes met daarin de reden waarom er nog een transfer lock op de naam zat, maar de mailbox van de klant was vol oid. Ander misverstand: Het wijzigen van een domeinhouder heeft nooit 20 euro gekost, daarbij is het al sinds lange tijd gratis.

Zie ook http://www.webhostingtalk...ead.php?s=&threadid=74746

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:34:
Sorry voor het kicken van dit topic maar zou toch graag nog even de afloop van dit incident hier posten voor de goede orde.

Het probleem met deze klant is opgelost, wij hebben wel degelijk gereageerd op mailtjes met daarin de reden waarom er nog een transfer lock op de naam zat, maar de mailbox van de klant was vol oid. Ander misverstand: Het wijzigen van een domeinhouder heeft nooit 20 euro gekost, daarbij is het al sinds lange tijd gratis.

Zie ook http://www.webhostingtalk...ead.php?s=&threadid=74746
Ik had overigens niks anders verwacht dan een goede afloop :). Overigens vind ik dat de topic starter dit toch anders en beter aan had kunnen pakken.
Pagina: 1