HD op conventionele DVD

Pagina: 1
Acties:

• plotterotter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09-2020
ik wil proberen om een stuk HD mag zowel 720i of 1080i/o zijn op een DVD zetten. Problemen overal, omdat een DVD speler volgens mij maar een maxbitrate van 10.000 kan halen, zonder audio kan ik dus de volledige 10.000 gebruiken. De mpeg2 kan ik wel maken alleen een dvd bakken lukt simpelweg niet, omdat mijn dvd programma (k*t Encore) de files niet wil importeren, Welk programma kan dit wel of is divX een goede oplossing? Ik gebruik zelf canopus procoder 2 dus coderen is niet echt een probleem :D

Zijn er andere opties die ik niet zie, of is het gewoon een dom id / uitdaging :D

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Kan je dvd-speler uberhaupt wel hd resoluties aan?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• plotterotter
laten we zeggen van wel, ik weet niet eens of ze bestaan en of je ze nodig hebt, als de bitrate op de 10000 ligt kan hij het signaal doorsturen?

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:43
En hoe gaat je dvd-speler van die hoge resolutie netjes pal of ntsc maken? 't Is er niet voor gemaakt me dunkt.

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• plotterotter
ok, ik geef het op :)

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Volgens mij converteerd High Definition helemaal niet meer in PAL/NTSC formaat,
HD moet immers de nieuwe standaard worden.

Lijkt me ook heel raar dat een DVD Speler die HD resoluties kan vertonen.

[ Voor 27% gewijzigd door pSycho-Y2K op 14-08-2005 18:42 ]

• plotterotter
ok, de enige mogelijkheid zou dan een hdd zijn volgens mij?

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik weet het niet zeker, maar ik geloof wel dat een HD Recorder High Definition materiaal kan vertonen, maar heb je een HD display? Anders zal je weinig extra scherpte ontdekken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door pSycho-Y2K op 14-08-2005 18:53 ]

• plotterotter
ja het gaat namelijk om een winkel vertoning, plasma HD en HDD recorders zat :P

De pioneer HDD recorders kunnen tot een bitrate van 16000, maar jah die resolutie :|

[ Voor 37% gewijzigd door plotterotter op 14-08-2005 20:33 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:03

Jag

Ja uiteraard kun je een HD film niet als een DVD branden. DVD video doet alleen maar aan PAL en NTSC, het oude formaat en dus geen HD. Officiele standalone HD spelers zijn er voor zover ik weet niet, omdat er nog geen standaard is voor de drager. Maar er zijn volgens mij wel spelers die HD reso's kunnen lezen en op de output kunnen zetten, misschien dat ze alleen met DivX om kunnen gaan maar misschien dat ze ook wel iets met .ts files kunnen (is tenslotte ook gewoon mpeg2).

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 06:02
je kan natuurlijk wel een pc hdtv laten uitzenden. je kan op de microsoft website zo previews downloaden en die kan je natuurlijk via je dvi uitgang afspelen op je tv's (hoewel dit redelijk prijzig zal zijn om goede dvi splitters te vinden, aangezien je het niet via je standaard coax kan afspelen

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:03

Jag

Gewoon pc als speler en dan de VGA of DVI output gebruiken (of evt een component video tv out die High Def aankan).

Verwijderd

Bijna ontopic:
Ik heb een HDfilm (1080i) die ik op een dvd wil branden, hij is 7,9 gig dus ik moet het splitsen, zijn er programma's voor die dat aankunnen. (Ik wil het bestand alleen maar verhuizen, van mijn werk naar huis) om het daar weer op mijn HardDisc te zetten.

(En ja het mag van de baas, ík ben de baas ;-)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:05

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:48:
Bijna ontopic:
Ik heb een HDfilm (1080i) die ik op een dvd wil branden, hij is 7,9 gig dus ik moet het splitsen, zijn er programma's voor die dat aankunnen. (Ik wil het bestand alleen maar verhuizen, van mijn werk naar huis) om het daar weer op mijn HardDisc te zetten.

(En ja het mag van de baas, ík ben de baas ;-)
Ja, een image maken met willekeurige DVD brandersoftware/copier en daarna met Winrar opsplitsen ?

Edit: hij staat al op je schijf ? Dan is het gewoon een kwestie van Winrar of een dergelijk programma.

[ Voor 10% gewijzigd door KneoK op 16-08-2005 21:33 ]

• plotterotter
BioWEB schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:32:
[...]

Ja, een image maken met willekeurige DVD brandersoftware/copier en daarna met Winrar opsplitsen ?

Edit: hij staat al op je schijf ? Dan is het gewoon een kwestie van Winrar of een dergelijk programma.
Goede optie is the file splitter, programma split alle files en kan ze opdelen in pakketten tot 3 gig :) THX voor reacties anyway :)

[ Voor 56% gewijzigd door plotterotter op 16-08-2005 23:45 ]

Pagina: 1