Toon posts:

Pinnacle Studio 9 en Sweex 9in1 Multipanel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al heel internet afgestruind maar nergens iets te vinden. Dus maar hier droppen en hopen.

Enige weken geleden een Sweex 9in1 Multipanel gekocht. Zo'n 5,25" ding dat je voor in je PC kast kunt duwen. Welnu, volgens de meegeleverde handleiding, heb je voor de installatie op een WindowsXP machine geen drivers nodig, want daar moet ie meteen door herkend worden.

U raadt het al, bij mij dus niet. Het ding begon meteen om drivers te zeuren. Dus laten zoeken die hap. Op de meegeleverde CD (staan trouwens alleen win98 en win2000 drivers op) op de WinXP installatie CD, in de System32 Dir en zelfs ook op internet. Maar hij vindt geen passende drivers. Bij het opstarten van de PC 'ziet' de PC het ding meteen en geeft aan dat ie een USB massa opslag medium gevonden heeft met 4 card readers. Echter zodra WIndows wordt geladen, wordt zelfs de spanning van het ding afgegooid en komt niet meer terug.
Dus na eindeloze telefoontjes met de overigens zeer moeilijk bereibare Sweex helpdesk en ander mensen die weten waar ze heet over hebben, heb ik besloten, dan maar Windows opnieuw te installeren. En verdomd als het niet waar is, het ding werd meteen door windows herkent en werkte perfect. Tot het moment dat ik Studio 9 van Pinnacle installeerde. Toen was het uit met de pret. Gelukkig had ik net voor die installatie een herstelpunt gemaakt, dus de ellende was snel verholpen. Maar na herinstallatie van Studio was het weer mis.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de EEE1394 drivers die Studio 9 op de PC gooit, ivm het kunnen inlezen van digitale beelden via DV apparaten. Op de 9in1 Multipanel zit namelijk ook een fir-wire kaart en ik denk dat het printje in de MP dus de bron van alle ellende is.

Maar wie helpt me. Ik wil namelijk ook graag Studio kunnen gebruiken..........

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

gws24

Thinking is hard!

Lijkt er inderdaad op dat de drivers voor firewire van xp en het multipanel conflicteren. Kan je niet 1 van de 2 drivers eraf gooien na de installatie? Of beter nog, kiezen bij de installatie van Pinnacle om geen drivers te installeren voor firewire.

Verder zou je nog de laatste patch van Pinnacle kunnen proberen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
gws bedankt voor de reply,

Hm, wat je voorstelt is een optie. Ga ik vanavond eens proberen (dat Studio zonder firewire drivers installeren). Ik laat hier nog wel weten hoe het afloopt.

Eritacus.

Nou zonder Studio valt het resultaat ook tegen. De helft van de tijd, na het opstarten geen cardreader en al helemaal geen USB of EEE1394.

Ergo na tig herinstallaties (ook van XP) breng ik het pokkenkreng maar retour naar de winkel en gaat m'n oude Apacer cardreader er maar weer in. USB2 Hub aansluiten en we zitten weer gebakken.
Wel wordt me duidelijk, dat ik intussen, mede dankzij de onbereikbaarheid van de Sweex helpdesk, ik dus nooit meer iets van dat merk in huis haal.

Eritacus

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 14:53 ]