[OC-Error] Division by zero op Asus p4p800se*

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Sinds twee weken heb ik een nieuw moederbord: Asus P4P 800 SE. Met het nieuwe mobo ben ik zeer tevreden. Mijn bios heb ik geupdate naar de nieuwste versie (wel een beta), omdat volgens een review je dan de multiplier kunt verhogen, die Intel beveiligd heeft. Volgens die review kon dat via het programma: Asus Ai Booster.

Bij het opstarten van Ai Booster kreeg ik deze error:
- Exception ECoverter in module AOverClk.dll
- Exception ECoverter in module AOverClk.exe
- Division by Zero

Het programma start volledig op, nadat ik 10x op "ok" heb geklikt zodat de error berichten verdwijnen. Vervolgens komen die error berichten elke 5 seconden weer terug...

Ik heb geprobeerd audio en video drivers te upgraden/downgraden, windows opnieuw geinstalleerd, alle bijgeleverde Asus driver niet geinstalleerd en vervolgens wel geinstalleerd. Het programma Asus Ai Booster heb ik gedownload (nieuwste versie) en opnieuw geinstalleerd, maar ook dan houd ik die irritante errors. Mijn cpu is niet overgeklokt!

Verder kon ik nix vinden met google (alleen 2 franse forums waar mn error in voorkwam, maar daar schiet je ook geen *** mee op.)

Heeft iemand deze error welles gehad? Weet iemand hoe je dit oplost?
Alvast bedankt!

Mijn system specs:
CPU: Prescott Intel Pentium 4 3.0GHz
Mobo: Asus P4P800 SE
Mem: 2x Kingston 512 MB DDR-SDRAM PC3200
HDD: Maxtor 80GB 2MB Cache
VGA: ATI Radeon 9550 256MB

[ Voor 4% gewijzigd door Me_Again op 14-08-2005 13:52 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is volgensmij een vraag met betrekking op een programma wat niet werkt :) iets wat in SA hoort dus :)

Move DOC -> SA

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Me_Again
Geen probleem! Ik wist eingelijk ook al niet zo goed waar ik em het beste kon posten...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je ook al even contact gehad met Asus? Dit kon wel eens een stukje essentiële info zijn voor ze, aangezien je een beta-bios gebruikt die (zoals het lijkt) mogelijk wat probleempjes heeft met het programma. Als Intel de boel gelockt heeft, zou dat er dan niet gewoon toch wat mee te maken hebben? Titel ietsje aangepast :P

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 14-08-2005 14:12 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Me_Again
kheb al meerdere emails gestuurd naar asus, maar krijg geen antwoord, ik zal nu us proberen om een "niet beta" bios te installeren, downgraden dus... 8)7

Edit: Bios gedowngrade, en nu zegt ie: "Division by zero" en " ',' is not a valid integer value"

40.000 zien wij als 40000, maar in engeland als 40,000 = 40...?

[ Voor 82% gewijzigd door Me_Again op 14-08-2005 14:32 ]

Verwijderd

Het antwoord voor het probleem is dat je je systeem op amerikaanse getal in delingen zet. Dus een komma voor decimalen wordt een punt en een punt een komma. Dan is het probleem opgelost. Je kan dit doen in het config scherm bij landeninstellingen veranderen.

Groet,

Demiurg

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Mja, om daar een topic van bijna een jaar oud voor te kicken lijkt me vrij zinloos eigenlijk, ik gok dat Me_Again dat ook wel zelf had kunnen verzinnen. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.