Frontpage - Nieuws

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zwerver schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:58:
[...]

Dus wij mogen op de dagen dat er eigenlijk geen nieuws is (komt vaak voor doordat de grote fabrikanten op bepaalde dagen niks vrijgeven) niet een (in onze ogen) minder urgent nieuwsje brengen? Dat vind ik nogal een rare stelling. Wij hebben ook regelmatig nieuws eerder dan Webwereld, omdat wij dat belangrijk nieuws vinden, dit i.t.t. Webwereld. Dat is nou eenmaal inherent aan het systeem van subjectieve beoordelingen.
Om dan gewoon botweg te zeggen dat wij op (bijvoorbeeld de zondag) de FP helemaal leeg moeten houden vind ik een beetje raar? Overigens ga ik hier in LA niet verder discussiëren hierover, die discussie kun je voeren in Frontpage Algemeen.
Waarom wordt er gezegd dat er in de vakantie haast geen nieuws is terwijl er zat gebeurd in de internet wereld? Er is zat leuk nieuws , vooral te vinden op weblogs van CEO's (hardware&software)

Gebruiken jullie alleen maar officiele bronnen en worden weblogs niet serieus genomen of..? :)

Voorbeelden:
- 8.5 miljoen dollar investering in PodShow.com (Adam Curry)
- x.x miljoen dollar investering in Odeo (PodShow concurrent)
- Overname Meedo (IM) door Google (later bleken het alleen gespreken te zijn tussen beide partijen)
- FlickR plugin voor Xbox Media Center
- Een stijging van 15% meer inkomsten via GoogleAds (verhoging inkomsten door Google)

Deze post is gemaakt na aanleiding van een comment in het topic:
'Tweakzone wordt tgv tweakers.net Techzine'

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HappyFun schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:00:
[...]

Waarom wordt er gezegd dat er in de vakantie haast geen nieuws is terwijl er zat gebeurd in de internet wereld? Er is zat leuk nieuws , vooral te vinden op weblogs van CEO's (hardware&software)
Hoooooo, dat zeg ik niet! Ik zeg alleen dat wij bepaalde nieuwsjes als minder urgent inschatten dan bepaalde andere sites en ze daardoor dus +/- een dag of 2 later bij ons te zien zijn dan bij de anderen. Dat gebeurd afaik ook omgekeerd ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Niet online
Zwerver schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:23:
[...]

Hoooooo, dat zeg ik niet! Ik zeg alleen dat wij bepaalde nieuwsjes als minder urgent inschatten dan bepaalde andere sites en ze daardoor dus +/- een dag of 2 later bij ons te zien zijn dan bij de anderen. Dat gebeurd afaik ook omgekeerd ;)
Dat andere grote nederlandse websites het ook niet melden ben ik inderdaad vergeten te melden..
Webwereld & Emerce blijven ook ver achter in exclusieve / goede artikelen..

PS: Suggestie , http://www.technorati.com/search/technorati+sold

[ Voor 7% gewijzigd door HappyFun op 14-08-2005 14:46 ]

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

Zoals je de afgelopen week hebt kunnen zien, is er zelfs in de vakantie voldoende om over te schrijven. Dus de stelling waar je je post mee begint is inderdaad niet correct. Het is echter maar de vraag of nieuws dat jij belangrijk vindt, ook belangwekkend en 'groot' genoeg is voor een nieuwspost, die door enkele duizenden tweakers gelezen wordt. Ik denk dat daar een gedeelte van ons meningverschil zit. Het 20.00 uur journaal van de NOS rapporteert niet over het feit dat de kat van mijn buren voor de vijfde keer deze week in boom is geklommen en daar door brandweer uitgehaald moest worden. Dat nieuws is leuk voor de plaatselijke krant, maar voor een journaal dat heel Nederland van nieuws moet voorzien is dat niet interessant genoeg. Een zelfde afweging maken wij om te kijken of een nieuwsfeit of -gerucht interessant is voor onze doelgroep.
Gebruiken jullie alleen maar officiele bronnen en worden weblogs niet serieus genomen of..? :)
Nope, ik lees een groot aantal weblogs over Mozilla, een aantal weblogs over Gnome, KDE en Microsoft en op basis van daarvan heb ik al artikels geschreven. Hetzelfde geldt voor mijn collega's, als zij op de hoogte zijn van een interessant weblog, zal er zeker wel een artikel over geschreven worden.

