[Gezocht] Eenvoudig een verjaardagskalender maken? *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Al een halve middag ben ik op zoek naar een freeware programma waarmee je een verjaardagskalender kunt uitprinten. Dus geen gewone kalender, maar eentje waarbij alle dagen zonder weeknamen onder elkaar staan.

Ook voor Office & DTP applicatie kan ik niet de juiste sjablonen vinden. Ze zijn er wel, maar dan krijg je een liggend lay-out waarbij de dagen van links naar rechts staan. Ik wil ze gewoon van boven naar beneden!

Help! Kan iemand mij een tip geven?

(ik werk op XP, heb MS office 2000, WP, OpenOffice, Ragtime, Serif)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35

momania

iPhone 30! Bam!

Kan je dit niet gewoon zelf in Excell maken? Lijkt mij niet al te veel werk om te doen. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sjabloon, tik "1-1" in, in excel en trek em naar beneden met het kleine vierkantje rechts onder het cursorvak

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 14-08-2005 18:33 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
fish schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:32:
sjabloon, tik "1-1" in, in excel en trek em naar beneden met het kleine vierkantje rechts onder het cursorvak
of 1-1-1 als je ook het jaar bij wilt :)

In excel kan je ook nog eens de maanden voluit laten schrijven etc...
Cel selecteren: rechtermuisknop: celeigenschappen : (eerste tabvenster) : costum: d mmmm jjjj

Waarvoor d staat voor dag, m voor maand en j voor jaar. Daar kan je dan kiezen wat je tussen de dag en maand wilt (streepje, spatie, etc...).

Helaas ben ik niet op mijn pc dus kan ik niet even kijken in excel of openoffice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

0X55AA schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:41:
[...]

of 1-1-1 als je ook het jaar bij wilt :)

In excel kan je ook nog eens de maanden voluit laten schrijven etc...
Cel selecteren: rechtermuisknop: celeigenschappen : (eerste tabvenster) : costum: d mmmm jjjj

Waarvoor d staat voor dag, m voor maand en j voor jaar. Daar kan je dan kiezen wat je tussen de dag en maand wilt (streepje, spatie, etc...).

Helaas ben ik niet op mijn pc dus kan ik niet even kijken in excel of openoffice.
Dude, dat is nou het esentiele verschil tussen verjaardagkalenders en normale kalenders.
deze nl niet jaargebonden

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 14-08-2005 18:53 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Ja joh ...

Waarom ik iets zocht van een apart programma boven excel oid is dat een los programma vaak wat makkelijker werkt met instellingen. Ik ben niet zo goed met Excel, en om daar een kalender in te maken vergt natuurlijk wat kennis.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan; heb je al eens gekeken of er geen kant en klare Excelsheets zijn te downloaden met dergelijke functionaliteit?

Sim-pel een verjaardagskalender? > [Gezocht] Eenvoudig een verjaardagskalender maken? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

fish schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:51:
[...]
Dude, dat is nou het esentiele verschil tussen verjaardagkalenders en normale kalenders.
deze nl niet jaargebonden
Vermits je ook het geboortejaar, trouwjaar, samenwonen etc. wilt vermelden. Scheelt ons altijd weer de vraag:

Hoeveel jaar ben je geworden?
Hoe lang zijn jullie nu getrouwd?
Wordt het niet eens tijd om te trouwen na X jaar samenwonen?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121521

Publisher moet daar vast en zeker een optie voor hebben. Dat weet ik wel 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Ik heb geen publisher ... :X Sorry ...

[ Voor 3% gewijzigd door Eusebius op 14-08-2005 20:52 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik denk dat ik iets gevonden heb.

http://users.pandora.be/xina/verjaardagen/index.html

Leuk programma die eigenlijk alles doet dat je wil. Heb hem ff gedownload en getest. Je kan alle verjaardagen insteken en hierbij ook gegevens van die mensen (telefoon etc). Je kan ook alles afdrukken, daar kan je kiezen wat je allemaal wil mee afdrukken (adres,...), alfabetisch, op maand,...
Als je het programma opstart toont hij wie binnenkort verjaart.

Je ziet maar wat je ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Dat programma had ik ook gevonden. Maar (gezien de screenshots) kun je niet alle dagen van een maand erbij krijgen. Het moet een bijschrijf kalender worden voor in een klas (groep 1/2 van mijn vrouw; alle ouders mogen hun verjaardag erbij schrijven, zodat de kinderen een werkje kunnen maken)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7834

Eusebius schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:50:

Ook voor Office & DTP applicatie kan ik niet de juiste sjablonen vinden. Ze zijn er wel, maar dan krijg je een liggend lay-out waarbij de dagen van links naar rechts staan. Ik wil ze gewoon van boven naar beneden!
Deze is toch niet liggend maar 'van boven naar beneden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Euh ... ja ... :/ Die had ik niet gezien.

Inmiddels heb ik er eentje gemaakt in OpenOffice. Mijn vrouw was er erg blij mee - elke maand een ander Winnie de Poeh plaatje. Ze verbaasde zich dat ik zoveel plaatjes op internet vond. Het antwoord "UTFS" begreep ze niet helemaal :) Maar ja, ik had aan de andere kant ook niet erg goed gezocht naar templates.

Hoewel een template natuurlijk een mooi ding is, was ik eigenlijk op zoek naar een losse applicatie. Waarom? Op onze WC hangt nu een kalender die we met onze bruiloft hebben gekregen. Alle gasten hebben hun verjaardag erop gezet. Leuk idee, ware het niet dat het een 2005 kalender is. Dus ik moet sowieso een nieuwe maken. Ook voor vrienden lijkt het me een leuk idee om kado te geven. Het is toch iets persoonlijks.

Maar om elke keer nu in een office-bestand 12 pagina's met foto's aan te passen en evt een lay-out ... dat moet handiger kunnen. Ik moet hierbij denken aan het tooltje bordermaker van een mede-Gotter. Natuurlijk kun je mooie (en meer instelbaar) borders met een photoshop maken. Maar zo'n tooltje automatiseert de boel. Daar gaat het me om.

==
hoi

Pagina: 1