P3 kookplaat ;-(

Pagina: 1
Acties:

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Help, mijn proc wordt te warm! Ik heb een P!!! 700@933.. temp idle: 29 - temp panic: 50.. (dit is met de kast open en een 120mm fan die op de proc blaast. Ik heb een Titan Majesty II erop. Ik heb ook een DP5-6H51 geprobeerd, maar hiermee werd het dingetje 6 graden warmer ;-( ..voor in de kast heb ik 3 80mm fans als intake en bovenin 3 als outlet (1 is van de voeding). de kast is een bigtower. Op mijn hd heb ik nog een titan hdcoolertje.. hebben jullie nog tips voor een betere airflow en een cooler cputje? want ik wil die kast toch wel eens dicht kunnen doen (is wel handig op lanparties).

edit:
ow ja als ik de kast dicht doe en de proc komt bij de 52 graden, hangt de pc zich op :'(

Verwijderd

Arctic sliver paste?

• Ainnir
  • Niet online
Had ik al aan gedacht ja, maar ik heb eens wat rondgekeken hier op GoT en ik heb meer slechte dingen erover gezien dan goede.. tandpasta zou nog beter zijn heb ik gehoord (is helaas ook niet zo).. ik heb wel al gedacht aan zo'n Alpha koeler, maar is dat de moeite waard om zoveel uit te geven? Als dat ding met die orb erop al zo warm wordt...

Verwijderd

En dat noem je te warm: 50 graden???

mmmmmm

• Ainnir
  • Niet online
Ja, op mij oude bord (CUSL2) werd de proc 15 idle en 32 stressed.. maar dat was wel op 700 gewoon.. maar op dit bord (CUBX-E) wordt íe op 700 25 idle en 34 stressed.. dus dat vind ik te warm.. (en de proc ook, want die hangt bij 52 graden)

Verwijderd

.

• Ainnir
  • Niet online
Yep ik heb net alle geheugen nieuw: alles infineon PC133

Verwijderd

Draai de ventilator in je voeding es om, zodat ie niet meer op je cpu blaast. Helpt ook, las ik bij verschillende tweakers :), tot wel 5 graden geloof ik.

• Ainnir
  • Niet online
Heb ik al gedaan.. het scheelde 3 graden

Verwijderd

.

Verwijderd

Sorry hoor mij pc iz nix overgeclockt en hij iz altijd 26graaden en de proc iz 52
ik heb een pentium III667 nou daz toch nie warm :)

• Ainnir
  • Niet online
Die CUSL2 is wel sneller, maar helaas niet stabieler.. ik draai win2k en daar ging het fout mee.. vaker blauwe schermen (jawel) en de trage IDE performance (terwijl het toch UDMA100 is). Plus de BIOS heeft nog een aantal bugs.. Ik ben hartstikke tevreden met m'n nieuwe CUBX-E.. is veel sneller, en veel stabieler.. nee die solano shitset hoeft voor mij niet meer hoor. Lang leve de 440BX!

Verwijderd

700@933

28 graden idle
36 stressed

arcticooler op een Asus cusl 2

• Ainnir
  • Niet online
Op zondag 14 januari 2001 21:06 schreef Sneeuwbal het volgende:
700@933

28 graden idle
36 stressed

arcticooler op een Asus cusl 2
Wat heb je nog meer in je kast? Welke videokaart en wat voor koeling?

Verwijderd

Trage IDE performance?? Mwah m'n maxtor doet t in sandra toch lekker hoor met een score van 19800.

Maar ja ieder z'n meug :)

• Ainnir
  • Niet online
De IDE controller van de CUBX-E is nog sneller dan die van de CUSL2.. maarja het is een Promise ;)

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 21:07 schreef SnK het volgende:
De IDE controller van de CUBX-E is nog sneller dan die van de CUSL2.. maarja het is een Promise ;-)
ik las in C't toch andere verhalen hoor.

• Ainnir
  • Niet online
Dat zou kunnen, maar de performance is ook afhankelijk van de rest van je systeem.. in mijn geval is de CUBX-E sneller

Verwijderd

Maar ja om ff terug te komen op je vraag, Heel veel hebben zo'n temp hoor, met een vergelijkbaar systeem, volgens mij is t echt niet te warm???. Trekken je pci kaartjes t wel, geen vage strepen in beeld of zo??

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 21:06 schreef SnK het volgende:

[..]
Wat heb je nog meer in je kast? Welke videokaart en wat voor koeling?
Kast open, voor de rest geen koeling. Zelfs met de verwarming aan.

