Toon posts:

Waarschuwing voor Asus Smartdoctor gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Smartdoctor heeft mijn Asus V9999LE bijna naar de knoppen geholpen. Na het draaien van 3Dmark staat SD te knipperen dat de core 104 graden celsius is. Yes sure denk ik, en trek de kast open om het te controleren. Blijkt dat de fan stilstaat, ook de blauwe lampjes zijn uit en de kaart is bloedheet. Heeft SD doodleuk de fan uitgezet tijdens benchen!!!!

Als de gesmeerde bliksem systeem gereset. Fan gaat weer netjes draaien. Gelijk die bagger van Asus eraf gegooid, laat de fan maar lekker op 100% draaien.

Kaart lijkt goed te werken nog, alleen klopt de temp niet meer. RT geeft zowel idle als stressed 49 a 50 graden aan voor de core. Dat was voorheen idle 42 en stressed 54 graden. Blijkbaar heeft de coretemp sensor in ieder geval een opdoffer gehad.

Ik ga morgen dus wel de kaart ruilen, want een temp van over de 100 graden komt de betrouwbaarheid niet ten goede denk ik.

Verwijderd

GPU's kunnen zo'n temperatuur best hebben (voor een keer dan, niet full time). bij 127 ofzo gaat het pas fout, niets aan het handje hoor. En je sensor lijkt me ook gewoon in orde, misschien is de koelpasta beter ingebrand waardoor de temp lager is nu.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat ik raar vind is dat de coretemp zowel idle als stressed op 50C blijft. Dat kan ik me niet echt voorstellen.

Verwijderd

Is je coretemp gelijk bij het starten ook al 50'C ?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-08 20:52
Ik heb dezelfde kaart en bij mij staat de coretemp altijd tussen de 49 en 53 graden of ik hem nu op stock in 2D heb draaien of overgeklokt gestrest heb. Ik hecht dan ook niet al te veel waarde aan de temperatuursensor.

Verder klopt het dat een grafische kaart een temperatuur van dik 100 graden wel een keer overleefd zonder problemen daarna te vertonen.