Toon posts:

Hoe een standaard CPU fan (socket 775) te demonteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zeg, ik ga hier even een heel domme vraag stellen, maar ik hoop toch dat iemand er antwoord op kan geven.
Ik heb onlangs een nieuwe, stille CPU fan gekocht (een Zaman) voor een stillere PC. Nu, dat ding installeren zal nog wel lukken, MAAR... hoe krijg je die oude, standaard CPU fan (die meegeleverd werd met de Intel CPU en ik in afwachting alvast erop heb gezet) er terug af?

Het is zo'n socket 775 model, de eerste keer dat ik zo'n processor heb. Dat is precies met van die vijsjes (maar niet echt, er zit niks op voor een schroevendraaier of zo) die een dikker stuk plastiek door die gaatjes in je moederbord zet. Het staat muurvast en ik heb nauwelijks grip op die dingen, ik heb ook schrik om iets te forceren. Iemand een idee, is het gewoon een kwestie van draaien, is het trekken, moet ik het moederbord omdraaien om te prutsen aan de andere kant? Hoe krijg ik de oude processor er weer van af.

(En je zal natuurlijk zien: op internet 100 handleidingen om CPU fans te installeren, geen een om ze er weer af te halen)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:05

Nessuno

io sono nessuno

neem aan dat het om een stock 775 cooler gaat
met 4 pootjes
als je op die pootjes kijkt zie je een pijltje staan
de kan van het pijtje moet je de pootjes op draaien en dan zal hij los springen (het pootje)(s)

te verduidelijking oid Afbeeldingslocatie: http://cache-www.intel.com/cd/00/00/14/83/148307_148307.jpg

en hier de hele uitleg
http://www.intel.com/cd/c...htm#processorinstallation

[ Voor 43% gewijzigd door Nessuno op 14-08-2005 15:01 ]

Na rose e cient spin

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:33
Je hebt die 4 punten waar je koeler door het moederbord heen zit daar kun je met een platte schroevendraaier linksom draaien en dan klikt je koeler vanzelf los. Dit is namelijk de vergrendeling van de 4 pinnen door het moederbord :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er echt niet bij hoe vreselijk snel en massaal er gereageerd wordt op mijn posts. Lijkt me duidelijk, ga dit zo meteen proberen, bedankt voor de replys!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:56
Installatie en deïnstallatie van boxed cooler, netjes door Intel zelf beschreven.

Sorry, dubbelpost.

[ Voor 9% gewijzigd door Z-Dragon op 14-08-2005 15:05 ]

^ Wat hij zegt.