[XP] Vinkje machtigingen doorgeven blijft niet zitten

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 22:01
Ik heb een oude PC met daarop eMule en Azureus. De bestanden komen automatisch in een map die gedeeld is, waardoor ik in theorie de bestanden kan verplaatsen als 'Gast' zijnde. Alle rechten zijn goed ingesteld, echter steeds als er nieuwe bestanden in de map komen (door dat er iets klaar met downloaden is) hebben die niet de juiste rechten waardoor ik ze niet via de share kan verplaatsen of zelfs maar bekijken. Ik heb net een uur zitten spelen met rechten, maar volgens mij is dit de kwaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64488/full.png
Op het moment dat ik die vink zet, wordt alles goed ingesteld voor de aanwezige bestande, echter na de bewerking is het vakje weer leeg en hebben bestanden die erna in tevoorschijn komen weer niet de juiste rechten.

Vroegah had ik het ook zo geregeld en toen ging alles prima, dus ik weet dat het kan. En volgens mij moet dat vinkje gewoon blijven staan. Wie weet raad?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

het klopt dat dat vinkje weer uitgaat. Dat is alleen bedoeld om de rechten (eenmalig) opnieuw in te stellen in alle submappen.

Er klopt dus iets niet met de rechten die je geeft (dat mooie zwarte blok op je plaatje) :9

Wanneer heb het het probleem precies?
Lokaal op de computer of via het netwerk?
met welke account?
wat is de exacte (fout)melding?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 21:14

jotheman

Was like that when I got here!

Ff opletten dat je niet op mappen/schijven die dáár weer bovenliggen geen andere machtigingen hebt ingesteld die weer anders zijn en overerfd (op onderliggende mappen/bestanden doorgevoerd) worden...

I see dead pixels...

• Brent
Ik heb net dus een uurtje zitten pielen en zo'n beetje alle mogelijkheden geprobeerd. Overerven van bovenliggende objecten maakt niet uit, de gebruikers die volledige toegang moeten hebben tot de map, hebben dat ('Gast'). Ik heb al met het eigenaarsschap gespeeld, alles wat ik maar kon vinden volledige rechten in de map gegeven, maakt allemaal niets uit.

Het is de bedoeling de map via het netwerk te benaderen (als 'Gast').

Rechten zijn helemaal in orde. Punt is dat nieuwe bestanden niets overerven van de map waar ze in zitten (het vinkje bij de individuele bestanden (die nieuw zijn) mbt overerven van bovenliggende objecten staat dan ook uit). Ik moet dus ieder nieuw bestand handmatig de juiste rechten geven, terwijl ik wil dat die automatisch van de gedeelde map overgenomen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Brent op 14-08-2005 14:26 ]

Verwijderd

Breepee schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:25:
Het is de bedoeling de map via het netwerk te benaderen (als 'Gast').
heb je dan al naar je share-rechten gekeken?

Verwijderd

Breepee schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:25:
Rechten zijn helemaal in orde. Punt is dat nieuwe bestanden niets overerven van de map waar ze in zitten (het vinkje bij de individuele bestanden (die nieuw zijn) mbt overerven van bovenliggende objecten staat dan ook uit). Ik moet dus ieder nieuw bestand handmatig de juiste rechten geven, terwijl ik wil dat die automatisch van de gedeelde map overgenomen worden.
als je dit wilt bereiken moet je het andersom doen: het bovenste vinkvakje (overneembare machtigingen ...) uitzetten, onderste vinkvakje aanvinken en je rechten opnieuw instellen.

• Brent
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:31:
[...]

als je dit wilt bereiken moet je het andersom doen: het bovenste vinkvakje (overneembare machtigingen ...) uitzetten, onderste vinkvakje aanvinken en je rechten opnieuw instellen.
Ook al geprobeerd, nieuwe bestanden hebben onveranderd de verkeerde rechten.
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:29:
[...]

heb je dan al naar je share-rechten gekeken?
Yep, helemaal in ordnung. Zodra ik de rechten op de bestandhandmatig (of eenmalig via het vinkje) goedzet, is er ook niks aan de hand.

Nieuwe bestanden erven niets over. Dat is het probleem.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 21:14

jotheman

Was like that when I got here!

't Zit in ieder geval ergens in je overerving (van bovenaf), kan ik je met vrij veel zekerheid zeggen. (Helaas) Teveel ervaring met dat soort problemen... Maar waar precies durf ik ook niet te zeggen, soz.