• Ainnir
  • Niet online
Die trekken het zeker, de pcibus staat op 33.25 en dat is zelfs iets onder de normale snelheid.. het probleem is dat als de processor de 52 graden bereikt, het ding gaat hangen.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

weet je echt zeker dat het de cpu is die ermee stopt?

heb je die videokaart (g400) geoverclockt?
zet die eens wat lager (je agp is natuurijk flink hoger (89 ipv 66??) op overklokt bx-bordje). Zet videokaart ook op agp1x (scheelt ook in stabiliteit.)

ik weet van mezelf dat mijn G400MAX niet tegen een case-temp van boven de 55 graden kan. maar dat resulteerd in strepen op het scherm, niet in vastlopers.

Als je echt wil weten waar het aan ligt, moet je eigenlijk alles behalve cpu/mem/hd/video eruit slopen en dan temp op laten lopen tot 52 graden. telkens 1 ding erbij gooien en kijken wanneer het fout gaat.
Dan weet je aan welk apparaat het ligt.

Sys Specs

• Ainnir
  • Niet online
De AGP bus loopt gewoon op 66 (speciale feature van de CUBX-E).. en de matrox wordt maar 23 graden..

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Volgens mij kan AGP bij een BX op 133 NIET op 66 lopen. Dat is een limiet van de BX-chip. BX ondersteund maar 2/3 of 1/1 agp divider.

om een 1/2 divider erin te krijgen moet je de bx chip zelf aanpassen en ik denk niet dat asus dat voor elkaar gekregen heeft.

ik denk toch dat het niet je cpu temp is dat de crash veroorzaakt hoor. ik heb een p3 1000 en die wordt standaard als 46 graden (stressed).
De panic setting van mijn mobo staat standaard op 70 graden dus reken d'r maar op dat een p3 een graad of 80-90 nodig heeft om het niet meer te doen.(ik neem aan dat intel redelijke veiligheidsmarges inbouwt)

Sys Specs

• Ainnir
  • Niet online
Maar hoe verklaar je dan dat het ding zich ook hangt met een pci kaart?

• Ainnir
  • Niet online
En zoiezo, met de kast open loopt het systeem prima, hij hangt alleen met de kast dicht.. dat kan toch alleen maar een warmteprobleem zijn? Ik heb hier zo'n tooltje, motherboard monitor 5.. en elke keer als de cputemp de 52 graden bereikt hangt het ding.. of is dit soms toeval?

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

als hij ook hangt met pci ipv agp kaart, dan ligt het dus NIET aan de agp kaart. ligt het dus ergens anders aan.

heb je niet teveel fans in de kast zitten? mij lijkt 3x 80 in en 3x 80 out een beetje teveel. het kan zijn dat de lucht die erin komt er niet goed meer uit kan en daardoor gaat botsen en warmer wordt. (dit gebeurt dan ook niet met de kast los) probeer eens 1x 80 in en 1 x 80 uit.

maakt je orb wel goed contact met cpu? Omdat je eerder zei dat op oude mobo de idle temp ook veel lager was (op 700).

Misschien helpt een klein koelertje op de bx chip ook wel.

domme vraag: staat niet in je mobo ingesteld dat hij bij 52 graden het systeem plat moet leggen???

Sys Specs

• Ainnir
  • Niet online
Ook zonder de koelers had ik hetzelfde probleem. de koeler op de proc heb ik ook al opnieuw erop gezet (en andere geprobeerd) hielp ook niet.. en die optie in de bios heb ik staan op 70 graden

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

heb je wel koelpasta tussen koeler en cpu zitten?

Anders heb je denk ik toch een betere cpu-koeler nodig.

Sys Specs

• Ainnir
  • Niet online
yep, koelpasta geprobeerd... tandpasta geprobeerd... en ik heb nogwel een golden orb erop zitten

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Niet dat ik een antwoord op je probleem weet hoor, maar 50 graden is toch niet te heet?

Als het werkt is het toch ok?

p.s Op 700 wordt ie 15 graden in idle stand?

Doe je dat alleen met luchtkoeling?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Ainnir
  • Niet online
Alleen met luchtkoeling ja, alleen het probleem is: de proc wordt instabiel boven de 52 graden... heb 1 keer 59 graden gehaald, toen wou die niet meer booten

Verwijderd

Nou misschien wil je processor wel gewoon niet verder. mijn proccie doet het op 60º nog als ik hem op 850MHz zet. Bij 900MHz moet ik hem toch onder de 45º houden wil ik geen vastlopers krijgen. Dus waarschijnlijk is het gewoon je proc die NIET verder wil. Misschien krijg je hem verder met betere koeling. Watrekoeling/peltiers ofzo...

edit:
??? 15º met luchtkoeling ? hoe koud is het wel nie bij jou in huis man ? =) 10º ofzo ? =)
Pagina: 1