Daarnaast, wij kunnen niet alles volgen. Als je nieuws hebt wat je graag op de frontpage wil zien, kun je een mailtje sturen naar redactie{op}tweakers.net of de link in de nieuwssubmit droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Niet online
Harm schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:26:
[...]

Zoals je de afgelopen week hebt kunnen zien, is er zelfs in de vakantie voldoende om over te schrijven. Dus de stelling waar je je post mee begint is inderdaad niet correct. Het is echter maar de vraag of nieuws dat jij belangrijk vindt, ook belangwekkend en 'groot' genoeg is voor een nieuwspost, die door enkele duizenden tweakers gelezen wordt. Ik denk dat daar een gedeelte van ons meningverschil zit. Het 20.00 uur journaal van de NOS rapporteert niet over het feit dat de kat van mijn buren voor de vijfde keer deze week in boom is geklommen en daar door brandweer uitgehaald moest worden. Dat nieuws is leuk voor de plaatselijke krant, maar voor een journaal dat heel Nederland van nieuws moet voorzien is dat niet interessant genoeg. Een zelfde afweging maken wij om te kijken of een nieuwsfeit of -gerucht interessant is voor onze doelgroep
Dat PodShow.com & Odeo een miljoenen investering krijgen lijkt mij heel groot nieuws voor Tweakers?
Het is niet te vergelijken met lokaal nieuws (brandweer/boom/kat)!

Zeker als je ziet dat Google/Yahoo weer voor grote (absurde) bedragen bedrijven overkopen..
Is het een begin van een nieuwe DotCom-hype? Lijkt me toch groot nieuws :)
[...]
Nope, ik lees een groot aantal weblogs over Mozilla, een aantal weblogs over Gnome, KDE en Microsoft en op basis van daarvan heb ik al artikels geschreven. Hetzelfde geldt voor mijn collega's, als zij op de hoogte zijn van een interessant weblog, zal er zeker wel een artikel over geschreven worden.

Daarnaast, wij kunnen niet alles volgen. Als je nieuws hebt wat je graag op de frontpage wil zien, kun je een mailtje sturen naar redactie{op}tweakers.net of de link in de nieuwssubmit droppen.
Waar richt Tweakers zich vooral op qua nieuwsberichten? Ik kan natuurlijk wel tientallen berichten toevoegen , maar misschien heb ik het mis en zoekt Tweakers dat soort nieuws niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/nieuws/cat347.gif Business

Vooral dat soort berichten (ivm CEO blogs) zijn te vinden ..maar hoe is de verdeling qua 'belangrijk nieuws' tussen hardware/software/internet/business voor jullie? Hardware is nog steeds prioriteit 1 ??

Misschien moet ik Tweakers ook niet in het rijtje Emerce/Webwereld zetten?
Die brengen totaal ander nieuws?

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
HappyFun schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:45:
[...]

Dat PodShow.com & Odeo een miljoenen investering krijgen lijkt mij heel groot nieuws voor Tweakers?
Het is niet te vergelijken met lokaal nieuws (brandweer/boom/kat)!

Zeker als je ziet dat Google/Yahoo weer voor grote (absurde) bedragen bedrijven overkopen..
Is het een begin van een nieuwe DotCom-hype? Lijkt me toch groot nieuws :)
Het lijkt mij geen goed idee om van individuele nieuwsberichten te gaan bespreken of ze al dan niet op de frontpage moeten of hadden moeten verschijnen. Dan kunnen we namelijk bezig blijven, omdat er meer dan genoeg voorbeelden zijn om onszelf weken bezig te houden.
[...]

