Toon posts:

Camera op PC aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

ik heb van een vriend een videocamera gekocht van 5 jaar oud. In het ding zit nog zo'n filmcassete. Nu wil ik de filmpjes graag op de computer hebben, maar hoe doe ik dat? Er zit nog geen USB aansluiting aan, maar er zit wel een diskette bij en een in het boekje staat iets over Plug en Play. Er alles zo'n rood wit geel kabeltje bij. Er hoort ook geen ander kabeltje bij te zitten volgens het boekje. Hoe krijg ik die filmpjes op de computer?

Niek

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
heb je zelf al iets opgezocht :s :s :s
blijkbaar niet....

Gebruik een converter analoog naar pc

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35
Je hebt een TV kaart nodig met een lijningang voor het gele stekkertje, zodat je je camera kan aansluiten op je PC. Vervolgens kan je tapen met de juiste software.

Verwijderd

Topicstarter
dat wist ik wel ja, maar welke software raden julie mij aan?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
pinnacle :)

Verwijderd

Topicstarter
Pinnacle ..... ? Er zijn veel programmas van pinnacle.

Verwijderd

Topicstarter
webinn schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:21:
heb je zelf al iets opgezocht :s :s :s
blijkbaar niet....

Ik heb ook converter analoog gezocht, maar niets gevonden.. Wat is het precies? Een kabeltje die tulpstekker omzet in wat? Ik snap het niet.
Nevie schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:21:
Je hebt een TV kaart nodig met een lijningang voor het gele stekkertje, zodat je je camera kan aansluiten op je PC. Vervolgens kan je tapen met de juiste software.
Dan heb ik alleen beeld, ik wil graag ook geluid.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 19:56 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Geel = video signaal
wit = geluid links
rood = geluid rechts

Kortom, dat zo op je capture kaart aansluiten en rossen maar. :) (Overigens wel erg basic, dit.)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij snappen jullie niet wat mijn vraag is..

Ik wil graag de filmpjes die ik met mijn video camera gemaakt heb op de computer zetten. Ik hoor van iemand dat ik de gele in mijn video in moet doen, wit en rood in een verloopstekkertje in het geluid en dan met een programma opnemen.

Dat kan, maar noem is een fijn opneem programma ? En, is er misschien een andere, makkelijkere manier?

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Google ff naar wat reviews van Pinnacle. Zo uit m'n hoofd ken ik Pinnacle PC Rave TV oid, ken je gewoon mee capturen en je hebt het op je PC. Deze vraag is imo best op internet (google/GoT search) te vinden en best basic :P

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:04:
Volgens mij snappen jullie niet wat mijn vraag is..

Ik wil graag de filmpjes die ik met mijn video camera gemaakt heb op de computer zetten. Ik hoor van iemand dat ik de gele in mijn video in moet doen, wit en rood in een verloopstekkertje in het geluid en dan met een programma opnemen.

Dat kan, maar noem is een fijn opneem programma ? En, is er misschien een andere, makkelijkere manier?
Ja. Euh. Die zijn er genoeg, jij wilt schijnbaar gewoon niet zoeken, nou dan krijg je er een paar van mij:

- Windows Movie Maker
- Pinnacle Studio
- Sony Vegas
- Adobe Premiere
- Ulead Videostudio
- etc, etc, etc.

Tip, zoek eens met google naar "video capture".

En nee, er is geen makkelijkere manier. Je zult toch echt dat spul van het bandje van de camera op de pc moeten krijgen, om het daar te bewerken en op dvd te fikken ofzo. :)

[ Voor 11% gewijzigd door GaMeOvEr op 14-08-2005 20:09 ]

Aannames zijn fataal.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:46
Pinnacle Studio kun je daarvoor gebruiken :) (tweakers.net pricewatch: pricewatch: Pinnacle Studio Plus 9)

Wat GaMeOvEr noemt zijn ook voorbeelden van videobewerkingssoftware.
Of het aan je wensen voldoet zul je zelf uit moeten zoeken. Er zijn vast wel reviews te vinden die die programma's bespreken.

[ Voor 52% gewijzigd door Jaap-Jan op 14-08-2005 20:11 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Dus deze manier is de makkelijskte en handigste manier om die filmpjes op mijn pc te krijgen?

Ik wil graag de filmpjes die ik met mijn video camera gemaakt heb op de computer zetten. Ik hoor van iemand dat ik de gele in mijn video in moet doen, wit en rood in een verloopstekkertje in het geluid en dan met een programma opnemen

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nee, het is niet de makkelijkste, het is de enige manier.

(Of je moet iemand vinden die zo gek is om het voor je te doen. ;) )

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt iedereen, ik ga het proberen!

trouwens, dit zei ook iemand in deze topic:

is dat hetzelfde of.. ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn hierover veel verschillende topics te vinden, evenals vele sites waar je informatie kan vinden over apparatuur :) Hier op GoT verwachten we van je dat je zelf wat onderzoek doet, en ook actief bezig bent om een oplossing te vinden. Lees daarover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:13:
Er zijn hierover veel verschillende topics te vinden, evenals vele sites waar je informatie kan vinden over apparatuur :) Hier op GoT verwachten we van je dat je zelf wat onderzoek doet, en ook actief bezig bent om een oplossing te vinden. Lees daarover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door.
Ik heb gezocht, ik ben ook klaar nu. :) 1 ding is me nog niet duidelijk:

die witte en die rode stekker van de tulpstekker moet ik in een verloopstekker doen, en die dan in de lichtblauwe doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.computerwoorden.nl/woorden/wdb/gif/minijackv.jpg

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Yup, dat is de line-in van je geluidskaart.

Echter, je hebt dus wel een mogelijkheid op je PC nodig om de gele video out tulp van je camera op de gele video-in van je pc te doen!

PC's hebben standaard geen video-ingang, alleen als je een grafische kaart met ViVo (Video in/Video Out) hebt, of een capture kaart!

Als je dat dus beide niet hebt, zul je een kaart/usb dingetje moeten kopen om te kunnen capturen.

Bij wat jij wilt komen 2 aspecten kijken:

- De hardware kant (de aansluitingen die je nodig hebt om iets te kunnen)
- De software kant. (De software die je nodig hebt om het beeld en geluid op je pc te krijgen en te bewerken.)

De software kant zijn de al eerdere genoemde pakketten, hoe het met je hardware staat kunnen wij vanaf hier natuurlijk niet zien.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TV kaart met video in. De hardware zit dus wel goed, als ik het verloopstekkertje gehaald heb. Software is een andere zaak, maar die ga ik morgen maar eens kopen.

Verwijderd

Ik wed dat alles wat je nu hier vraagt zelfs in de handleiding van die tv-kaart te vinden is.

Net zoals dat alles wat je straks over de software wilt weten, in de handleiding van die software staat.

Makkelijker kan het niet, en daar heb je in elk geval geen topic voor nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.