Toon posts:

MAC en WEP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een klein draadloos netwerk.

Is filteren van MAC adressen genoeg of is het raadzaam naast het MAC adressen filteren ook WEP te gebruiken.

Ik heb als merk USRobotics.
Als ik dan WEP instel loopt de computer vast en werkt het netwerk niet meer. Via systeemherstel moet ik er dan voor zorgen dat de pc weer werkt! Iemand daar een idee voor of herkend iemand het probleem met USRobotics

Tim

----------
Technische informatie
----------
Windows XP met service pack 2 en alle updates van Microsoft
Merk USRobotics
Driver versie 6.0.1.6 (= nieuwste versie)
Firmware versie 1.2.0.30
Ulity version 6.0.0.15

Verwijderd

Natuurlijk kan dat, alleen zou ik dan ook Broadcast SSID uitzetten. Maar het beste blijft natuurlijk alle 3 opties, dus

WEP of WPA aan
Broadcast SSID uitzetten
MAC adres filtering aan

Dan heb je het wel goed voor elkaar..

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:50:
Is filteren van MAC adressen genoeg of is het raadzaam naast het MAC adressen filteren ook WEP te gebruiken.
Laatste is wel veiliger, en zet ook broadcast SSID uit in je accespoint/router
Ik heb als merk USRobotics.
Als ik dan WEP instel loopt de computer vast en werkt het netwerk niet meer. Via systeemherstel moet ik er dan voor zorgen dat de pc weer werkt! Iemand daar een idee voor of herkend iemand het probleem met USRobotics
Maak je gebruik van de Windows Wireless network, of gebruik je de tools die bij je USrobotics worden meegeleverd ?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Riemer schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:56:
[...]

Laatste is wel veiliger, en zet ook broadcast SSID uit in je accespoint/router

[...]

Maak je gebruik van de Windows Wireless network, of gebruik je de tools die bij je USrobotics worden meegeleverd ?
Ik maak gebruik van de tool die bij USRobotics zit

Verwijderd

Topicstarter
"Broadcast SSID uitzetten"

Wat is dat? (heb eigenlijk geen idee!)
Weet wel hoe ik het aan en uit moet zetten maar wil eerst graag weten wat het precies inhoud.

En hoe zorg ik er dan voor dat mijn eigen computer wel toegang krijgt tot het netwerk! (Voordat ik mezelf buitensluit)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 15:08 . Reden: Gramaticaal kloppend gemaakt ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:00:
[...]
Ik maak gebruik van de tool die bij USRobotics zit
Je kan beter gebruik maken van de Wireless network setup wizzard die in je control panel zit.

En die SSID uitzetten, staat vast wel uitgelegd in de documentatie van je USrobotics (kan je meestal doen via een Webinterface waar je de instellingen van je AP regelt).

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe werkt ssid broadcast dan precies?

Op veel site's staat dat je SSID uit moet zetten maar er staat verder geen technische uitleg bij.

Hoe zorg je er met behulp van SSID dat jouw computer wel toegang krijgt tot het netwerk en andere computers niet. Hoe zorgt jouw computer en dan voor dat hij wel toegang krijgt?

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

SSID broadcast betekend eigenlijk dat je router/AP rondschreeuwt "Hier ben ik" Anderen kunnen dat zien en dus ook makkelijk je netwerk ontdekken. Als je het uit zet, zal je dus bij het zoeken naar netwerken niet je eigen netwerk kunnen vinden. Als je dan in je wireless configuratie (op je pc's) de naam van je eigen wireless netwerk opgeeft (dus zelf invoeren i.p.v. automatisch vinden via ssid broadcast) dan kan je wel verbinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 14-08-2005 15:31 ]

ma ma ma ma ma macron one

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

SSID is niets anders dan een gemeenschappelijke naam voor je draadloze netwerk apparaten. (Service Set ID) Draadloze netwerk apparaten praten alleen met elkaar als ze dezelfde SSID hebben. (in theorie! >:) )
Een SSID broadcast is niets anders dan het uitzenden van de SSID door je router / AccessPoint.
Als je dit uitzet, is het iets moeilijker om op jouw draadloos netwerk te komen, omdat anderen nu eerst deze naam moeten zien te vinden!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik wil dus dadelijk ssid broadcast uitgeschakelen maar heeft dat geen gevolgen voor de andere gebruikers die het netwerk nu gebruiken?

Of moet ik wachten totdat niemand het netwerk meer gebruikt?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 15:42 ]

Verwijderd

Heeft geen invloed op je huidige gebruikers.

Als je een nieuwe pc/laptop toe wilt voegen kun je het beste de SSID heel even teruga aan zetten,
maakt het een stuk makkelijker ;)

Edit; wellicht dat het wireless voor een aantal seconden wegvalt als je AP opnieuw er voor op moet starten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
SSID BROADCAST is uitgeschakeld

Bedankt voor alle hulp!

(ik heb geen reacties meer nodig) :)
Pagina: 1