Waar richt Tweakers zich vooral op qua nieuwsberichten? Ik kan natuurlijk wel tientallen berichten toevoegen , maar misschien heb ik het mis en zoekt Tweakers dat soort nieuws niet?
Als je wil weten waarover wij schrijven, dan is het het beste om gewoon te kijken naar het nieuws dat al op de frontpage staat. Dat is namelijk het nieuws dat wij op de frontpage willen hebben. Als je dus wil weten of jouw potentiële submits een redelijke kans hebben om op de frontpage te komen, dan moet je dus zelf de afweging maken of het nieuws ertussen past. Verder, begin eens klein en submit wat interessante links. Je merkt dan snel genoeg of je nieuws opgepakt wordt of dat het niet op de frontpage komt.
Vooral dat soort berichten (ivm CEO blogs) zijn te vinden ..maar hoe is de verdeling qua 'belangrijk nieuws' tussen hardware/software/internet/business voor jullie? Hardware is nog steeds prioriteit 1 ??

Misschien moet ik Tweakers ook niet in het rijtje Emerce/Webwereld zetten?
Die brengen totaal ander nieuws?
Emerce/Webwereld brengen gedeeltelijk hetzelfde, maar ook gedeeltelijk ander nieuws dan wij. Tweakers.net is ooit begonnen als een site die voornamelijk gericht was op hardware, tweaken en games. In de loop der tijd is de aandacht voor het tweaken en de games wat afgezwakt en in plaats daarvan wordt er ook bericht over internet, software, business en technologie. Met name die onderwerpen zijn ook interessant voor de Emerce- en Webwereld-lezers en dus zul je het overgrote deel van onze hardwarenieuws daar niet terugvinden. Hardware is dus niet langer prioriteit nummer 1, maar heeft net zoveel prioriteit als nieuws over een van de andere onderwerpen. Echter, omdat ons publiek anders is dan dat van Emerce en Webwereld heeft het meer prioriteit dan op die sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Niet online
Harm schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:55:
[...]

Het lijkt mij geen goed idee om van individuele nieuwsberichten te gaan bespreken of ze al dan niet op de frontpage moeten of hadden moeten verschijnen. Dan kunnen we namelijk bezig blijven, omdat er meer dan genoeg voorbeelden zijn om onszelf weken bezig te houden.

[...]

Als je wil weten waarover wij schrijven, dan is het het beste om gewoon te kijken naar het nieuws dat al op de frontpage staat. Dat is namelijk het nieuws dat wij op de frontpage willen hebben. Als je dus wil weten of jouw potentiële submits een redelijke kans hebben om op de frontpage te komen, dan moet je dus zelf de afweging maken of het nieuws ertussen past. Verder, begin eens klein en submit wat interessante links. Je merkt dan snel genoeg of je nieuws opgepakt wordt of dat het niet op de frontpage komt.

[...]

Emerce/Webwereld brengen gedeeltelijk hetzelfde, maar ook gedeeltelijk ander nieuws dan wij. Tweakers.net is ooit begonnen als een site die voornamelijk gericht was op hardware, tweaken en games. In de loop der tijd is de aandacht voor het tweaken en de games wat afgezwakt en in plaats daarvan wordt er ook bericht over internet, software, business en technologie. Met name die onderwerpen zijn ook interessant voor de Emerce- en Webwereld-lezers en dus zul je het overgrote deel van onze hardwarenieuws daar niet terugvinden. Hardware is dus niet langer prioriteit nummer 1, maar heeft net zoveel prioriteit als nieuws over een van de andere onderwerpen. Echter, omdat ons publiek anders is dan dat van Emerce en Webwereld heeft het meer prioriteit dan op die sites.
Waarschijnlijk zoek ik dus gewoon anders nieuws dan op de FP staat van Tweakers..
Overigens: http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=777849 ;)

Defunctus Deo Juvente

Pagina: 1