Toon posts:

Help !!! Computer kan niet uit !!!...

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik WinMe wil sluiten dan zie ik na winme bijna afgesloten te hebben alleen een zwarte scherm en loopt dus zo vast. ( Normaal gaat ie vanzelf uit ivm atx-kast)

Er is nog wat raars met mijn atx kast;

Vroeger wanneer ik de stroom aan en uitzette dan ging mijn pc effe "starten" en dan weer uit & dat gebeurt ook niet meer,

Wat moet ik doen ????

Greetz,

Tolga

Verwijderd

Ik had dat eerst ook met als je de stroom er weer opzette dat dan de PC 5sec aan ging en dan weer uit.
Dit kun je in de BIOS veranderen bij de Stroomregeling.
Moet je gewoon even je BIOS na zoeken.
Het zit in je BIOS.

In iedergeval SUC6

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je hoeft niets te doen.
ATX is zo, ik heb ook achter op me voeding een aan/uit knop zetten, als die uit staat dan is er helemaal geen voeding op je mobo.

Als die aan staat dan springt je pc ff aan, en gaat dan in een soort van slaap stand staan. De powerknop doet hem dan aan.

En kijk ff in je bios voor die powerknop instellingen er zijn namelijk 2 standen, Instant-Off / 4 sec-Off (4 sec delay), als je kort er op druk dat gaat je pc standby.

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

maar mijn grootste probleem is nog niet opgelost:

Als ik WinMe wil sluiten dan zie ik na winme bijna afgesloten te hebben alleen een zwarte scherm en loopt dus zo vast. ( Normaal gaat ie vanzelf uit ivm atx-kast)

Verwijderd

Topicstarter
Ohh ja het ligt niet aan mijn bios want een paar dagen geleden deed ie het perfect. Ik weet niet zomaar ???

Verwijderd

Hahahaha.. bedenk eens wat er gebeurt als die powerknop dus blijft hangen en altijd contact maakt.

1) spanning erop
2) pc springt vanzelf aan
3) 4 seconden, pc gaat weer uit.

Hebben op me vorige werk een voeding, moederbord, cpu, geheugen en videocard vervangen, vervolgens nog 4 uur ernaar gekeken tot we erachter kwamen wat er was..

Fuckin... S**m*ns-F*j*tsu

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
WinME opnieuw installeren :)

Verwijderd

Win ME, Asus a7v,Bios 1005B, Thunderbird 800, 256 MB, Maxtor VL30 30,7 GB, Asus 7100 GF2 MX 32mb, Plextor 12/10/32, SB Live
Dat ie niet goed afsluit is volgens mij.. Toch vooral een agp driver.. probeer is een beta 4in1 .. of een losse agp driver te instaleren .. of nog beter win98se.. daar zijn te minste goeie busmaster drivers voor.

Hoelang zit die 1005b er al in? want dat ie ff aan gaat is normaal voor een a7v. Mijn ervaring is dat borden die dit niet doen heel onstabiel zijn.. Of dood ;)
probeer is een 1005c. Maar vooral win98 loopt tien keer beter op elk Via bordje .. Gewoon omdat er nog steeds geen goede Via drivers zijn voor ME

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Volgens mij is dat een bekend probleem met de nieuwe detonater drivers, ik heb dat probleem ook, af en toe zwart af en toe blauw scherm, gaat meestal goed als ik mijn scherm maar niet uitzet voor mijn pc uit is (dan blijft hij met dat zwarte scherm hangen, anders kans 1 op 2 dat hij met een bluescreen eindigd....)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste 4 in 1 drivers al lang geleden geinstalleerd en het ligt ook niet aan mijn detonator driver en ook niet aan mijn bios omdat het gisteren nog deed en vandaag niet:

Ik heb vandaag alleen gerommeld met mijn geheugen ( 2 X 128 MB ):

Eerst Xelo + M-Tec zonder probleem
Dan M-tec + M-Tec met probleem
Nu Xelo + M- Tec met probleem !!??

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens die Xelo loopt bij mij echt stabiel:

Is dat een a of b merk eigenlijk ? Een goede of slechte geheugen?

Verwijderd

Wat je Win ME probleem betreft, ik zou toch als eerste denken dat het aflsuitgedeelte van ME vernaggelt is. Probeer eens een nieuwe installatie of anders een installatie over de ouwe heen...Als dat niet helpt, zet dan je BIOS instellingen op Get Default Values. Als laatste kan je nog de complete APM (Advanced Power Mode) van je BIOS uitzetten en proberen het binnen Win ME te tunen....Succes ermee.

