US Robotics 8000 Router Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Heb de USR8000 router met printer server op firmware 1.25.

Sinds enkele weken kan ik nog maar met 1 PC tegelijk browsen.
Zodra er meer PC's tegelijk online willen gaan krijg ik meteen de "bekende" IE error :
"cannot find server" , "The page cannot be displayed" bla bla bla.
Niks in de settings is aangepast heb hem al jaren draaien en nooit problemen gehad.
Check op virussen en aanverwanten waren op alle (5) pc's negatief. Vreemd is dat usenet leechen
in de achtergrond wel gewoon door blijft lopen en connectie met Messenger etc ook....
Begin echt te denken dat het einde oefening is voor het trouwe ding. Voor ik weer een nieuwe US robotics router koop zou ik graag willen weten of er wellicht software is waarmee je zo'n router kan testen.

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 07:40
Heb ook zo één.
Ik moet u dan niet vertellen dat hij regelmatig wel eens vastloopt en dat verholpen kan worden door stroom uithalen en terug insteken.
Mss is proberen als je ne nslookup kunt doen in dos venster en dan google.be ofzo typen.

Test programma's voor router weet ik niet zo direct staan.
mss dat iemand anders er wel iets over weet.

succes

• Nono_home
hmmm, yep, power off gedaan etc, reboot, default firmware setting etc. Chello modem reset, netwerk kabels vervangen, handmatig ip invoer you name it. Punt is alles vanaf de switch werkt dus het zit eigenlijk daarvoor in de router zelf.....

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 19:44

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Misschien staat ie als bridge ingesteld ofzo? Misschien staat NAT uit, en wijst ie het ene IP adres dat ie heeft (je externe chello IP) toe aan 1 machine...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Nono_home
DynaMikeY schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:01:
Misschien staat ie als bridge ingesteld ofzo? Misschien staat NAT uit, en wijst ie het ene IP adres dat ie heeft (je externe chello IP) toe aan 1 machine...
nee, heb ik idd ook al naar gekeken, IP adres van de router op de clients als gateway zoals het moet. NAT staat als default altijd aan en de settings van de router zijn niet aangepast dus
daar kan het niet aan liggen. Lijkt erop dat ik moet gaan shoppen voor een nieuwe......... |:(