Toon posts:

[css] IE bugje oplossen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de volgende setup:
- een div, met width en height 100%, net als de body en html elementen, met overflow: auto
- een div erin die flink breed is (10000px)

dit levert op wat je verwacht, de buitenste div krijgt een scrollbalk, waarmee je de inhoud aan alle kanten kan bekijken

nu zet ik position: relative op de binnenste div, resultaat: wel een scollbalk, maar scrollen heeft geen effect :S

Probleem is dat ik wel graag die position relative wil hebben, want in die brede balk wil ik namelijk content absoluut gaan positioneren.

testcase: http://www.rikkertkoppes.com/stp/test.html

iemand enig idee hoe dit komt? en natuurlijk hoe het op te lossen is?

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Je testcase doet het wél in FF maar inderdaad niet in IE .. ik ga even je code uitpluizen :)

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

#block { position: relative; }

Zo lijkt IE het wel te snappen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:36:
#block { position: relative; }

Zo lijkt IE het wel te snappen.
hmz, die wou ik eigenlijk voorkomen, omdat in die #block ook nog een navigatie element komt die ik absoluut wil positioneren, maar dan tov de body, omdat ik met position: fixed; ook niet echt wat opschiet in IE. vandaar dat die #block dus zonder position property zat.

(heb even het voorbeeld aangepast)
de bedoeling is dat het zo werkt als in Fx het geval is, ik begin met het toevoegen van position: relative; aan de content omdat ik er dingen in wil positioneren

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 19:48 ]

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 17:38
Maar #menu moet toch absoluut ten opzicht van zijn container (#block) geplaatst worden? Denk dat als je je navigatie relatief tov je body wilt plaatsen en niet tov je element #block, je deze in je body nesten ipv #block. Dan is het vast ook makkelijker positioneren?

[ Voor 11% gewijzigd door r0bert op 14-08-2005 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt, maar dat maakt m'n html weer een zooitje, dat zie ik liever als noodoplossing. Ik los het graag op met CSS en dat kan voor zover ik zie op 2 manieren (position: fixed; en bovenstaande), maar beiden zijn no-go in IE.

Er zijn dus wel CSS oplossingen voor IE, zoals Cheatah er al een aangaf, maar ik vraag me dus af of er nog een oplossing kan zijn met de eisen:
- deze html
- #content moet gepositioneerd worden vanwege te positioneren dingen erin
- #block mag niet gepositioneerd worden, vanwege die #menu die tov de body moet komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gooi deze nog 1 keertje omhoog, misschien iemand een idee nog? Anders zie ik me verdorie genoodzaakt extra markup te gaan gebruiken

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

* Clay weet ook ff geen oplossing,

maar Opera (7 & 8 ) scrollt het menu in #block gewoon weg, ondanks het ontbreken van positioning, waardoor dat idd niet zou mogen gebeuren zo...

[ Voor 5% gewijzigd door Clay op 25-08-2005 12:01 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1