Probleem met 'Linksys wireless network monitor'

Pagina: 1
Acties:

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 10:04
Ik heb sinds een paar weken een draadloos netwerkje. Dat bestaat uit een Linksys Wireless WRT54G router met de laatste firmware en 2 pc's met beide Linksys Wireless WMP54G PCI kaartjes.

Na bloed zweet en tranen met het opzetten en dergelijke van het netwerk werkte alles goed. Ik had alleen last van 'lag' in games en kon moeilijk aan één stuk door muziek/film streamen. Na Tweakers afgezocht te hebben vond ik het probleem. Namelijk 'Windows Wireless Configuration-Service'. Dit zorgde voor de 'lag' en dergelijke. De oplossing was dus vrij simpel. Gebruik een andere netwerk driver. Dus ik heb van het internet de nieuwste driver gehaald voor de netwerk kaartjes (laatste versie van de officiële site) met de 'Linksys wireless network monitor'. Vervolgens heb ik eerst de netwerkkaart eraf gehaald. En daarna weer geïnstalleerd mét de network monitor.

Nu mijn probleem. Wanneer ik mijn computer opstart connect hij niet 'meteen' met het internet. Ik heb 2 pc's draaien. En op beide moet ik óf heel lang wachten (5 minuten!!), óf ik maak handmatig verbinding, dat duurt ook zeker 10 seconden, maar werkt. Met handmatig bedoel ik dat ik de monitor open, naar profiles ga en de verbinding (die ik heb ingesteld) kies en op connect druk. Het lijkt me dat het gewoon de bedoeling is dat ik mijn computer opstart en dan direct verbinding met internet heb. Dat kon met 'Windows Wireless Configuration-Service' wel gewoon, maar die bezorgde lag en andere probleempjes waar ik nu geen last meer van heb.

(Ik heb een beveiligde verbinding, WPA-Personal.)

Nog even samengevat. Draadloos netwerk werkt, werkt nog steeds. Ik moet alleen wachten, of handmatig verbinding maken wil ik internet hebben. Ik heb verder nog weinig ervaring met draadloze netwerken.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben en iemand mij kan helpen!

Edit:
Na een heleboel keer opgestart te hebben ben ik er achter gekomen dat hij soms wel na 10 seconden zelf connect, maar meestal moet ik het handmatig doen.

[ Voor 17% gewijzigd door N-Freak op 14-08-2005 16:35 ]