Verwijderd

He kan niet dat power knoppie contact blijft maken dan moet hij om de 4 seconden uit gaan en dan na 4 sec weer aan ,

Weet je wat je moet!!!!!

stap 1 Pak de cd van win ME
stap 2 Loop naar je raam en zet hem open
stap 3 smijt zo hard als je kan de cd bij de overburen door het raam
stap 4 Install Win98 of LINUX

Whatever heb nog niets positiefs gehoort over dat gare ME

Verwijderd

Trouwens die Xelo loopt bij mij echt stabiel:
Is dat een a of b merk eigenlijk ? Een goede of slechte geheugen?
Xelo is een B merk .. Ik heb ook Xelo wereld geheugen. probeer is 1 dimm.. of heb je dat al gedaan? Sluit ie dan wel af?

Verwijderd

kijk op de microsoft site... volgens mij kan het softwarematig zijn.. Windows98 se had ook zoiets... dat hij bleef hangen bij het uitschakelen (had ik vroeger ook last van, update er over en hopsa probleem opgelost, W2k erop en nog veel minder problemen)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dat niet vinden ; heeft iemand een adresje???

• Oeth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Bij mij lag het aan de Soundblaster Live drivers die nog niet WinME-compatible waren.
Ik heb daarom de WDM-drivers geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
nee, daar kan het bij mij niet aan liggen?

nog mensen met andere ideeen ???

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:35
Op zondag 14 januari 2001 21:15 schreef Jikey het volgende:
He kan niet dat power knoppie contact blijft maken dan moet hij om de 4 seconden uit gaan en dan na 4 sec weer aan ,

Weet je wat je moet!!!!!

Ik hoop dat je deze draad nog een keer terugleest:) dan hoor je nu iets positiefs over ME :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Ik ben er anders erg tevreden over. Snel en stabiel, wat wil je nog meer. Win98 liep continu vast bij afsluiten en herstarten wilde ook niet. Het enige nadeel van ME is dat het geen DOS-schermpjes meer heeft. :(

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Windows ME heeft nog wel het windows-dos schermpie...
En wie gebruikt om deze tijd nog DOS...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Ikke Ikke, wolfstein 3-d ..... 8-)

Verwijderd

Gewoon Win2K erop of win98 of linux, of ff wachten op Whistler.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook. Vooral als ik veel progjes heb gerund dan hangt ie bij het afstluiten, maar dat doet ie niet altijd. Erg vaag, verder ook a7v en winME. Volgens mij ligt het toch echt aan WINME:r en daar ga ik wat aan doen (lees smijt-smijt). Trouwens, je kunt ook in je bios instellen of je computer aan gaat of uit blijft als je de voeding handmatig aanzet. Heb ik aan gezet. Als je de voeding aanzet nadat ie uit is geweest wil je toch wel dat je systeem aan is. Moet je bij power up control kijken...
Veel plezier men in iedergeval een goed mobo...8-)

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 20:21 schreef tolga het volgende:
Ik zie het probleem niet. Waarom zou je je pc uitzetten.:)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:24

Destruction

(ex-)Automonteur

zo erg is het toch niet als ie niet uit wil ?

kan de koe s'nachts doorgrazen :)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Op woensdag 17 januari 2001 12:57 schreef EZ het volgende:

Ik zie het probleem niet. Waarom zou je je pc uitzetten.:)
LOL :D

Verwijderd

Damn, ik heb hetzelfde probleem. Mijn computer wil ik ook niet meer afsluiten.
De probleem ontstond toen ik Soundblaster 5.1 player geluidskaart inbouwde. Ik denk dat het ligt aan de drivers. En aangezien er nog steeds geen driver support komt van Creative voor deze vrij nieuwe geluidskaart, ben ik bang dat ik deze probleem voorlopig blijft houden. Zelfs Win Me opnieuw installeren heeft niet geholpen.

Of zou het aan iets anders liggen?
Where are the tweakers when you need one?

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

wattefuk is er mis met ME?
kunnen jullie niet afstellen ofzo?
ik prijs de dag dat ik ME eropzette.
Weet je wat je moet!!!!!

Als ik dit zo lees dan heb je WinME zelf nog niet eens ooit uitgeprobeert.

Jeees man wat ene niveau hier weer :'(

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:24

Destruction

(ex-)Automonteur

het enige nadeel is MSN & dat ie als ik via het netwerk internet het geheugen volgooid en vastloopt , maar dat komt omdat ik eigenlijk te weinig geheugen heb

EDIT : nu heb ik het over ME

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1