MCE 2005, PVR500 en Digitale TV

Pagina: 1
Acties:

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik heb een Media Center systeem, met een Hauppauge PVR 500 (twee tuners) kaartje erin. Nu wil ik hier het liefst digitale tv op aansluiten omdat analoge tv niet mooi oogt.

Is het mogelijk om de twee tuners tegelijkertijd te gebruiken met een digitale tv aansluiting? Moet ik hiervoor twee abonnementen afsluiten? (Bij digitenne bijvoorbeeld kost elke extra tv 3,- per maand extra...)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Koffievlek.nl schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:19:
Ik heb een Media Center systeem, met een Hauppauge PVR 500 (twee tuners) kaartje erin. Nu wil ik hier het liefst digitale tv op aansluiten omdat analoge tv niet mooi oogt.

Is het mogelijk om de twee tuners tegelijkertijd te gebruiken met een digitale tv aansluiting? Moet ik hiervoor twee abonnementen afsluiten? (Bij digitenne bijvoorbeeld kost elke extra tv 3,- per maand extra...)
Voor digitale tv zal je dan twee abbonementen moeten nemen, aangezien de decoder heeft maar een enkele tuner heeft :P Sommige providers hebben wel regelingen voor meerdere smartcards, en bieden kortingen... Neem eens contact op met je provider van Digitale Televisie :P

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 14-08-2005 16:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je echt digitale TV native wilt ontvangen, heb je een DVB-C (of -S of -T) kaart nodig, de PVR500 is een mooi geval, maar die twee tuners zijn (per definitie) nog analoge tuners.

Als ik je topicstart een beetje interpreteer heb je nu al digitenne. Dat gaat digitaal tot aan de decoder, daar wordt het naar analoog omgezet en dat voer je dan in je PVR 500

Dat betekent dat als je een TFT met DVI hebt, er al een D/A en een A/D stap tussen digitaal signaal en beeld zitten. Heb je een CRT, dan komt er nog een D/A bij, heb je TFT met VGA, dan zowel een D/A als A/D stap. Niks digitaals dus :o

Verder gaat dit over Video, dus move ik het even :)

Move VB -> AV

Oslik blyat! Oslik!