[Pixma4000] kleuren niet goed bij afdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.904 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik heb een probleem met afdrukken van foto's. Op dit moment heb ik al een behoorlijk stapeltje fotopapier vernaggeld dus vraag ik jullie om hulp.

Ik heb met mijn 350D foto's geschoten op een bruiloft die ik graag wil afdrukken. De foto's zijn in het sRGB profiel geschoten.

Als ik nu in photoshop de foto's open, zien ze er heel mooi uit, een foto van het bruidspaar waar de de flits heel beperkt is en gebounced (omni) en een mooie donkerrode huidtint inzit.

Als ik de foto's afdruk en het IP4000 PR1 profiel gebruik, en in de driver netjes het kleurprofiel uitzet krijg ik in de afdrukken steeds een terugkomende groene zweem te zien, vooral bij donkere plekken (met name de haren!) dit is heel storend. Ook is de achtergrond in photoshop roder dan op de foto (foto neigt dus naar groen).

Zowel via de kleurprofielen als in de automatische profielen krijg ik geen goed resultaat.

Kan iemand me een advies geven?

PS. Het is niet alleen deze foto, het probleem is er altijd al maar ik wil deze bruidsfoto's graag in de best mogelijke kwaliteit afdrukken.

Ik heb geen adobe RGB gebruikt (spijt, spijt) maar ook met sRGB moet ik toch een behoorlijk resultaat neer kunnen zetten?

Ik heb de adviezen op deze PDF http://www.photokaechler.com/files/Canon_Profile_Guide.pdf gebruikt. Misschien een aanrader voor anderen die ook ICC profielen gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 14-08-2005 13:21 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je de kleuren van de prints wil matchen met je beeldscherm, zul je moeten beginnen met het calibreren van je monitor. Vervolgens kun je met kleurprofielen bewerkstelligen dat je print overeenkomt met wat je op je scherm ziet.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Is het niet gewoon je inkt die gaar is? Navul / oude kop?

Dus: Print eens wat foto's van internet, en kijk eens wat daar op te zien is?

• Fairy
  • Niet online
proller schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:31:
Is het niet gewoon je inkt die gaar is? Navul / oude kop?

Dus: Print eens wat foto's van internet, en kijk eens wat daar op te zien is?
Printer is zo goed als nieuw. Probleem zit hem voor zover ik kan zien echt in de kleurprofielen. Daarnaast de inkt is origineel canon en de kop ook.
koraks schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:29:
Als je de kleuren van de prints wil matchen met je beeldscherm, zul je moeten beginnen met het calibreren van je monitor. Vervolgens kun je met kleurprofielen bewerkstelligen dat je print overeenkomt met wat je op je scherm ziet.
De monitor is een 21,3" Samsung TFT op DVI. De kleuren die hier uit komen zijn precies zoals de foto bedoeld is. De foto is op beeld ook gewoon 100% goed. Op de print kun je gewoon zien dat de overgang naar een andere inktkleur gewoon niet lekker verloopt. De kleurprofielen heb ik ook netjes bij de monitorsettings toegevoegd (aRGB en sRGB).

[ Voor 49% gewijzigd door Fairy op 14-08-2005 13:39 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Neem contact op met canon, je hebt gewoon garantie. Zeker als alle afdrukken fout gaan ligt het niet aan je profiel. Heb je het alleen met foto's vanuit photoshop, tja dan licht het niet aan de printer. Vroegah, is er bij mij iets fout gegaan in fotoshop en ik kreeg met geen mogelijkheid meer een goede print (beetje zoals jij omschreef) Ik heb toen een herinstall gedaan en alles was weer goed. Dit lag in mijn geval toch echt aan fotoshop en aan mij.

maak dus eens een print zonder PS

www.casarodriguillo.com

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 18:43

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Wat voor een papier gebruik je?

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Fairy
  • Niet online
Photo paper Pro (10*15)

Heb net afgedrukt rechtstreekt vanaf de 350D met pictbridge en op die foto zit hetzelfde groenige effect... Maar dan nog erger als de foto die uit photoshop komt...

Bijvoorbeeld de schaduw in de rug is niet grijs maar donkergroen...

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 14-08-2005 14:19 ]

• Fairy
  • Niet online
Ow heb iets nieuws gevonden. Als ik in PS de foto open staat er boven RGB/8. Als ik dan CMYK kies zie ik al een groenige zweem opkomen op plekken die eerst zwarter waren :) .

Hier is vast wel wat aan te doen ?

/edit:

Net met easy photoprint een foto afgedrukt. Die is ook groenig... Daarnaast is bij easy photoprint het hoofd van de bruid knalrood :o

[ Voor 27% gewijzigd door Fairy op 14-08-2005 14:52 ]

Verwijderd

Hoi Fairy,

Misschien een beetje laat :? maar zou je niet liever in RGB schieten ipv van de veel kleinere kleurruimte van sRGB..? 90% kans dat daar die kleurzweem vandaan komt.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

De koppen al eens gereinigd? Bij mijn Epson had ik dit ook. Bleek de printkop van de zwarte inkt niet helemaal schoon te zijn. Wat je ook al aangaf als je de foto op CMYK worden de zwarte plekken groen. Blijkbaar komt op je printer het zwart niet goed door. En dat wijst vaak op een vuile printkop.

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Een beetje laat? De laatste post was 2.5 jaar geleden. :P

• Fairy
  • Niet online
Jongens die printer heb ik al lang niet meer, heb nu een iP8500 en een Canon EOS 5D.

En ja de kleuren zijn nu goed ;)

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

WTF?! Haha zie het nu pas....
Pagina: 1