Toon posts:

Radeon 9800 Pro Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleem met mijn 9800 pro, en dat is het volgende:

Ik kan geeneen speel meer spelen! Als ik opstart gaat alles nog goed totdat ik werkelijk wat moet doen, dan gaat m'n monitor uit alsof hij op stand-by gaat en de muziek loopt vast.
In windows gaat het over het algemeen goed, maar af en toe als er teveel tegelijk gebeurt wordt m'n monitor zwart en komt na 2 a 3 seconden weer gewoon terug. Af en toe is het zo dat de hertz naar beneden is gegaan.
Ik heb uiteraard al de drivers eraf gehaald en opnieuw erop gezet en zelfs windows opnieuw geinstalleerd, dit heeft allemaal niks geholpen.

Iemand enig idee wat het kan zijn, of wat ik er aan kan doen?

specs:
Asrock k7s8x
AMD Athlon 2600+
Radeon 9800 pro 128mb

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:15

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Draaid de Fan op de kaart nog ??
word hij niet tewarm ?
nieuweste driver geinstaleerd ?

Vake bei te bange

Verwijderd

Topicstarter
fan draaid nog heel netjes, ik moet wel zeggen dat hij tijdje geleden geluiden ging maken tijdens het opstarten en heb er toen wat naaimachine olie tussen gedaan.
wordt tijdens normaal draaien van windows niet warmer dan 40 graden
nieuweste drivers staan er op ja :)

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
Heb je deze kaart (i.c.m. de huidige hardware) al lang in gebruik of recent geplaatst?

Wellicht helpt het om het laatste (beta) BIOS op je mobo te installeren, ik had destijds met deze videokaart en een Asus A7V8X mobo een soortgelijk probleem welke opgelost werd met de laatste (beta) BIOS update voor het mobo.

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb hem al ongeveer een maand of 3/4 en heeft het gewoon goed gedaan totdat, even vergeten te melden, ik windows opnieuw heb geinstalleerd. Maar gewoon zoals altijd geen rare handelingen uitgevoerd ofzo

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Voel ff of het koellichaam niet te heet wordt, dat de fan draait, betekent niet dat ie nog goed koelt.
Olie erop heeft twee kanten, het smeert zodat het weer wat soepeler kan draaien, maar het houdt ook stof vast waarna het later helemaal dicht kan slibben.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
de mogelijkheid kan ook bestan dat je koellichaam een beetje losggekomen is en geen goed contact met de core meer maakt

maar de melding dat je graka niet meer goed werkt bij zware belasting van het systeem doet mij eigelijk meer denken aan inzakkende spanningen en een voeding die de geest aant geven is ....

controleer je spanningen eens met een multimeter of iets dergelijk

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
maar kan daardoor de monitor op stand by gaan staan?

en btw ik heb net even aan m'n koellichaam gevoeld en voelt wel erg warm aan. Maar ik heb nog geeneen teken gezien dat hij te warm wordt.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De oorzaak van je probleem kan verschillende oorzaken hebben:

-probeer eens een andere voeding, misschien is deze voeding brak, dat gebeurd soms.
-draai memtest eens. Geheugen kan zo van het ene op het andere moment kapot gaan.
-heb je het probleem met een andere (soortgelijke) videokaart niet. (Kijk of je er ergens 1 kan lenen)
-doet de videokaart het in een ander systeem ook niet goed? Als dit het geval is, is simpelweg een brakke 9800pro en ben je op de garantie aangewezen.
-Dat probleem met de refreshrate/herz heb ik ook gehad met een 9800pro en een IIyama monitor, een andere monitor had hier geen last van. Dus kan aan de combinatie liggen.
-Heb je ook chipset drivers geinstalleerd? Fastwrite uitstaan? Doe het eens aan, of juist uit.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Succes in ieder geval!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:52:
ja, ik heb hem al ongeveer een maand of 3/4 en heeft het gewoon goed gedaan totdat, even vergeten te melden, ik windows opnieuw heb geinstalleerd. Maar gewoon zoals altijd geen rare handelingen uitgevoerd ofzo
Heb je na de reinstal misschien de nieuwste drivers gedownload, zoja probeer een andere drivers (lees oudere driver of ander bevoorbeeld omega drivers)

verder ook je chip set driver geinstalleerd :9

edit/
moet leren lezen 8)7
Laukui schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:17:
........
-Heb je ook chipset drivers geinstalleerd? Fastwrite uitstaan? Doe het eens aan, of juist uit.

[ Voor 27% gewijzigd door mad_max234 op 14-08-2005 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem is opgelost. Heb nieuwe drivers erop gezet, en de agp op 4x gezet ipv 8x en fastwrite staat aan, maar dat stond hij al.
Pagina: 1