I see dead pixels...

• Brent
jotheman schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:45:
't Zit in ieder geval ergens in je overerving (van bovenaf),
Als ik op de bewuste map overerven van bovenaf uitzet, is het probleem er ook.

Er moet toch een manier zijn om ieder willekeurig bestand in die map automatisch de juiste rechten aan te laten nemen?

[ Voor 21% gewijzigd door Brent op 14-08-2005 14:52 ]

Verwijderd

Breepee schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:49:
[...]

Als ik op de bewuste map overerven van bovenaf uitzet, is het probleem er ook.

Er moet toch een manier zijn om ieder willekeurig bestand in die map automatisch de juiste rechten aan te laten nemen?
1. overerven van bovenaf uitzetten.
2. op de vraag kopieren / wissen kiezen voor wissen.
3. rechten instellen zoals je ze wilt hebben.
4. onderste vinkje (opnieuw instellen op submappen aanvinken)
5. OK klikken

6. het werkt!!

• Brent
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:00:
[...]

1. overerven van bovenaf uitzetten.
2. op de vraag kopieren / wissen kiezen voor wissen.
3. rechten instellen zoals je ze wilt hebben.
4. onderste vinkje (opnieuw instellen op submappen aanvinken)
5. OK klikken

6. het werkt!!
Voor de bestanden aanwezig op het moment van uitvoeren. Bestanden die daarna verschijnen (dat is nu net het doel) hebben dan dus nog steeds niet de juiste machtigingen/rechten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beetje lastig dat je de permissies in dat screenshot hebt verwijderd. Daaraan is te zien wat er evt. fout gaat :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Brent
sanfranjake schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:14:
Beetje lastig dat je de permissies in dat screenshot hebt verwijderd. Daaraan is te zien wat er evt. fout gaat :P
Dat screenshotje heb ik even lokaal gemaakt.

Buiten dat heb ik een heleboel manieren geprobeerd.

Het lijkt me dat als 'Iedereen', 'Administrator' en 'Gast' volledige beheer/rechten hebben, de zaak in orde is. Punt is dat nieuwe bestanden zich er niets van aan trekken.

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik zou me voor kunnen stellen dat het fout blijft gaan als de tijdelijke bestanden op een andere plek binnenkomen en dan worden verplaatst naar de 'probleem'-map. Probeer eens om de map(pen) waar de tijdelijke bestanden terechtkomen de rechten gelijk te maken aan de map waar je het probleem mee hebt. Met verplaatsen (in ieder geval op hetzelfde volume) worden de rechten namelijk meegenomen...

[ Voor 3% gewijzigd door martinr op 14-08-2005 15:22 ]

Verwijderd

Breepee schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:07:
[...]

Voor de bestanden aanwezig op het moment van uitvoeren. Bestanden die daarna verschijnen (dat is nu net het doel) hebben dan dus nog steeds niet de juiste machtigingen/rechten.
martinr was eerder
:'(
Hoe maak je die nieuwe bestanden dan?
Worden die niet toevallig verplaatst van de ene map (temp bijvoorbeeld) naar de testmap, door jou of de applicatie?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 15:23 ]

• Brent
eMule zet ze in die map, aangezien die een aparte 'Temp' map heeft, zouden die rechten zo wel iid eens behouden kunnen worden. Ik heb even als bestemmings map \\computernaam\share opgegeven. Misschien dat het dan wel werkt. I'll be back.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Breepee schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:18:
[...]

Dat screenshotje heb ik even lokaal gemaakt.

Buiten dat heb ik een heleboel manieren geprobeerd.

Het lijkt me dat als 'Iedereen', 'Administrator' en 'Gast' volledige beheer/rechten hebben, de zaak in orde is. Punt is dat nieuwe bestanden zich er niets van aan trekken.
Maar hebben ze die ook op alle submappen en bestanden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Brent
sanfranjake schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:58:
[...]

Maar hebben ze die ook op alle submappen en bestanden?
De aanwezige wel, nieuw gecreeerde niet.

Probleem is echter wel opgelost door de tijdelijke map van emule ook alle rechten goed te zetten (daar worden de bestanden blijkbaar aangemaakt en zodra klaar verplaatst naar de gedeelde map).

Bedankt martinr en Sneeky Neeky en iedereen!

Pagina: 1