Stille fan voor Laptop Acer Aspire?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152168

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een jaar of zo geleden een laptop Acer Aspire gekocht met een Celeron processor. Nu, een van de vervelendste dingen aan deze laptop is dat deze continu zijn ventilator heeft opstaan en dat deze ventilator veel en irritant geluid maakt. Dit was al bij de aankoop zo, dus ik neem aan dat dit normaal is.
Nu, voor gewone PCs kan je silent fans kopen, kan dit voor laptops ook, zo ja, is dat gemakkelijk te installeren en waar koop je zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Wat denk je zelf? (op de vraag of het makkelijk is)

Je toetsenbord moet los.
Vervolgens moet je ws de (fijn dat je ook een type nr vermeld) casing los maken.
Vervolgens het moederbord los maken, en uit de casing halen. (schroeven aan de onderkant)
En dan zou je de fan er op kunnen plaatsen

Vertel me nu niet dat je dat zelf niet kon bedenken? ;)

Verder, nee die zijn niet tekoop dus helaas.

Wat je wel kunt doen is je laptop eens goed uitblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 11:57
Welk type is 't trouwens? Mijn vriendin staat op het punt om een Aspire met Celeron M te kopen :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RS_003 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:53:

Wat je wel kunt doen is je laptop eens goed uitblazen.
Anoniem: 152168 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:15:
Dit was al bij de aankoop zo, dus ik neem aan dat dit normaal is.
Lijkt me vrij zinloos aangezien hij al vanaf het begin dit lawaai maakt :) Ik heb in een oude laptop wel 's een fan vervangen door een nieuw exemplaar, 't was een P2 laptop waar een 25mm fan in zat die was gebroken (lomp gebruik van vorige eigenaar). Anyway: het is wel mogelijk, maar ligt dus geheel aan de fan die gebruikt is. Steeds meer worden heatsink en fan geïntegreerd en dat maakt de fan onvervangbaar. Heeft wat met ruimtegebrek in laptops te maken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 14-08-2005 17:59 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152168

Topicstarter
Was inderdaad al vanaf het begin, dus dat uitblazen zal niet helpen vrees ik :( En inderdaad, het klinkt precies vrij ingewikkeld.
Maar met al dat gedoe rond silent PCs kan ik me toch niet voorstellen dat laptops hier niet aan zouden meedoen. We hebben al gedacht aan drastische maatregelen zoals de kloksnelheid van de processor te veranderen, maar zo'n laptop valt toch niet zo makkelijk te overclocken (nu ja, het tegenovergestelde) als een desktop.
Voor het typenummer: het is een Aspira 1200
In ieder geval, mijn vader heeft een ACER Travelmate 661LCi, met een Centrino 1.4, en die maakt absoluut geen lawaai, tzal wel aan de processor (Centrino vs Celeron) liggen zeker?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 152168 op 15-08-2005 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Centrino is geen processor ;)

Maargoed, nee in die Aspire kun je geen fan vervangen.

@ Grommie

Het kan natuurlijk geen kwaad om hem uit te blazen, want er komt toch altijd stof in waardoor de fan nog eerder aanslaat ;)
Pagina: 1