heeft iemand een idee waaraan het probleem van artefacten in een game kan liggen? beeldkaart is een jetway fx-6600gt, pci-express aangesloten op asus a8n-e mobo, 1gb ddr ram
sinds enkele dagen is dit probleem opgedoken & treed op enkel wanneer er een game gestart wordt, in windows is er geen enkel probleem...
paar dingen die ik al geprobeerd heb::
- de kaart is niet overclockt (niet opgelost bij het under-clocken, raakt zelfs underclocked niet door de overclocking test
)
- de kaart is watergekoeld dus wordt niet warmer of 40-45°
- geheugenblokjes zijn voorzien van koelvinnen
- memory test blijkt ok te zijn
- bios update gedaan
- voeding vervangen
- alle mogelijke nieuwe drivers geinstaleerd op de laatste forcewave 77.77 na die wil em nie installeren, foutmelding: "contents cannot be unpacked; the executable you are attempting to run has been corrupted. please obtain another copy of the file and try again"
een oudere 71.89 driver werkt wel, ook nieuwe download geeft diezelfde fout...
ik vermoed dat de beeldkaart zelf defect is, maar zou graag een second opinion hebben
zou dit alsnog een gevolg kunnen zijn van bv een slecht mobo of een andere component in mijn pc?
sinds enkele dagen is dit probleem opgedoken & treed op enkel wanneer er een game gestart wordt, in windows is er geen enkel probleem...
paar dingen die ik al geprobeerd heb::
- de kaart is niet overclockt (niet opgelost bij het under-clocken, raakt zelfs underclocked niet door de overclocking test
- de kaart is watergekoeld dus wordt niet warmer of 40-45°
- geheugenblokjes zijn voorzien van koelvinnen
- memory test blijkt ok te zijn
- bios update gedaan
- voeding vervangen
- alle mogelijke nieuwe drivers geinstaleerd op de laatste forcewave 77.77 na die wil em nie installeren, foutmelding: "contents cannot be unpacked; the executable you are attempting to run has been corrupted. please obtain another copy of the file and try again"
een oudere 71.89 driver werkt wel, ook nieuwe download geeft diezelfde fout...
ik vermoed dat de beeldkaart zelf defect is, maar zou graag een second opinion hebben
zou dit alsnog een gevolg kunnen zijn van bv een slecht mobo of een andere component in mijn pc?